AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Hei! Har blitt bitt av joggebasillen og nå prøver jeg å jogge annenhver dag. Begynte for noen uker siden, og prøver å jogge litt lenger for hver gang i ganske sakte tempo, a la langkjøring. Nå lurer jeg på om jeg skal jogge hver dag i ca 40 min. Blir dette for mye? Er ikke medlem i et treningssenter, så blir litt styrketrening. Er det eventuelt nok å bare ta seg en gåtur de dagene jeg ikke jogger? Har fått gode løpesko, samtidig vil jeg jo ikke ende opp med betennelser fordi jeg har begynt for hardt. Håper på tips og råd :-)Anonymous poster hash: d6bd0...c25
Yme Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 (endret) 40 minutter jogging hver dag, går helt fint. Du kan gjøre noen av turene til gåturer, om du vil det, men jogging er bedre, og du kan gjøre det sånn at du jogger til du begynner å få melkesyre, for så å gå helt til den er borte, før du begynner å jogge igjen. Gjør det i 40 minutter, så er det helt fantastisk trening. Da kan du øke tempoet også, om du ønsker det.Sjekk om du for eksempel greier å jogge i 4 minutter før du tar en pause hvor du går helt til beina føles klare for litt rask igjen. Endret 8. mai 2015 av Yme
Atrix Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 (endret) Hvis du nettopp begynte å jogge, er det nok lurt å ikke jogge hver dag i begynnelsen, men heller bygge seg opp gradvis. Løping er veldig belastende på ledd og sener, og det er lett å få belastningsskader i begynnelsen, hvis man ikke bygger seg gradvis opp. Får du belastningsskader setter det en effektiv stopper for løpingen de nærmeste ukene og kanskje månedene. Jeg pleier å veksle mellom forskjellige aktiviteter som løping, sykling, svømming, saltimer på treningssenter etc. etc. Er jo så fint vær ute nå, så enkelt å trene ute nå . Hadde kanskje startet med 2 - 3 ganger i uka til å begynne med. Endret 8. mai 2015 av Atrix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå