Kvinneguide28 Skrevet 8. mai 2015 #1 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg har meldt meg til å løpe siste etappe (inn på Bislett) i Holmenkollstafetten med jobben. Jeg er i ganske dårlig form og ingen løper; for å være ærlig, så kan jeg knapt gå. Hvordan ville dere lagt opp etappen? Er det pinlig å bryte? Vil noen merke det hvis jeg sniker meg tvers over gressmatten i stedet for å løpe rundt banen? Det er jo ganske mange der den dagen og sikkert mye ståk og styr. Jeg vet dette virker håpløst, men jeg er som sagt i rimelig dårlig form og jeg vil ikke skuffe kollegene mine Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 8. mai 2015 #2 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Den siste etappen er bare 610 meter lang. Du kan begynne med rask gange og øke til luntetrav når du kommer inn på Bislett stadion. To ting du absolutt ikke skal gjøre er å bryte eller å snike deg over grassmatta. - En ting er å bryte når man gjør en individuell konkurranse. Det har jeg gjort et par ganger som jeg har syklet ritt og punktert. Jeg hadde reserveslange i baklomma, men jeg hadde mista feltet og ville ikke klare å kjøre meg opp når jeg skulle bruke flere minutter på å skifte slange. Da tok jeg heller korteste vei til mål. Når du går/løper en stafett går du ikke bare for deg selv, du går i dette tilfellet for fjorten andre. Når de har brakt stafettpinnen til deg kan ikke du svikte dem ved å bryte. - Det er godt mulig at det blir oppdaget hvis du krysser grassmatta. Hvis jeg løp siste etappe og så at den ved siden av meg gjorde det, ville jeg ha sagt i fra. Det er sikkert kameraer der som arrangør vil kunne fange opp slikt på. Hvis du jukser og blir oppdaga blir hele laget diska, selv om de andre har løpt som de skulle. Da tror jeg du vil få noen arge blikk på jobben etterpå... Om du ikke klarer å smålunte 610 meter må du i det minste klare å gå 610 meter. Så sant du ikke lider av noen alvorlige sykdommer bør du klare det. En annen ting er at du bør bruke dette som en vekker. At du tror du vil slite med å lunte 610 meter vitner om at du er i ekstremt dårlig form, og du bør legge en plan for å komme i bedre form. Ikke minst vil hverdagen bli så mye enklere hvis du er i god form. Du må begynne i det små. Sykkel er bra opptrening for folk som er i dårlig form. Hvis du ikke har en sykkel med mange gir bør du skaffe deg det. Med 24-27 gir skal det være mulig å få lett nok gir selv om du er i veldig dårlig form, i tillegg har du tunge gir slik at du kan gi på når det går nedover. Hvis du i tillegg kjøper deg en sykkelflaske og flaskeholder (koster ca. 100 kr) og drikker litt vann hvert kvarter, evt. oftere, er det bare å legge i vei. Endret 8. mai 2015 av Wiggins 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguide28 Skrevet 8. mai 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mai 2015 Forstod ikke helt innlegget ditt.. Sier du at det er mulig å sykle etappen? Isåfall er det jo ingen problem. Å sykle 610 meter bør jeg jo klare. Uansett, takk for gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 8. mai 2015 #4 Del Skrevet 8. mai 2015 Forstod ikke helt innlegget ditt.. Sier du at det er mulig å sykle etappen? Isåfall er det jo ingen problem. Å sykle 610 meter bør jeg jo klare. Uansett, takk for gode tips! Nei nei. I morgen skal du løpe, gå eller krabbe. Det jeg mente er at siden du er i så dårlig form bør du når Holmenkollstafetten er over legge en plan for å komme i form, siden formen er så dårlig som den er. Da kan sykkel være et bra hjelpemiddel, siden det gir mye lavere belastning på kroppen enn å jogge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjære123 Skrevet 8. mai 2015 #5 Del Skrevet 8. mai 2015 Tenker også at du burde klare å sykle de 610 meterne! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguide28 Skrevet 8. mai 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 8. mai 2015 Tenker også at du burde klare å sykle de 610 meterne! Da tar jeg med sykkelen for sikkerhets skyld da. Om jeg må løpe så får jeg bare gjøre mitt beste. Det gikk jo helt fint i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Del Skrevet 8. mai 2015 Haha.. Selvfølgelig kan du ikke SYKLE i morgen..! Du må på et eller annet hvis komme deg fram på beina. Anonymous poster hash: b7973...95c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 8. mai 2015 #8 Del Skrevet 8. mai 2015 Ikke ha så lav tru på deg selv. Du får til å løpe 610 meter, det skal gå helt fint! Men hvorfor i alle dager har du meldt deg på, og ikke minst valgt siste etappen hvis du er i så dårlig form?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 8. mai 2015 #9 Del Skrevet 8. mai 2015 Ikke ha så lav tru på deg selv. Du får til å løpe 610 meter, det skal gå helt fint! Men hvorfor i alle dager har du meldt deg på, og ikke minst valgt siste etappen hvis du er i så dårlig form?? Den siste etappen er den flateste og den nest korteste, tipper det var grunnen til valget. TS burde som jeg har nevnt bruke dette som en vekker og motivasjon til å komme seg i bedre form fra og med nå og utover sommeren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguide28 Skrevet 9. mai 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 9. mai 2015 (endret) Ikke ha så lav tru på deg selv. Du får til å løpe 610 meter, det skal gå helt fint! Men hvorfor i alle dager har du meldt deg på, og ikke minst valgt siste etappen hvis du er i så dårlig form?? Nei, det kan du si. Det er forsåvidt litt pinlig. Det har seg sånn at jeg har veldig sansen for han jeg skal veksle med. Jeg hadde kanskje håpet at vi skulle finne tonen på banketten senere på kvelden. Den pinlige delen av det er at jeg har skrytt på meg å være en slags "Gå-på-tur-i-skog-og mark-med-sekken-på -ryggen-dame". Jeg la senest i lunsjen i dag ut om min fottur i Pyreneene sist sommer (noe jeg plukket opp fra et reiseprogram på tv). Sannheten er at jeg tilbrakte sommeren på verandaen, med unntak av en dagstur til en kusine i Grebbestad. Det er jo ikke akkurat noe man legger ut om i lunsjen. Det blir jo temmelig lett for han å gjennomskue at det er en stor bløff dersom jeg får en elendig tid i morgen (eller i værste fall må bryte ). Men jeg biter tenna sammen. Går det så går det! *Wish me luck* Endret 9. mai 2015 av Kvinneguide28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 9. mai 2015 #11 Del Skrevet 9. mai 2015 Hehe! Lykke til! Er spent på å høre hvordan det går i dag. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguide28 Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 10. mai 2015 Det gikk bedre enn forventet. Jeg løp på 2:01. Det var gøy. Banketten gikk også fint, for å si det sånn 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #13 Del Skrevet 10. mai 2015 Nei, det kan du si. Det er forsåvidt litt pinlig. Det har seg sånn at jeg har veldig sansen for han jeg skal veksle med. Jeg hadde kanskje håpet at vi skulle finne tonen på banketten senere på kvelden. Den pinlige delen av det er at jeg har skrytt på meg å være en slags "Gå-på-tur-i-skog-og mark-med-sekken-på -ryggen-dame". Jeg la senest i lunsjen i dag ut om min fottur i Pyreneene sist sommer (noe jeg plukket opp fra et reiseprogram på tv). Sannheten er at jeg tilbrakte sommeren på verandaen, med unntak av en dagstur til en kusine i Grebbestad. Det er jo ikke akkurat noe man legger ut om i lunsjen. Det blir jo temmelig lett for han å gjennomskue at det er en stor bløff dersom jeg får en elendig tid i morgen (eller i værste fall må bryte ). Men jeg biter tenna sammen. Går det så går det! *Wish me luck* Herregud da, haha.... Anonymous poster hash: d3297...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #14 Del Skrevet 10. mai 2015 Det gikk bedre enn forventet. Jeg løp på 2:01. Det var gøy. Banketten gikk også fint, for å si det sånn Neste tråd bør handle om skog og mark turene dere skal på samme;) og bryllupsreisen går til Pyreneene! Lykke til:) Ps: det å trene på seg bedre form med sykkel var et godt råd!Anonymous poster hash: f3479...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 10. mai 2015 #15 Del Skrevet 10. mai 2015 Neste tråd bør handle om skog og mark turene dere skal på samme;) og bryllupsreisen går til Pyreneene! Lykke til:) Ps: det å trene på seg bedre form med sykkel var et godt råd!Anonymous poster hash: f3479...0a5 Det er veldig gunstig å komme seg i form med sykling for folk som er helt utrente, men skal du bli god til å løpe (neste år) må du nok trene litt løping etterhvert. Men begynn nå for all del forsiktig, gjerne med sykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg lo høyt flere ganger av denne tråden Anonymous poster hash: 65f87...565 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 1. juni 2015 #17 Del Skrevet 1. juni 2015 Hvordan har det gått etter banketten da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguide28 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #18 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Det går som smurt. Vi har allerede hatt to helger med sykkeltur i Alpene(Han har familie der). Jeg har endret livsstil etter stafetten og skaffet meg personlig trener. Treneren sier at jeg er veldig lett-trent (flaks for meg!) og etter en lang periode som inaktiv har jeg nå kommet meg i mye bedre form. Det eneste problemet er at jeg ikke tør å røpe at min fortid som superaktiv kvinne er bløff. Så nå er jeg nødt til å holde han unna mine beste venner, som selvfølgelig kjenner sannheten. Jeg har også vært nødt til å lese meg opp på reiseguider for å ikke bli gjennomskuet. Skjønner det kan høres litt teit ut, men jeg får bare ta et skritt av gangen. Endret 1. juni 2015 av Kvinneguide28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå