AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Hei, jeg lurer på om jeg skal kutte ut all kontakt med foreldrene mine. Det er noe som har plaget meg mye og vært grunnen til mange tårer og mye smerte opp igjennom barndommen og ungdomstida. Jeg har kjent på å bli behandlet som mindreverdig og nedprioritert hele veien. Jeg har i lang tid måtte tåle stygge kommentarer, blikk og nedsettende bemerkninger fra min mor. Det er nedsetende undertone i alt det hun sier til meg, og dette er det flere enn meg som har lagt merke til. Flere familiemedlemmer har lagt merke til at mor er nedlatende ovenfor meg, og det er veldig tydelig. Jeg har snakket med mor om dette flere ganger, men det ender som regel med at hun blir sint og bortforklarer det hele ved å fortelle meg at jeg er ufyselig. Jeg har lidd såpass mye at jeg har fått nok. Jeg har ikke mer til overs for familien og har veldig lyst til å kutte dem helt ut. Jeg har ikke fått noe av igjen for alt jeg har stilt opp med, annet enn nedsettende kommentarer. Mor er en person som kan bli veldig hyggelig og imøtekommende når det gagner henne. Det er noe jeg har merket, hun er som regel hyggelig og grei ovenfor meg hvis det er noe jeg må ordne for henne, når hun har fått det hun vil ha, er det tilbake igjen til gamle synder. Nå har jeg bestemt meg for å kutte dem helt ut, men har blitt frarådet. Har blitt fortalt at jeg ikke bør gjøre dette ettersom blod er tykkere enn vann. Hva mener dere? Jeg har tenkt igjennom dette mange ganger, men det er ikke enkelt. Anonymous poster hash: e72ca...db3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Hvis en har bekjente og "venner" som behandler en dårlig, syns jeg at det er helt greit at en kutter dem ut etter hvert hvis de fortsetter oppførselen. Har en familie som oppfører seg skikkelig dårlig, er det ment at en skal holde ut og bite tennene sammen, fordi "blod er tykkere enn vann". Det har jeg faktisk ikke noe sans for. Folk er folk. Familie eller andre mennesker går for det samme for min del. Forstår de ikke normal folkeskikk, så er det helt greit at en vil trekke seg ut. Det kan bli tøffe tak antageligvis og en må ha tenkt seg godt om før en gjør det. Støtter deg i dette ts. Hvis det blir bedre for deg å være menneske uten familien, så gå for det. Anonymous poster hash: 71bab...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Hvis en har bekjente og "venner" som behandler en dårlig, syns jeg at det er helt greit at en kutter dem ut etter hvert hvis de fortsetter oppførselen. Har en familie som oppfører seg skikkelig dårlig, er det ment at en skal holde ut og bite tennene sammen, fordi "blod er tykkere enn vann". Det har jeg faktisk ikke noe sans for. Folk er folk. Familie eller andre mennesker går for det samme for min del. Forstår de ikke normal folkeskikk, så er det helt greit at en vil trekke seg ut. Det kan bli tøffe tak antageligvis og en må ha tenkt seg godt om før en gjør det. Støtter deg i dette ts. Hvis det blir bedre for deg å være menneske uten familien, så gå for det. Anonymous poster hash: 71bab...2ee Jeg har som sagt tenkt mye og lenge på dette. Men det er ikke lett, veldig mye av fritid og sosialt samvær er sentrert rundt det å ha en familie. Jeg har ikke samboer/ kjæreste så jeg tenker at det blir mye ensomhet rundt høytider , men samtidig ender det som regel med at jeg blir såret hver gang jeg er med familien, så det er vanskelig å si hva som er best. Det å ha en familie og tilbringe tid sammen med på høytider og lignende er mer sosialt akseptert enn å sitte alene. Anonymous poster hash: e72ca...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå