Gå til innhold

Budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min kjære tenke å gifte oss i 2017,,

Og jeg må begynne å spare. Så jeg lurte på... hva er/var budsjettet deres på bryllupet? Og hva var det du prioriterte mesteparten av budsjettet på?

Videoannonse
Annonse
Gjest økonomifrue
Skrevet

Total budsjett avhenger av hva slags bryllup dere vil ha.

Vi skal ha bryllup med 3-retters middag og alkohol. Lokalet der vi har festen har skjenkebevilgning.

Festen blir helt klart det dyreste!

Skrevet

Vi har lagt oss på 100 000.

Dette inkuderer alt, fra ringer til fri bar.

Skal ikke ha stort bryllup, ca 40 stk. Men lokalet koster en del og vi må og betale for vielse siden vi skal ha unitarforbundet og ha vielse på gården hvor lokalet er, det koster og å tilrettelegge. Hadde vi valgt kirke eller tinghus hadde vi spart neste 10 000 på det :)

Bruker ikke penger på gjestegave, eller en fancy dokurv.

AnonymBruker
Skrevet

Vi ender nok på rundt 250.000,-.

Vi blir 75 pers. ink. oss, på en relativt dyr restaurant /lokale hvor vi har leid hele stedet til 3 retters middag og fest til klokken 03.00. Vi betaler rikelig med drikke til maten, men har ikke fri bar i etterkant. Så selve middagen / festen kommer på rundt 125.000,- alene. Ellers har vi prioritert å bruke penger på heldagsfotograf som er utrolig dyktig, med pris deretter.

Det jeg vil råde deg å tenke på i planleggingen er alle "småtingene" som til sammen gjerne koster en del. Frisør, blomster, undertøy, tilbehør (slør, tiara, smykker, sko), nattmat, kake, fingermat til gjestene, leie av kirke / lokale for vielsen, skredder osv. Det er klart at det ikke blir det dere bruker mest penger på, men det utgjør en del av budsjettet - og er fint å ha klart for seg. Tenk også på hva som er viktigst for dere. Er det viktig å ha detaljstyrt pynt på bordene, eller å ha gode bryllupsbilder f.eks?

Lykke til, og nyt planleggingen!

Anonymous poster hash: ba3ab...662
Skrevet

Wow. Jeg føler meg som en tufs i forhold til postene over meg, men vårt budsjett er på 40.000kr. Gjestelisten er på omtrent 50-60 personer, alkohol skaffes ved reising frem og tilbake (lovlig vis, ingen smugling), og brygget øl av venner. Mat lages av stor familie, og noe av cateringfirma, kjolen er allerede funnet og vil koste meg omtrent 3000,- for en skreddersydd kjole etter mine mål. Pynten kjøpes over ebay - samme pynt vi kunne fått i Norge, men til en mye billigere penge. Med andre ord, ikke en veldig fancy tilstelning, men så gifter vi oss ute i hagen til mine foreldre. Mesteparten av budsjettet går til reisen, fordi vi er frivillig barnløse, så det er det vi gleder oss veldig til.

Når det er sagt, så er vi to studenter. Hadde vi hatt råd, ville vi nok brukt mer enn 40.000 kr. Men ikke mer enn kanskje 80.000, max. Det blir mer en liten fest, enn et overdådig bryllup. Vi skal vies av humanistforeningen, som kommer til å koste oss 1500kr, pluss reiseutgifter.

• Liker 3
Skrevet

Vi legger nok et budsjett på rundt 150.000 kr. Når den tid kommer (2020) så vil vi etter mine beregninger sittes såpass godt i det at vi rett og slett har råd. Og da skal vi invitere alle vi kjenner, så da kan det godt hende det blir mellom 60-150 gjester. Og siden det selvsagt er fri bar m.m så kommer det til å koste. Vi kommer rett og slett ikke til å spare på noe. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Så billig som mulig, uten at det er "billig", hvis det ga mening?

Vi leier låve (ganske fin låve), det blir grillbuffet, fri bar og rundt 70 til middag. Det vil nok bli invitert mellom 20 og 30 til festen også.

Foreløpig budsjett er på 80.000 kr, men jeg tror vi havner nok rundt 100.000 kr. Noe mer har vi egentlig ikke lyst å bruke, det er for oss mye penger og vi ser ikke helt poenget med å bruke enda mer. Det meste av pengene går til mat og alkohol. Vi kommer ikke til å bruke noe særlig på oss selv, jeg har ikke lyst på brudekjole f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Vårt budsjett er på 275.000... Skulle virkelig ønske det var mye mindre, men det er det altså ikke. Dette er ikke noe overdådig bryllup heller, men våre prioriteringer har vært: invitere de vi har lyst til å ha til stede - så antall gjester blir 110, det blir treretters, velkomstdrink, avec og åpen bar (gjennom cateringfirma). I tillegg kjøper vi ganske så dyre ringer, men det er nå en gang sånn at det er de vi skal ha for resten av livet (koster vel 30.000 til sammen). Pluss vi har proff fotograf i en halv dag.

Er helt målløs over hvor raskt budsjettet kom over 200.000. Dessverre for oss har vi ingen nære som kan stille opp på den store dagen, verken når det gjelder mat, alkohol, lokale eller andre typer vennetjenester som kan hjelpe oss å knipe inn. Det eneste vi vet vi får gratis er skyss fra kirka etter bryllupet, ellers må vi betale for alt selv. Men med sparing, feriepenger og skattepenger går det bra. :)

Anonymous poster hash: 0acdd...d2f
AnonymBruker
Skrevet

15 tusen. De nærmeste til middag (foreldre og forlovere og søsken). Gryterett og velksomstdrikke til nachpielet, cirka 60 gjester. Drikke til innkjøpspris utenom velkomstdrinken.

Anonymous poster hash: bbf8f...7fa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 50 000 - 25 gjester.

Anonymous poster hash: fcdee...a14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...