Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har nok lest denne artikkelen allerede, men jeg synes det er så hårreisende at jeg må bare legge den ut. En ung 3-barnsfar som nå skal dø av kreft fordi legene glemte å kalle ham inn til kontroll etter en operasjon, og han har dermed hatt 11 år til å utvikle uhelbredelig kreft. Det er ufattelig trist og sjokkerende.

Glemt av sykehuset i 11 år

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns nå han har litt ansvar selv også da. Han burde rett og slett bestilt time selv, og ikke bare ventet på innkalling. Ting kan skje, og en har faktisk ansvar for seg selv også.

Skrevet

Enig med madammen. Han måtte skjønne at det var galt at de ikke innkalte han. En voksen mann må klare og ta kontakt med sykehuset og høre hva som skjer.

Men klart, saken er forferdelig og slikt skal ikke sje!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg syns nå han har litt ansvar selv også da. Han burde rett og slett bestilt time selv, og ikke bare ventet på innkalling. Ting kan skje, og en har faktisk ansvar for seg selv også.

:enig_animasjon:

Skrevet

Jeg mener nå det er sykehusets feil. I artikkelen står det jo at han ikke fikk beskjed om å gå til kontroll så hvordan kan han da sitte å vente på innkalling?

Tenkte ikke på det selv heller. Som unggutt hadde han mer enn nok med det psykiske trøkket ved å takle det faktum at han hadde utlagt tarm.
Var nok ikke så lett det nei..
Skrevet

Det er så forbannet dårlig av sykehusene dette her. Er nok grusomt bittert for han og familien.

Vi opplevde jo noe lignende selv,sykehuset som glemte å fortelle han og oss om at sambo hadde blodkreft etter at de hadde funnet det ut. :frustrert:

Skrevet

. En voksen mann

Han var bare 18 år da, når han opererte...

Syns Sykehuset skal ta ansvar.

Det samme har faktisk hendt med min samboers mormor. Her var det ikke snakk om 11år, men 3 uker. Når du går der og venter på resultatet om kreften har spredt seg til skjelettet, er tre uker lenger. Legen sa ikke engang unnskyld, for at han hadde glemt å sende brevet! :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

18 år,ja da har man mye annet og tenke på,dessuten er det sykehusets ansvar for innkalling.Mannen min ble hofteopperert.Men fikk aldri noen innkalling.Vi begynte og lure selv etter laaaaaang tid.Har ikke selv blitt "glemt",men forlangt papirer etter at jeg brakk ryggen.DE skrev et jeg forlot sykehuset UTEN SMERTER,da 3 DAGER etter jeg brakk ryggen.Ingen oppfølging eller noe.kun resept på paralgin forte og noe annet,som jeg ikke skjønte noe av og aldri fått.Ikke noe "kom tilbake etter X mnd,er el.l.I dag 5 år etter har jeg fortsatt plager og store smerter,paralginforte og sovetabletter.Og det forde der er 3 varige prolapser.D visste ikke jeg før "spansk" lege tok tak i smertehelv...mitt.Nei,der er grove svikt i systemene til disse.

Skrevet

Ufattelig trist. syns så absolutt sykehuset skal ta ansvar for feilen som har skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...