AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Del Skrevet 8. mai 2015 Kan fastlegen skrive ut næringsdrikk på blå resept? Jeg har anoreksi, og trenger virkelig hjelp for ikke å bryte meg selv lenger ned... Kan jeg be fastlegen om dette?Anonymous poster hash: a6074...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 8. mai 2015 #2 Del Skrevet 8. mai 2015 Kan fastlegen skrive ut næringsdrikk på blå resept? Jeg har anoreksi, og trenger virkelig hjelp for ikke å bryte meg selv lenger ned... Kan jeg be fastlegen om dette?Anonymous poster hash: a6074...653 Ja det kan dekkes på blå resept,og du kan be fastlegen skrive ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Del Skrevet 8. mai 2015 Kan fastlegen skrive ut næringsdrikk på blå resept? Jeg har anoreksi, og trenger virkelig hjelp for ikke å bryte meg selv lenger ned... Kan jeg be fastlegen om dette?Anonymous poster hash: a6074...653 Nei og ja. Det må søkes til Helfo om godkjenning før du får det på blåresept. Er usikker med den diagnosen om fastlegen kan søke, eller om det er spesialist som søker. Du kan google Helfo og næringsdrikk da tror jeg reglene kommer opp. Men å få næringsdrikk på blå resept er mulig for spesielle diagnoser. Jeg har fått, men har ikke anoreksi. Anonymous poster hash: 9edd1...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Del Skrevet 8. mai 2015 https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/dekning-av-utgifter-til-naeringsmidler Siden er endret fra Helfo til Helsenorge.no andre sykdommer som medføerer svekkelse, må anorexi gå under. Anonymous poster hash: 9edd1...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 8. mai 2015 #5 Del Skrevet 8. mai 2015 Skal visst være ganske vanskelig å få det på blå dersom man har anoreksi, men du bør absolutt spørre legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg kjenner mange som har fått dette på blåreseptordningen for anoreksi og det er ikke nødvendigvis alvorlighetsgrad det går på. Men les mer her: http://www.fresenius-kabi.no/Refusjonsregler1/ Det må være en spesialist som søker og da enten en overlege på en spiseforstyrrelsesavdeling eller en spesialist i psykiatri på DPS. Lykke til! Håper det ordner seg for deg.Anonymous poster hash: c0692...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå