Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i en by og bodd i Oslo de siste fem årene og føler meg som en Oslo-borger. Jeg føler jeg har langt mer tilhørighet til Oslo enn Halden.

Men når spørsmålet "hvor kommer du fra" dukker opp, føler jeg meg "forpliktet" til å svare halden. Når kan jeg begynne å si Oslo?

Anonymous poster hash: 5517a...fb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det passer deg? ;)

Jeg sliter med samme problem. Jeg kommer fra en annen kant av landet enn her jeg bor nå og avslører meg naturligvis så snart jeg åpner munnen. Dialekten er helt feil. Hvis det er noen her i byen som spør, så svarer jeg med navnet på byen jeg er født og oppvokst i, men hvis noen utenforstående spør, så svarer jeg med navnet på stedet jeg bor nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ofte ikke om jeg skal si at jeg er fra Oslo, eller hjemlandet til foreldrene mine..

Anonymous poster hash: f30f5...e78
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer jo da fra Halden, så det er det eneste rette svaret. Jeg har samme greia, jeg er oppvokst et sted og har bodd et annet de siste 6 årene. Jeg pleier da å si jeg kommer fra... men har bodd i ... de siste årene :)

Anonymous poster hash: aa59a...b87
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer jo da fra Halden, så det er det eneste rette svaret. Jeg har samme greia, jeg er oppvokst et sted og har bodd et annet de siste 6 årene. Jeg pleier da å si jeg kommer fra... men har bodd i ... de siste årene :)

Anonymous poster hash: aa59a...b87

Enig, TS kommer fra Halden.

Selv har jeg bodd snart fem år i Tromsø og kommer aldri til å si at jeg er herfra. Har man bodd de første 15-20 årene av livet et sted, så er det der man kommer fra, selv om man har bodd flere år et annet sted. Hvis man har bodd 20+ år på det nye stedet, går det kanskje an å begynne å si at man kommer fra xxx i noen sammenhenger, men selv da kommer man jo egentlig fra ..vel, det stedet man kommer fra. Man bare bor på det nye stedet.

Anonymous poster hash: 38e2e...ff6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ofte ikke om jeg skal si at jeg er fra Oslo, eller hjemlandet til foreldrene mine..

Anonymous poster hash: f30f5...e78

Haha samme her. Jeg er født og oppvokst i Oslo, men utifra utseendet skulle man vel kanskje ikke tro det. Foreldrene mine er da ikke norske. Så når noen spør, svarer jeg alltid "fra Oslo" først. Så spør de gjerne "Åja, men mente sånn opprinnelig..", og da svarer jeg at jeg er født og oppvokst i Oslo, men at foreldrene mine er fra ... :)

Anonymous poster hash: 601b0...24e

AnonymBruker
Skrevet

Eg røpar meg med en gang eg åpnar munnen så eg trengar ikkje si det.

Anonymous poster hash: 8ba6b...15d
Skrevet

Samme problemet her. Jeg er trønder, bosatt i Oslo. Har bodd mye lenger her enn der jeg vokste opp. Når folk spør hvor jeg kommer fra, sier jeg at jeg bor i Oslo. Da får jeg alltid oppfølgerspørsmålet: "Men hvor er du egentlig fra?" Det er åpenbart mer interessant, enn at jeg har vært Osloboer i 25 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...