Gjest Lompa Skrevet 27. august 2004 #1 Skrevet 27. august 2004 Sitter her og er dønn oppgitt og irritert. Ringte kirkekontoret i sted for å spørre når vi skal ha møte me dpresten og fikk vite at han er på ferie og er tilbake en gang på torsdag. Så møtet blir da enten på torsdag ettermiddag, eller mest sannsynlig på fredag! Dagen før vielsen. Vi flytter av flere grunner ikke sammen før etter bryllupet, og hadde da lyst til å like godt følge den gamle greia med å ikke ses dagen før. Nå går det i vasken OG vi rekker ikke noen øving med brudebarna! :evil: Sorry, jeg måtte bare få ut litt steam og høre om andre har vært borti noe sånt...
Gjest Madam Felle Skrevet 27. august 2004 #2 Skrevet 27. august 2004 Huff så kjedelig da. Håper det ordner seg
Tari Skrevet 27. august 2004 #3 Skrevet 27. august 2004 Øving med brudebarna kan dere vel kanskje gjøre uten prest?
Gjest Lompa Skrevet 27. august 2004 #4 Skrevet 27. august 2004 Ja, øvingen må vi få til. jeg skal ringe kirkekontoret igjen på mandag og prate med en annen, han var ikke der nå.
blåveis Skrevet 27. august 2004 #5 Skrevet 27. august 2004 Er det en "greie" med å ikke skulle ses dagen før? Trodde den "greia" gikk på at man skulle skilles den dagen og ikke se hverandre før man møttes dagen etter jeg?? Dere kan jo få denne prestesamtalen tidlig på dagen på fredag, så blir det jo fremdeles lenge fra hvernandre denne dagen.. Jeg er enig i at det ikke hørest moro ut å få denne beskjeden så tett inntil når dere hadde andre planer, men jeg håper dere ikke lar dette ødelegge for dere..
Eiline Skrevet 27. august 2004 #6 Skrevet 27. august 2004 Ikke sees dagen før? Den hadde jeg ikke hørt om. Trodde det bare var samme dagen man ikke skulle se hverandre, det er i allefall den tradisjonen jeg har hørt om. Ellers så møtte også vi presten dagen før. Vi hadde med alle til kirken og øvde da. Så ble de andre bedt om å vente utenfor mens vi hadde samtale med presten. Vi hadde en utrolig flott prest, hun var kjempeflink. Etterpå syntes vi det var en fordel å ha samtalen dagen før, for da husket vi faktisk mesteparten av hva som skulle skje :-) Lykke til.
lampeskjerm Skrevet 27. august 2004 #7 Skrevet 27. august 2004 Skal man ikke ses dagen før vielsen? Det var nytt for meg også. Det ideelle synes jeg er å ha vigselssamtale i to omganger, en på kontoret noen uker før bryllupet, og en øvelse i kirken like før. Dette er det jeg liker aller best. Dessverre går det ikke alltid. Sommer er høysesong for vielser, og også ferietid. Det er også en tid hvor det må leies inn vikarer til ganske mange vielser. I slike tilfeller hender det at vigselssamtale og øving må tas like før. Det har jeg vært med på noen ganger. Noen ganger har det vært på grunn av ferie, og noen ganger har det vært fordi jeg har blitt satt inn som vikar i siste liten.
Peluche Skrevet 28. august 2004 #8 Skrevet 28. august 2004 Har aldri hørt noe annet enn at man ikke "skal" tilbringe den siste natten sammen og ikke se hverandre før i kirken på Dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå