AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 OK, overskriften ble ikke helt bra. Skal forsøke å forklare meg litt bedre her: Jeg har null peiling på interiør, så jeg prøver å finne litt inspirasjon på nettet og i blader. Problemet mitt er at jeg greier ikke å skille interiøret fra huset det befinner seg i - dvs jeg tenker at det som ser fint ut på et bilde fungerer nettopp fordi det står i den "riktige" boligen - en diger, klassisk villa, en fancy toppleilighet på Aker Brygge med utsikt over halve Oslo, eller hva som helst som er fullstendig annerledes enn min egen bolig. Min bolig er nemlig et bittelite, kjipt husbankhus fra 70-årene, ikke akkurat det som oftest er avbildet i magasinene... I tillegg blir vel boligene stylet litt før fotografering også, så en del av det som man ellers har fremme av personlige og/eller praktiske ting som ikke passer godt nok inn med tanke på farge og fasong blir gjerne ryddet bort. Og da greier jeg heller ikke å se hvordan jeg kan overføre stilen til mitt eget hjem. Jeg MÅ jo faktisk ha en drøss oppbevaringsmøbler i stua mi selv om det sikkert hadde vært penere uten. Og et og annet bilde av barnet mitt kunne jeg også ha tenkt meg å ha fremme, selv om jeg ikke har noe bilde hvor klærne hennes er 100% fargekoordinert med sofaen... Så jeg lurer på om det finnes noe magasin, nettsted, blogg eller hva som helst som viser hvordan man kan få det fint selv i en nokså kjip bolig, og uten at det går på bekostning av det praktiske og personlige? Så Anonymous poster hash: 5327c...303 1
Filippa90 Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Du kan sende meg PM om du vil ha tips. Driver med interiør
SaltLakris Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Har du sjekket Rom 123? Jeg synes de viser en god variasjon av ulike boliger :-)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Bladet rom123 viser hjem som er autentiske. Anonymous poster hash: 074d0...ab7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Og så kan instagram være greit. Der kan du finne mye ok, og bare velge vekk det du ikke liker. Anonymous poster hash: 074d0...ab7
Maddebs Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Vet ikke om du klarer, missforstå meg rett nå, men om du klarer å de detaljene i interiøret som er avbildet? Jeg er utdannet innenfor interiør og har alltid hatt mye interesse av det. Da jeg skulle innrede vår nye bolig (som er fra 50tallet og dårlig forfatning) begynte jeg med "hvilke farger liker jeg?" Etter å ha tatt den avgjørelsen kikket jeg etter detaljer i interiørbladene. Feks: på et bilde i en stue hang det en enorm klokke i stua, metall og rustikk. Rommet var innredet med mye mur og betong, samt så det ut som det var på et type "loft" i USA eller noe.. Det var absolutt ikke min stil - men den klokka, den hadde passet perfekt på kjøkkenet mitt vet ikke om det var til noe hjelp? Men enkelt og greit er rådet mitt å isolere enkeltelementene og flytte disse inn i fantasien din hvor du har din bolig som Bakgrunn håper du finner noe spennende! Interiør kan være utrolig gøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå