Gå til innhold

17.mai frokost!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tradisjon for å ha litt større, sånn typisk 17.mai frokost? Hva skal dere lage? Vil ha inspirasjon!

Jeg er gravid i år så litt usikker på hva vi skal ha. Jeg har bare lyst på enten cava-frokost, masse spekemat eller bare kaker. Ingenting av dette er aktuelt! :ler:

Har forresten kjøpt en flaske sprudlende hylleblomst-vin som er alkoholfri og som visstnok skulle smake godt, så tror jeg spretter den. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere tradisjon for å ha litt større, sånn typisk 17.mai frokost? Hva skal dere lage? Vil ha inspirasjon!

Jeg er gravid i år så litt usikker på hva vi skal ha. Jeg har bare lyst på enten cava-frokost, masse spekemat eller bare kaker. Ingenting av dette er aktuelt! :ler:

Har forresten kjøpt en flaske sprudlende hylleblomst-vin som er alkoholfri og som visstnok skulle smake godt, så tror jeg spretter den. :)

Tjæ, ikke noen vane for det nei. Men liker koselige frokoster. Jeg er egentlig korpsmusikant så har fått lunsj der vi har spilt ;) og travel morgen 17.mai. men i år frister det med en god frokost med eggerøre, rekekabaret, og kanskje bacon. Etter toget da! Her starter vi tidlig, 0830 går barnetogene

Anonymous poster hash: 1a6e4...27b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har som regel litt ekstra frokost på 17. mai. Men husker det ble litt begrensa det året jeg var gravid, siden vi bruker å ha røkelaks, spekemat og tilbehør liksom. Men eggerøre er godt da. Og eggesalat man lager selv er også digg.

Anonymous poster hash: 19b3f...e04

Skrevet

Fine tips! :)

Eggerøre er veldig godt, men passer veeeeldig godt til spekemat, da! :fnise: Kanskje bacon kan hjelpe på akkurat det suget. :)

Eggesalat, ja! Det er nydelig!

AnonymBruker
Skrevet

Skive med ost.

Anonymous poster hash: 1dff4...2ca
  • Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vi kommer bare til å være vår lille familie (meg + mannen + barnet) til frokost og kvelds i alle fall. Tipper vi kommer til å kjøpe inn noe god loff, laks, kanskje noe dill (grønt til å ha oppå), muligens lage eggerøre, ha brunost/smør + nugatti tilgengelig så kommer alle vi til å bli fornøyde i alle fall. :)

Skrevet

Åh, jeg kom plutselig på reker! Rekesmørbrød med chiliaioli og et glass alkoholfri vin! DET tror jeg det blir her!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble veldig overrasket da jeg ble sammen med en østlending og han snakket om 17-mai frokost. Her i byn begynner toget såpass tidlig på formiddagen at det å samles for en stor frokost før toget er uaktuellt. Men det er stappa fullt alle veier til brunsj etter toget, da.

Eggerøre og reker kan du vel spise? Med en god potetsalat til? Og litt alkoholfri sjampanje om du virkelig skal ha tjohei?

Anonymous poster hash: fd923...661
Skrevet (endret)

Har bestemt meg for reker og "champagne" nå, så da lurer jeg på om noen har en oppskrift på et godt brød til rekene? Loff er jo nydelig, men ikke så forbanna sunt, så skulle gjerne hatt et godt brød med litt sunnere ingredienser og gjerne sprø skorpe!

Noen som har noe på lur? :)

Edit; vi bor 2 minutts kjøretur unna sentrum hvor togene går, og de starter ikke før i ett-tida så her har vi god tid til frokost! :)

Endret av FantasDick
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Vi samler alltid hele vennegjengen til champagnefrokost vi. Vi er 30 stk, så vi har koldtbord med alt som er godt, f.eks hjemmelagede rundstykker, aioli, spekemat, eggerøre, potetsalat, frukt osv. Champagnen flyter fritt, men vi har også alkoholfrie alternativer som ferskpresset appelsinjuice, eplemost og Farris i forskjellige smaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...