Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har seboreisk eksem i hodebunn og i ansikt. Det som hjelper meg er lette kremer, og kremrens, samt milde sjampoer og lunkent vann.

Jeg er blitt obs på en rekke ingredienser, men jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg. I utgangspunktet liker jeg tanken på det som er mest mulig naturlig.

Bruker la roche posay, fedora minerals som sminke og neutral sjampo/balsam.
Likevel ser jeg at det inneholder silikoner i hudpleie og sminke jeg bruker. Men både la roche posay og fedora minerals går jo for å være et bra merke. Hvor ille er silikoner. Burde jeg bruke bare økologiske produkter? Synes dette er utrolig vanskelig! Når jeg endelig har funnet produkter som ikke koster skjorta og som er greie så henger jeg meg opp i ingrediensene.

Synes og de er gode på huden min selv om jeg flasser mye for tida. Regner med det er stress pga eksamen som kanskje gjør det verre. Unngår og å drikke for mye kaffe. 3 kopper er kanskje fortsatt litt mye? Spiser sunt og variert ellers og drikker mye vann.

Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: 96218...870
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de produktene du bruker nå fungerer greit for deg så trenger du ikke bekymre deg for innholdet.

Silikoner er ikke bare fy fy, hvis du har gode renserutiner så går nok alt bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kanskje jeg bare skal slå meg til ro. Men parfyme unngår jeg.
Tror jeg skal slutte å henge meg opp i silikoner. Sls er jeg heller ikke så skeptisk til. Synes neutral sjampoen er noe uttørrende. Men den er billig og den inneholder ikke parfyme hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Er forresten tørrsjampo fra batiste noe som er dumt for hodebunnen?
Håret mitt i tillegg til alt flasset blir veldig fort fett så jeg bør kjøpe meg noe sånn hvis ikke blir det hårvask hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...