AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Jeg tror jeg gjør denne øvelsen helt feil nemlig.. Hvilken muskel er den ment for, hvor skal det egentlig ta? Pleide å gjøre denne øvelsen for mange år siden, da gikk det helt fint, men nå går det rett i forside lår på det bakerste beinet, og kun der! Kramper nesten med en gang. Tips til å fikse dette? Anonymous poster hash: d2c37...4fe
Safiye Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Lår og rumpe. Det er det fremste benet som skal presse opp, det bakerste beinet skal bare være støttefot. Har du prøvd forskjellige varianter av utfall? Prøv å variere hvor langt frem du har foten og prøv variasjoner. Jeg syntes selv gående utfall med ekstra vekter kjennes mer.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Aha, takk for svar. Da skal man altså kjenne det på bakside lår + rumpe på forrerste beinet? Bekrefter i såfall at det er noe jeg gjør feil. Jeg har ikke prøvd gående utfall, jeg gjør øvelsen på gruppetime som pleier å være veldig full, så der er ikke så mye plass. Skal prøve meg frem med beinavstand, men føler allerede jeg nesten er i spagat av og til, haha. Anonymous poster hash: d2c37...4fe
Safiye Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Hvis du føler at du nesten går i spagat, prøv å sett foten litt lengre tilbake og ikke enda mer frem. Kan hende det er derfor du kjenner det i det bakerste beinet. Det tar både framside, bakside lår og rumpe. Denne er grei å lese: http://fitnessbloggen.no/ovelser/utfall/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå