Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2004 #1 Skrevet 27. august 2004 Jeg skal i bryllup om veldig kort tid. Jeg bestilte kjole fra utlandet og gikk utifra at den skulle komme kjapt. Det gjorde den ikke, så igår kjøpte jeg en backup-løsning på H&M. En svart, knelang kjole. (Ikke sånn typisk "den lille sorte", men med ett mer "sukkersøtt" preg over den) Hadde dere blitt fornærmet om en gjest kom i svart kjole? (Har hørt at somme tar seg nær av det, pga folk forbinder det med begravelse...)
Ingeborg Skrevet 27. august 2004 #2 Skrevet 27. august 2004 Tror det har blitt veldig vanlig etterhvert. jeg reagerer i hvert fall ikke på det.
Suzy Skrevet 27. august 2004 #3 Skrevet 27. august 2004 Ikkeom du pynter den med noe med farge på - altså har tilbehøret i en glad-farge
vanille Skrevet 27. august 2004 #4 Skrevet 27. august 2004 Det var flere som kom i sort kjole i mitt bryllup. Fikk et par forespørsler på forhånd om det var greit for meg at de kom i svart. Hadde ingen innvendinger mot det jeg, men satte pris på at de spurte på forhånd. Tror nok det blir mer og mer vanlig, hadde noen kommet i kvitt derimot....
Tari Skrevet 27. august 2004 #5 Skrevet 27. august 2004 Det spilte ingen rolle for meg ihvertfall. Og om folk ikke hadde tilbehør i andre farger brydde jeg meg heller ikke noe om. Syns svart kan være fint jeg. Jeg ville ikke ha brydd meg om noen kom i hvitt heller jeg så lenge de har pyntet seg.
Emmaliten Skrevet 27. august 2004 #7 Skrevet 27. august 2004 Også i mitt bryllup var det mange av kvinnene som kom i mørke/sorte kjoler.. Det gjorde ingenting for min del! :-)
Sita Skrevet 27. august 2004 #8 Skrevet 27. august 2004 Hadde ikke blitt fornærmet om noen kom i svart nei, synes svart er stilig
Andrine22 Skrevet 27. august 2004 #9 Skrevet 27. august 2004 Jeg tenkte det samme som deg da jeg hadde kjøpt svart kjole til bryllup. Så jeg begynte å vurdere om jeg ikke kunne ha den. Så jeg spurte bruden jeg! -Hvorfor ikke? Jeg har hatt svart kjole i bryllup mange ganger jeg...Da hun... Tror ikke det er så strengt lenger.
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2004 #10 Skrevet 27. august 2004 Ikkeom du pynter den med noe med farge på - altså har tilbehøret i en glad-farge Jeg har kjøpt et sjal i lysgrønn/hvitt for å "friske" opp. Fant ut at jeg hadde fått pakke i posten, kjolen jeg bestilte. Så nå har jeg fått et nytt problem, for jeg aner ikke hvilken kjole jeg skal ha på... Jeg har valget mellom den sorte, eller en typisk sommerkjole i gult, blått og rødt (med blomstermotiv). Får høre med sambo hva han sier... Takk for svar hvertfall
Måne Skrevet 27. august 2004 #11 Skrevet 27. august 2004 Har ikke problemer med det. Tror det er litt gammeldags... MEN har skjønt at mange er bekymret for det, for jeg har fått mange forespørsler.
Gjest Poirot Skrevet 27. august 2004 #12 Skrevet 27. august 2004 Jeg ville ikke gått i det selv, men ville absolutt ikke blitt fornærmet om noen kom i det (selvfølgleig litt trist om ALLE kom i svart, men det skjer nok ikke).
lene24 Skrevet 27. august 2004 #13 Skrevet 27. august 2004 det hadde jeg absolutt ikke brydd meg om! Det er jo veldig gammel dags det med at man ikke skal gå i svart, tror heller du bør styre unna hvitt...... Du kan jo freshe opp kjolen med noen asscesoarer i farger, og evt. farge på sko og veske som matcher :-)
Tosca Skrevet 28. august 2004 #14 Skrevet 28. august 2004 jeg hadde sort kjole på meg sist jeg var i bryllup. Ikke noe problem i det hele tatt.
Gjest Tex Skrevet 28. august 2004 #15 Skrevet 28. august 2004 Jeg ville ikke gått i det selv, men det gjør meg ingenting at andre gjør det. Vi hadde to damer i sort kjole i vårt bryllup.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. august 2004 #17 Skrevet 28. august 2004 Jeg har selv gått i sort kjole i bryllup, og ser at det blir stadig vanligere. Selv om sort fremdeles brukes i begravelser, så er det i høyeste grad også blitt en festfarge og en motefarge. Og når det gjelder koblingen til begravelse, så tror jeg de fleste ville brukt høyst forskjellige sorte kjoler ved disse to anledningene. Jeg ville sett vertskapet og miljøet an. Noen steder er det ikke noe problem, men hadde jeg vært usikker, så hadde jeg spurt.
Murf Skrevet 28. august 2004 #18 Skrevet 28. august 2004 Gikk i svart,innsvinget cord-dress (gisp!) i min brors bryllup. Hadde knallrød kinabluse inni, og matchende veske, belte og sko. Kjempestilig! Synes jenter kan være pyntet i bukser og, jeg. M
Gjest MrsL Skrevet 28. august 2004 #19 Skrevet 28. august 2004 Sort er flott.....og med så mange muligheter innen tilbehør i farger er det jo bare å velge og vrake :-)
maki Skrevet 28. august 2004 #20 Skrevet 28. august 2004 Jeg kommer ikke til å reagert om noen kommer i svart i vårt bryllup. Men selv ville jeg aldri ha hatt på meg svart i et bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå