Orthia Skrevet 28. august 2004 #21 Skrevet 28. august 2004 Jeg syns ikke sort kjole passer i bryllup, men jeg ble overhodet ikke fornærmet da en av mine venninner hadde sort kjole i mitt bryllup.
Peluche Skrevet 28. august 2004 #22 Skrevet 28. august 2004 Akkurat som man kan gå med andre farger enn sort i begravelser kan man gå med sort i bryllup. Spørsmålet er ikke hvordan man kler seg, men hvordan man ter seg.... Sort kjole til bryllup er ok, men å oppføre seg som om man er i begravelse er straks verre.... og vice versa... Hoho, jeg er vel morsom i disse sene kveldstimer...
Isiselin Skrevet 29. august 2004 #23 Skrevet 29. august 2004 Hadde ikke tenkt et sekund på det om noen kom i sort i vårt bryllup (og det var det jo noen som gjorde også). Gidder da ikke legge meg opp i hva gjestene har på seg. Det viktigste er at de har de koselig og at de oppfører seg fint! Og når du i tillegg skal ha tilbehør som er hvitt/grønt så skulle det vel i allefall ikke være noe problem. Skulle det være noe problem da ville jeg vel påstå at brudeparet har litt feil fokus på dagen...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. august 2004 #24 Skrevet 29. august 2004 Har følelsen av at i alle bryllup jeg skal i (mitt eget og venners) kommer alle til å gå i svart utenom besteforeldrene og bruden...
Lala Skrevet 29. august 2004 #25 Skrevet 29. august 2004 Sort kjole er hvertfall klassisk og elegant. Har sett så altfor mange bryllupsgjester i horrible kreasjoner i glorete farger. Fysj som noen ser ut! (Eks. knallrøde blonder (!) og sterk blåfarget silke a la 80-tallet). Det er mange som var i bryllup på 80-tallet og har spart kjolene til neste gang de skulle i bryllup... Beklager at det ikke har så mye med det du spurte om å gjøre, men jeg måtte bare få det ut. Og selvsagt kan kvinner pynte seg med bukse.
Veslejenta Skrevet 29. august 2004 #26 Skrevet 29. august 2004 Jeg ville tenkt meg om 2 ganger hvis en person i nær familie til brud eller brudgom hadde blitt begravet for kort tid siden. Men ellers.. Gå i det man vil.
Hildegard Skrevet 29. august 2004 #27 Skrevet 29. august 2004 Jeg hadde uten å nøle gått i svart kjole i et bryllup. Det er stor forskjell på svarte klær man har på seg i en begravelse og en svart penkjole. Og ingen overspent brud skulle heller fått bestemme hva jeg skulle hatt på meg, så det så....
Gjest Tex Skrevet 29. august 2004 #28 Skrevet 29. august 2004 Og ingen overspent brud skulle heller fått bestemme hva jeg skulle hatt på meg, så det så.... :o Det var da også noe å si........
Arkana Skrevet 29. august 2004 #29 Skrevet 29. august 2004 Jeg synes ikke sort passer i bryllup, og hadde nok stusset litt om jeg så det, men uten å tenke mer over det, folk kan tross alt gå i det de vil.
Murf Skrevet 30. august 2004 #30 Skrevet 30. august 2004 Da kan vi vel kanskje konkludere med at svart går helt greit? :-) M
zmurfette Skrevet 30. august 2004 #31 Skrevet 30. august 2004 I vårt bryllup kom min manns søster i sort, og mange av mine venner reagerte negativt på det/kommenterte at de ikke syntes det var passende (til meg, da, ikke til henne...). Jeg var i utgangspunktet ikke helt fornøyd da jeg hørte at hun skulle gå i sort, men bestemte meg for ikke å bry meg om det. Jeg ville selv aldri gått i sort i et bryllup, men synes andre må få gjøre som de vil. Om man som kvinne vil gå i sort tror jeg det kan være lurt å høre med brudeparet hva de synes på forhånd om man ikke ønsker å støte noen.
Princess Skrevet 31. august 2004 #33 Skrevet 31. august 2004 Vil ikke mange av de eldre gjestene reagere da hvis noen kommer i svart kjole?
sommerfuglene Skrevet 31. august 2004 #34 Skrevet 31. august 2004 Det hadde jeg aldri tenkt over! Har selv hatt svart kjole i bryllup. Det er jo en svært vanlig farge på selskapskjoler! Jeg hadde heller tenkt meg om to ganger før jeg gikk i bryllup med hvit kjole!
ringblomst Skrevet 31. august 2004 #35 Skrevet 31. august 2004 Som jeg sa til mine venninner - kom i svart, i rødt, i hvilken farve dere vil. Hvitt er jo forbeholdt bruden, men hvis en hadde kommet feks i hvitt med et sjal i en annen farve så hadde det vært helt flott for meg - ingen klarer å overstråle brudeparet den dagen .
Thea Skrevet 31. august 2004 #36 Skrevet 31. august 2004 Det har jeg faktisk aldri tenkt på.Da min bror giftet seg for 2 år siden hadde jeg en lang,svart sommerkjole på meg med et hvitt sjal. Fikk ikke noen reaksjoner på det,heldigvis for tanken har ikke slått meg en gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå