Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Gikk dere da på folat? Og merka dere noe dagene før dette skjedde? Og er det noe man kan gjøre for å unngå dette?

Anonymous poster hash: 1b554...bba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok folat ja.

Merka ikke noe spesielt, annet enn brun utflod som økte på før blødningene begynte

Det er ikke så mye man kan gjøre for å unngå spontanabort, i de aller fleste tilfeller skjer det fordi noe er galt med embryoet/fosteret.

Anonymous poster hash: 0f6d0...b18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok også folat og fikk også brun utflod ei lita uke før ordentlig blødning.

Anonymous poster hash: 9fe14...c29
AnonymBruker
Skrevet

Tok folat ja. Merket ingen verdens ting før jeg skulle på toalettet og mer eller mindre alt kom ut på en gang..

Anonymous poster hash: cdf8e...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Tok folat. lite man kan gjøre for å unngå. Kaffe, røyk og alkohol kan kanskje øke risikoen litt.

Fikk brun utflod to dager før.

Anonymous poster hash: 97c5a...483

AnonymBruker
Skrevet

Tok folat de gangene det endte i SA. Så droppet jeg folat, og fikk da en frisk og levende baby.

Anonymous poster hash: f393a...6c1

Gjest crem
Skrevet

jeg tok folat, men begynte ikke med det før uke 5. jeg merket ingen ting, før jeg var på do og det var bitte litt brun utflod. et par timer etterpå kom det sterke smerter og alt bare kom ut. lå og vrei meg i smert i rundt. 12 timer. og blødde i 10 dager etterpå tror jeg det var.

tror ikke det er noe man kan gjøre for å forhindre dette.. somregel er det noe galt med embryoet. men selvfølgelig er det viktig å ikke røyke, ikke drikke alkohol og drikke lite av koffein :) ta det rolig, ikke stresse for mye.

Skrevet

Jeg fikk brun utflod 2 dager før den ordentlige blødningen og smertene startet.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Gikk dere da på folat? Og merka dere noe dagene før dette skjedde? Og er det noe man kan gjøre for å unngå dette?

Jeg merket at alle symptomene jeg hadde hatt ble gradvis borte. Graviditets testene var veldig svake ved forventet mens og ble ikke noe sterkere de neste dagen. Hadde en følelse av at jeg ikke kom meg over de 12 første ukene. Rar følelse, men "visste" det på en måte.

Anonymous poster hash: 7930e...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket at alle symptomene jeg hadde hatt ble gradvis borte. Graviditets testene var veldig svake ved forventet mens og ble ikke noe sterkere de neste dagen. Hadde en følelse av at jeg ikke kom meg over de 12 første ukene. Rar følelse, men "visste" det på en måte.

Jeg "visste" det også. Har vært gravid før og da hadde jeg en destinkt følelse før ikm om at jeg var gravid med tunge bryster, stikking i livmor etc. Denne gangen følte jeg lite og graviditetstesten ble ikke sterkere etter en uke. Sa to dager før utfloden kom og fire dger før blødningen at jeg trodde jeg hadde en spontanabort. Var jo ikke langt på vei, men kjennte tydelig at dette var annerledes enn tidligere graviditet. Tidligere testa jeg jo ikke med grviditetstester etter positiv test, men denne gangen kjennte jeg at jeg måtte det flere ganger.

Andre sa at hcg fint kan stige seint i starten og at jeg ikke skulle bekymre meg. Men jeg gadd ikke gå til legen en gang, for jeg visst jo noe var galt og at legen ikke kunne gjøre noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg "visste" det også. Har vært gravid før og da hadde jeg en destinkt følelse før ikm om at jeg var gravid med tunge bryster, stikking i livmor etc. Denne gangen følte jeg lite og graviditetstesten ble ikke sterkere etter en uke. Sa to dager før utfloden kom og fire dger før blødningen at jeg trodde jeg hadde en spontanabort. Var jo ikke langt på vei, men kjennte tydelig at dette var annerledes enn tidligere graviditet. Tidligere testa jeg jo ikke med grviditetstester etter positiv test, men denne gangen kjennte jeg at jeg måtte det flere ganger.

Andre sa at hcg fint kan stige seint i starten og at jeg ikke skulle bekymre meg. Men jeg gadd ikke gå til legen en gang, for jeg visst jo noe var galt og at legen ikke kunne gjøre noe.

Kjempe rart det der! Slet med dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde den lykkefølelsen eller følelsen av at det var noe der. Sa det aldri høyt til mannen men ble nesten lettet når jeg begynte å blø for bare følte det var noe feil. Eller tomt. Kjente aldri det med førstemann. Når jeg ble gravid igjen følte jeg med en gang det kom til å gå bra. Rart hvordan kroppen føler sånt...

Skrevet

Jeg fikk brun utflod 2 dager før den ordentlige blødningen og smertene startet.

Samme skjedde her.. og gikk på folat

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ikke folat. Tok p-piller da, så det var ikke akkurat planlagt. Merka ingenting annet enn smerter pga fosteret lå utenfor livmor så jeg var på sykehuset og slikt der de fant blod i magen min. Så eneste grunnen til smertene var jo at fosteret lå i egglederen eller noe slikt.

Anonymous poster hash: ecc13...562
Skrevet

Kan folat ha noe med SA å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Kan folat ha noe med SA å gjøre?

Ja. Jeg spurte legen, og henne sa at det kan hjelpe til å minske sjansene for SA.

Skrevet

Ja. Jeg spurte legen, og henne sa at det kan hjelpe til å minske sjansene for SA.

Åja, bra det ikke var omvendt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...