AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Jeg og eksen gikk til mekling utover det lovpålagte etter brudd. Men jeg syns jo at vi bare sitter der og han prater om alt mulig dritt som har skjedd før. Og han psykologen jatter jo med han hele tiden. Aldri fælt meg så til sidesatt hele mitt liv. Vi kommer altså ingen vei. Nå blir jeg innkalt til nytt møte for å dele ferie??? Skal vi møte der hver gang nå eller? Jeg går ikke til den partiske mannen en gang til. Kan jeg tvinges?Anonymous poster hash: c7945...954
regine Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Nei, det kan du ikke. Dette er såvidt jeg skjønner frivillig mekling og da velger man det selv. Hvis du tror det er hensiktsmessig å være velvillig, så kan du si ja til frivillig mekling, men at du vil skifte mekler. Ingen grunn til å kaste bort tid til en som ikke er bra. Har dere en avtale om samvær etc? Isåfall er det bare å følge den til punkt og prikke uten mer forhandling eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Familievernkontor er håpløst...de ansatte er ikke profesjonelle. Kutt det ut!Anonymous poster hash: fe271...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Nei, det kan du ikke. Dette er såvidt jeg skjønner frivillig mekling og da velger man det selv. Hvis du tror det er hensiktsmessig å være velvillig, så kan du si ja til frivillig mekling, men at du vil skifte mekler. Ingen grunn til å kaste bort tid til en som ikke er bra. Har dere en avtale om samvær etc? Isåfall er det bare å følge den til punkt og prikke uten mer forhandling eller lignende. Vi har vært enige om samvær lenge nå men møtt der for å prøve og ordne opp i gammel dritt. Dette kommer vi ingen vei med. Det er ikke familievernkontoret altså. Høyst frivillig,men jeg føler meg sterkt urettferdig behandlet,og orker ikke utsette meg for mer trakassering. Er tydeligvis den verste k innen på jord. Anonymous poster hash: c7945...954
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Vi har vært enige om samvær lenge nå men møtt der for å prøve og ordne opp i gammel dritt. Dette kommer vi ingen vei med. Det er ikke familievernkontoret altså. Høyst frivillig,men jeg føler meg sterkt urettferdig behandlet,og orker ikke utsette meg for mer trakassering. Er tydeligvis den verste k innen på jord. Anonymous poster hash: c7945...954 Kvinnen skulle det stå....Anonymous poster hash: c7945...954
regine Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Men da avslutter du bare det hele, med begrunnelse at det ikke er til hjelp for noe. Ingen grunn til å bruke tid på meningsløshetet.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Skal du bytte mekler bare fordi det blir snakket om ting som ikke går i din favør? Kan du utdype litt mer? Hva nøyaktig er det som de snakker om som gjør deg overbevist om at han er partisk? Vi må jo ha kontekst...Anonymous poster hash: e3647...a57 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #8 Skrevet 9. mai 2015 Ring mekleren din, forklar situasjonen og få ev en time alene for å forklare skikkelig. Noter gjerne ned ting du ønsker å ta opp og ting du vil ha avklart. Jeg opplevde det samme da min eks satt de to første gangene å pratet sammenhengende om hvor fæl og vanskelig jeg var. Forøvrig var et av våre problem at han var dominerende og autoritær.... Uansett hva deres problem er, så skal du få komme gjennom og fortelle ditt, ellers er det jo ikke så mye vits i å gå der. Anonymous poster hash: 69c30...ead
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Hadde du sagt det samme om han var på din side?Anonymous poster hash: c3b5c...ed3 1
sonush Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Pkt 1. Mekling hos en mekler er pålagt kun den ene gangen. Du får meklingsattest for separasjonspapirer, allerede da. Pkt. 2: Videre mekling hos familievernkontor er mere for hvis det er håp om at man kan finne veien tilbake til hverandre ved å snake ut om problemer. Hvis dere er enige om at dere skal skilles, så trenger du ikke flere, hvis du ikke vil, og ikke ser poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå