Gå til innhold

Ungdomskilden - de 5 tibetanske riter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lest boken Ungdomskilden av Peter Kelder, slukte den iløpet av 2 timer!

Den handler bl.a. om de 5 tibetanske ritene som lamaene holder på med oppe ved foten av Himalaya. Dette forklarer hvorfor de holder seg så unge og friske, men de har også et sunt kosthold uten sukker og alkohol og røyk og annen rus.

Denne uken har jeg tatt de 5 tibetanske ritene for første gang, og mens jeg holdt på merket jeg allerede noe som skjedde med meg. Det var en god følelser og jeg følte meg så bra!

Dette skal jeg fortsette med hver dag så lenge jeg lever.

Jeg begynte med 3 repetisjoner av hver av de 5 ritene, for det er viktig å begynne rolig. Og jeg skal øke med 2 repetisjoner hver uke frem til jeg er oppe i 21.

Man kan fint trene utenom også, men når man gjør disse ritene vil man ikke trenge å trene så hardt for å oppnå resultater.

Jeg har stor tro på dette, og jeg forstår folks skeptisme til dette. Det er jo for godt til å være sant, og det er så enkelt?

Vel, jeg vil virkelig anbefale folk denne boken, da det står så mye mer som er viktig der enn kun de 5 tibetanske ritene. Den er på litt over 100 sider, og er lettlest og spennende.

Noen som har lest den, og prøvd disse ritene?

Jeg skal holde dere oppdatert om utviklingen

Anonymous poster hash: 9b631...5ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det står også nevnt om de 7 chakraene/virvelstrømmene, som gir oss livskraft. Når de 7 chakraene slutter å fungere, eldes vi og/eller vi blir syke.

Det er viktig at de 7 virvelstrømmene hele tiden virvler rundt.

På de fleste barn og unge fungerer virvelstrømmene optimalt, derfor er de sunne, friske og unge i uteseende. Dette gjelder også voksne og eldre som har virvelstrømmer som fungerer.

Hver av de 5 tibetanske ritene "renser" og stimulerer de 7 virvelstrømmene til å fungere igjen, og dermed vil man bli frisk og sunn og ung igjen, og man vil holde seg sunn og frisk og ung.

Det er viktig å gjøre disse 5 ritene hver dag, for ellers har det ingen effekt.

Det tar dessuten ikke lang tid, så om man setter av 10-20 min iløpet av dagen en gang, så kan alle få gjort det. Om det er morgen, formiddag, ettermiddag, kveld. Poenget er at man finner litt tid til å gjøre dette.

Hver av de 7 chakraene stimulerer hver av de 7 kjertlene vi har i kroppen, som har med hormonene å gjøre. Er det ubalanse i hormonene er det ikke lett å være menneske.

Et friskt menneske har alle hormonene i balanse.

Det står også om rite 6 og 7 i boken, men det vil jeg ikke nevne her. Det må dere lese selv. Dessuten skal man ikke gjøre rite 6 og 7 før man er klar for det, og først må man jo komme godt inn i de 5 ritene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som er interessert i dette, eller bryr seg om sunn og frisk kropp og helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som er interessert i dette, eller bryr seg om sunn og frisk kropp og helse?

Kanskje folk hadde vært interessert om du var mer presis i beskrivelsen av disse ritene.

Anonymous poster hash: 2a08b...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje folk hadde vært interessert om du var mer presis i beskrivelsen av disse ritene.

Anonymous poster hash: 2a08b...039

Det står i boken, eller så kan man søke på nettet : https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1PRFA_enNO438NO438&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=de%205%20tibetanske%20riter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

Tro kan flytte fjell, sies det. Hvis man tror hardt nok på at man vil se ung ut etter visse ritualer og dilldall, så skjer det kanskje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tro kan flytte fjell, sies det. Hvis man tror hardt nok på at man vil se ung ut etter visse ritualer og dilldall, så skjer det kanskje noe.

Jeg tror ikke hardt på noe, men jeg ville prøve dette mest fordi det er bra for kroppen. Tro det eller ei, jeg føler meg bedre både fysisk og psykisk, og nå har jeg holdt på i snart 2 uker.

Merket noe allerede den første dagen.

Jeg begynte med 3 ganger den første uken, og er nå oppe i 5 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo kjempe interessant! Helt klart mye å lære av tibetansk spirituell livsstil. Har gjort en del chakra arbeid (meditasjoner, fasting, krystallarbeid) og merket mye nesten "magiske" forandringer.

Kjenner ikke til disse ritene, kan du beskrive og gå litt mer inn på akuratt hva det er du gjør?!

Anonymous poster hash: 28602...f3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...