Gå til innhold

Boliglån med provisjonslønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har peiling eller erfaring på hvordan det er å søke om boliglån når den ene har fastlønn og den andre nyansatt med provisjonslønn...??? Regnes provisjon som usikker inntekt? Det er ikke snakk om tlf salg,men en rimelig stor og kjent bedrift om det kan ha noe å si?

Anonymous poster hash: c329b...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, provisjonsdelen av lønnen ses på som usikker inntekt.

Anonymous poster hash: 34fc5...403
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det for eiendomsmeglere med provisjon? Litt ironisk hvis de aldri kan få lån til en bolig.

Anonymous poster hash: 8ace8...2c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det for eiendomsmeglere med provisjon? Litt ironisk hvis de aldri kan få lån til en bolig. Anonymous poster hash: 8ace8...2c2

. Ja du sier noe der....de har vel provisjonslønn kansje ja,og det er det jo mange andre yrkesgrupper som har også...Jaja vi får nå bare høre hva banken sier når den tid kommer :-)

Anonymous poster hash: 84df0...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nyansatt på provisjon stiller man dårlig ovenfor banken. Kan man vise til stabil provisjons inntekt over lengre tid stiller saken seg annerledes.

Anonymous poster hash: 3769c...c28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har peiling eller erfaring på hvordan det er å søke om boliglån når den ene har fastlønn og den andre nyansatt med provisjonslønn...??? Regnes provisjon som usikker inntekt? Det er ikke snakk om tlf salg,men en rimelig stor og kjent bedrift om det kan ha noe å si?

Anonymous poster hash: c329b...516

Vi var i akkuratt den situasjonen. Jeg har fast jobb (som jeg akkuratt hadde fått i januar, ) tjener ca 470 000, og samboeren er eiendomsmegler med 100% provisjon. Samboeren min er helt ny i gamet, og hadde veldig lav inntekt og noen måneder ingen inntekt. Vi fikk lån bassert på at banken hadde "troa" på samboeren min i fremtiden.

Hvordan er det for eiendomsmeglere med provisjon? Litt ironisk hvis de aldri kan få lån til en bolig.

Anonymous poster hash: 8ace8...2c2

Ja du sier noe der. De første årene som eiendomsmegler tjener man nesten ingenting, men de som tjener mye tjener mye også da :P

Anonymous poster hash: 133d3...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi var i akkuratt den situasjonen. Jeg har fast jobb (som jeg akkuratt hadde fått i januar, ) tjener ca 470 000, og samboeren er eiendomsmegler med 100% provisjon. Samboeren min er helt ny i gamet, og hadde veldig lav inntekt og noen måneder ingen inntekt. Vi fikk lån bassert på at banken hadde "troa" på samboeren min i fremtiden. Ja du sier noe der. De første årene som eiendomsmegler tjener man nesten ingenting, men de som tjener mye tjener mye også da :PAnonymous poster hash: 133d3...14d

Takk for at du delte din historie...ble ganske mye mer opptimistisk nå :-) Da er det muligheter,jeg tjener akkurat like mye som deg og har fast og sikker stilling innen helsevesenet så blir visst ikke arbeidsledig med det første ;-) Men da hadde de vel ingen reel inntekt å gå ut i fra så hvordan gjorde de låneberegningen da?? Kan jeg spørre hvor mye dere fikk i lån??? Er så spent på hva banken sier når vi skal dit,selv om de er positive da vi har snakket med de på tlf....men da har de jo ikke eksakte tall og papirer å gå utifra....

Anonymous poster hash: 84df0...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...