AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Var på ul i uke 6+3 og da så ikke gynekologen noe foster. Var igjen på ul idag, etter egne beregninger er jeg 8+4. I dag så gynekologen et foster, men ingen hjertelyd, og sa dette mest sannsynlig var en MA. Men jeg lurer på hvordan et foster har vært usynlig for bare 15 dager siden, mens idag er det synlig? Skal på ny ul om en uke for å se om det kan være hjerteaktivitet. Kan det hende det vil være hjerteaktivitet på neste ul, at jeg er noen ukere mindre gravid enn hva jeg tror? Det må jo ha vokst volsomt de to siste ukene siden det nå er synlig? Noen som har opplevd noe lignende? Dette var en fryktelig tung beskjed å få... Anonymous poster hash: 6b673...b92
Tellus Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Trodde de burde sett det forrige gang, for man skal vel kunne se hjerte slå i uke 5 (innvendig ul)?? Eller husker jeg feil... Har opplevd 2 ma selv, så jeg vet hvordan du har det....
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 I uke 7 mener jeg at man øbr kunne se plommesekken og et bankende hjerte... Tror man skal ha en særdeles erfaren gynekolog og et førsteklasses UL apparat for å se noe som helst i uke 5. Da er ikke embryoet mer enn 3 uker gammelt og er vel ikke engang 1 cm stort? Anonymous poster hash: 23b65...6fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Jeg så såvidt fosteret mitt, plommesekken og hjertepulsasjon med utvendig ultralyd da jeg var 6+4. Det kan hende du er kortere på vei enn antatt. Størrelsen på fosteret vil jo ha noe å si der, om det er så stort at legen forventer å se hjertet banke eller ikke. Krysser fingrene for deg. Jeg hadde MA i vinter og kjenner følelsen.Anonymous poster hash: 2a933...1d1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Hun målte foster og sa det var i uke 6, men var ikke hjerteaktivitet. Og isåfall går det ant å regne ut at man er 8+4 mens man egentlig bare er 6+4? Finnes det feilkilder når man regner lengden av svangerskap? Hvordan er 8+4 regnet ut da. Etter første dag i siste mens? I såfall kan det jo være mulig at det ikke stemmer helt. Uregelmessig syklus? Eggløsning kan ha vært senere? Lenge siden jeg har lest om det nå, men når jeg gikk gravid i 2009 og2011 ble det av enkelte hevdet at embryo kan gå i dvale noen dager, slik at utvikling ble forsinket. Men 14 dager høres mye ut. Anonymous poster hash: 5d5e2...92d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Jeg så hjerneslag i uke 6+1 var på ul pga jeg blir forferdelig syk når jeg går gravid, men bare kvalmen gjorde jo at jeg visste jeg var gravid.. I uke 8 burde du iallefall se hjerte mener jeg. Krysser fingre for deg å håper du bare er kortere på vei. Anonymous poster hash: b9c1c...b35
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Hjerteslag er vel bedre enn hjerneslag, dumme autokorrektur Anonymous poster hash: b9c1c...b35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå