AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei, Jeg tenkte å lage en samletråd for oss med Polar V800/400 og Polar Flow tjenesten. En tråd med spørsmål, svar, erfaringer og tips kan komme her Hva er dine fitnesstest resultater? Er det noen som kan si om dette stemmer? Min er 48 (Very good), var på 54(Elite) ved forrige måling. Er superfornøyd med klokken, men det er noen ting synes er utfordrende.. Det jeg "sliter" med er følgende: Treningsaktiviteter blir ikke syncet fullstendig opp på websiden flow.polar.com når jeg synker klokken med Polar flow på iphone. Jeg må ofte inn å skrive en kommentar på økten eller velge idretten jeg gjorde i appen. Sendte mail til support og fikk til svar at det var et problem og løsningen var ofte det jeg skrev over her. Og at man skulle gi den tid. Restitusjonsstatus, jeg synes Polar anbefaler alt for lang restutisjon før man er i balanse. Dette er muligens veldig individuelt. Feks. så hadde jeg en rolig løpeøkt i går på 14km med noen drag på slutten, følte meg helt topp og fikk til svar at treningen var ekstrem og jeg ville bruke 3 dager og 5 timer for å komme i balansert modus igjen. Anonymous poster hash: e9d37...620 Anonymous poster hash: e9d37...620 Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Del Skrevet 9. mai 2015 Ingen andre som har erfaringer? Jeg justerte pulssonen min etter denne formelen: 211 - (Alder X 0,64) og får en litt høyre makspulsverdi enn den formelen Polar benytter seg av. Men man må vel egentlig teste seg selv for å få nøyaktig resultat på makspuls. Etter sist økt fikk jeg at kroppen min er i balanse etter 6 dager og 9 timer (Dette var før jeg endret makspuls inne på profilen min.) Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 9. mai 2015 #3 Del Skrevet 9. mai 2015 (endret) Du burde absolutt teste din egen makspuls. Leste at mange avviker fra de formlene med 10-15 slag i minuttet. Jeg fikk indikasjon på at jeg hadde høyere makspuls enn etter formlene, siden jeg kunne holde 100% belastning over lengre tid, i forhold til den makspulsen klokken automatisk er innstilt på, etter min alder. Så jeg gikk aktivt inn for å se hvor høy pulsen min faktisk kan komme og fyrte den opp i 206 på tredje og siste sprintintervallet. Så i forhold til soner og intensiteter, er det lett å få feil vurdering av treningen fra klokka, hvis makspulsen avviker mye fra det som er klokkens default innstillinger. Jeg har ofte høyest puls forholdsvis langt ut i en treningsøkt (30-40 min) , og alltid på den siste sprinten ut av 3 intervaller. Jeg greier ikke å komme opp i makspuls før jeg har trent en stund. Ellers står det en del steder at bakkeintervaller er bra egnet, men at man ikke skal prøve å nå makspuls hvis man har hjerte og karproblemer eller hvis man er litt opp i årene. (husker ikke hvor gammel) Har også v800. Endret 9. mai 2015 av Atrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Del Skrevet 9. mai 2015 Når du lager en tråd, med en så spes. Tittel, hadde det vært fint med en innledende forklaring på hva tråden handler om!Anonymous poster hash: 6b5d8...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 9. mai 2015 #5 Del Skrevet 9. mai 2015 Når du lager en tråd, med en så spes. Tittel, hadde det vært fint med en innledende forklaring på hva tråden handler om!Anonymous poster hash: 6b5d8...d82 Tror bare tråden er laget av en mann som er interessert i andres erfaringer med v800 samt m400 til polar, siden han ikke virker helt fornøyd med tilbakemeldingene han får angående restitusjonstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 9. mai 2015 #6 Del Skrevet 9. mai 2015 Kjøpte m400 for noen dager siden, og er ganske fornøyd hittill. Jeg trener mest styrke, syntes derfor det ikke var vits i å kjøpe v800 selv om den helt klart ser mye bedre ut. Jeg lurer på om om kaloritellingen er til å stole på når man løper? Ellers, hvor er det dere finner restutisjonstid? Kjenner kanskje den er litt vel avansert for min del med både app og flow nettsiden. Tok en stund før jeg skjønte hvordan man kunne synkronisere den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Del Skrevet 9. mai 2015 Når du lager en tråd, med en så spes. Tittel, hadde det vært fint med en innledende forklaring på hva tråden handler om!Anonymous poster hash: 6b5d8...d82 Samletråd for de som har Polar V800/400 og benytter Polar Flow tjenesten. En tråd hvor du kan stille spørsmål, få svar, erfaringer og tips når det gjelder denne pulsklokken og Polar tjenesten. Beklager hvis det var litt utydelig !! Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #8 Del Skrevet 9. mai 2015 Du burde absolutt teste din egen makspuls. Leste at mange avviker fra de formlene med 10-15 slag i minuttet. Jeg fikk indikasjon på at jeg hadde høyere makspuls enn etter formlene, siden jeg kunne holde 100% belastning over lengre tid, i forhold til den makspulsen klokken automatisk er innstilt på, etter min alder. Så jeg gikk aktivt inn for å se hvor høy pulsen min faktisk kan komme og fyrte den opp i 206 på tredje og siste sprintintervallet. Så i forhold til soner og intensiteter, er det lett å få feil vurdering av treningen fra klokka, hvis makspulsen avviker mye fra det som er klokkens default innstillinger. Jeg har ofte høyest puls forholdsvis langt ut i en treningsøkt (30-40 min) , og alltid på den siste sprinten ut av 3 intervaller. Jeg greier ikke å komme opp i makspuls før jeg har trent en stund. Ellers står det en del steder at bakkeintervaller er bra egnet, men at man ikke skal prøve å nå makspuls hvis man har hjerte og karproblemer eller hvis man er litt opp i årene. (husker ikke hvor gammel) Har også v800. Ja, må få gjort det. Skjønner at det kan bli litt bingo med denne teoretiske utregningen Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #9 Del Skrevet 9. mai 2015 Kjøpte m400 for noen dager siden, og er ganske fornøyd hittill. Jeg trener mest styrke, syntes derfor det ikke var vits i å kjøpe v800 selv om den helt klart ser mye bedre ut. Jeg lurer på om om kaloritellingen er til å stole på når man løper? Ellers, hvor er det dere finner restutisjonstid? Kjenner kanskje den er litt vel avansert for min del med både app og flow nettsiden. Tok en stund før jeg skjønte hvordan man kunne synkronisere den... Jeg får opp det i displayet på V800 når jeg avslutter en økt. Hvordan det er på M400 vet jeg ikke. Men du finner det også inne på flow nettsiden under diary, se guide her: http://www.polar.com/nb/support/funksjonene_treningsbelastning_og_restitusjonsstatus_polar_flow Teller ikke kalorier, så aner ikke om dette stemmer. Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 9. mai 2015 #10 Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg har m400 og er veldig fornøyd. Har testet maxpulsen min til 195. Kondisjonstesten går vel på hvilepuls og den blir jo lavere jo bedre trent man er, men er også til en viss grad genetisk (fikk jeg vite på sykehuset en gang de testet hjertet mitt). Derfor vil ikke nødvendigvis testen være korrekt, men den vil jo gi en indikasjon på om formen kommer seg. M400 viser ikke restitusjonstid men det gjorde min gamle polarklokke og der fulgte jeg aldri anbefalingene. Da hadde jeg endt opp med å bare trene en gang i uken :-) Jeg synker med android og har aldri opplevd problemer. Er kjempefornøyd med klokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 9. mai 2015 #11 Del Skrevet 9. mai 2015 Men TS, siden Fitness testen din også har utviklet seg i feil retning, er det jo faktisk mulig at klokka di gir deg rett restitusjonstid.. Du er jo uansett i veldig god form, virker det som, men hvis du overtrener så blir du egentlig bare i dårligere form jo mer du trener på den måten. min v02max/fintess test falt med 5 over noen måneders tid, men det var i en periode jeg ikke trente i det hele tatt, så hvis den gjør det og du trener aktivt, er det jo noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #12 Del Skrevet 9. mai 2015 Men TS, siden Fitness testen din også har utviklet seg i feil retning, er det jo faktisk mulig at klokka di gir deg rett restitusjonstid.. Du er jo uansett i veldig god form, virker det som, men hvis du overtrener så blir du egentlig bare i dårligere form jo mer du trener på den måten. min v02max/fintess test falt med 5 over noen måneders tid, men det var i en periode jeg ikke trente i det hele tatt, så hvis den gjør det og du trener aktivt, er det jo noe som ikke stemmer. Det står at man skal justere treningen og at man skal måle etter 6 uker igjen, min måling er det 7 dager imellom. Tror det er litt tidlig å konkludere med at det er noe som ikke stemmer og jeg er usikker på hvor nøyaktig målingen er med en klokke. Jeg har trua på at man skal lytte til signalene kroppen gir, her er det niks nada tegn på for lite restitusjon Og forresten, hvis makspulsen min er høyere enn standardverdier så vil restitusjonstiden bli feil. Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 9. mai 2015 #13 Del Skrevet 9. mai 2015 Det står at man skal justere treningen og at man skal måle etter 6 uker igjen, min måling er det 7 dager imellom. Tror det er litt tidlig å konkludere med at det er noe som ikke stemmer og jeg er usikker på hvor nøyaktig målingen er med en klokke. Jeg har trua på at man skal lytte til signalene kroppen gir, her er det niks nada tegn på for lite restitusjon Og forresten, hvis makspulsen min er høyere enn standardverdier så vil restitusjonstiden bli feil. Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Bortsett fra at hvilepulsen din er veldig mye høyere på den andre målingen, enn den første, men hvis du har vært stresset eller på annen måte ikke har gjennomført den på liknende måte som den første, kan det jo være det som gir utslag i høyere hvilepuls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 14. mai 2015 #14 Del Skrevet 14. mai 2015 Vet ikke om du er her enda, men fant nettopp ut at restitusjonstiden på denne klokken varierer veldig ut ifra hva du stiller klokka inn på mht treningsbakgrunn . Hvis du skriver at du har trent lite tidligere på klokka, så får du lengre restitusjonsperiode. Siden du sikkert er veldig godt trent, får du kanskje kortere restitusjon om du stiller den om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #15 Del Skrevet 15. mai 2015 Vet ikke om du er her enda, men fant nettopp ut at restitusjonstiden på denne klokken varierer veldig ut ifra hva du stiller klokka inn på mht treningsbakgrunn . Hvis du skriver at du har trent lite tidligere på klokka, så får du lengre restitusjonsperiode. Siden du sikkert er veldig godt trent, får du kanskje kortere restitusjon om du stiller den om. Hei, tenker du da på der man setter Level 1 - 3 verdier? Altså under Daily Activity Goal? For jeg har Level 1. Sitter mye på jobben, men trener mye ellers da En annen fancy ting jeg fant ut her i dag er at hvis jeg trener og tar klokken opp mot pulsbeltet, så vises tiden på klokken. Dette ser jeg kan konfigureres. Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 15. mai 2015 #16 Del Skrevet 15. mai 2015 Hei, tenker du da på der man setter Level 1 - 3 verdier? Altså under Daily Activity Goal? For jeg har Level 1. Sitter mye på jobben, men trener mye ellers da En annen fancy ting jeg fant ut her i dag er at hvis jeg trener og tar klokken opp mot pulsbeltet, så vises tiden på klokken. Dette ser jeg kan konfigureres. Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Jeg har min på norsk språk. På selve klokka, gikk jeg inn på: innstillinger - fysiske innstillinger - treningsbakgrunn - og valgte (1-3t). La merke til at hvis man har den på det første nivået, legges det til nesten et døgn på restitusjonstid . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #17 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg har min på norsk språk. På selve klokka, gikk jeg inn på: innstillinger - fysiske innstillinger - treningsbakgrunn - og valgte (1-3t). La merke til at hvis man har den på det første nivået, legges det til nesten et døgn på restitusjonstid . Hmmm.... Jeg hadde satt den til hard 5-8 timer i uka. Det er bare løpingen jeg har summert. Jeg burde kanskje legge til styrketrening også? Det blir fort 4 timer mer... Ja, jeg forsøker å sette den til semiproff jeg :-) Takk for tips! Anonymous poster hash: f3e4c...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå