Gå til innhold

Fryse chili

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man fryse ned chili? Holder det seg sterkt? Hvor lenge holder det seg i fryseren?

Anonymous poster hash: f63e1...97b

Skrevet

Det går fint å fryse ned chili. Den hjemmeavlede chilien jeg frøs ned i oktober/november er like potent ennå.

Gjest Eiss
Skrevet (endret)

Det går fint å fryse ned chili. Den hjemmeavlede chilien jeg frøs ned i oktober/november er like potent ennå.

Ja, nettopp, er hjemmeavl jeg driver med og. Skjønner ikke hvorfor jeg ble anonym Endret av Eiss
Skrevet

Det kan være en fordel å hakke den opp før frysing, da den jo ikke er like crispy etter tining :)

Skrevet

Det kan være en fordel å hakke den opp før frysing, da den jo ikke er like crispy etter tining :)

Ikke tin den før du hakker den opp. Ta den rett ut av frysen og skjær den opp med en gang – det er lettere enn å skjære frisk chili.

• Liker 1
Skrevet

Den kan også tørkes med ganske bra resultat. Bare et tips.

Gjest Eiss
Skrevet

Den kan også tørkes med ganske bra resultat. Bare et tips.

Bare å henge opp?

Skrevet

Bare å henge opp?

Ja, kommer litt an på størrelsen, kan også kutte de i biter, eller kutte de langs etter, da tørker de raskere.

Gjest Eiss
Skrevet

Ja, kommer litt an på størrelsen, kan også kutte de i biter, eller kutte de langs etter, da tørker de raskere.

Ok :)

Skrevet

Ooh! Supert at jeg sjekket denne tråden! Har irritert meg lenge over at chili ofte bare selges i pakker med minst fem stk i. Rekker jo aldri å bruke dem opp men det er jo genialt å ha litt ferdig finkuttet i en boks i fryseren :laugh:

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å fryse chili selv tidligere men har alltid tørka inn.. Tenkte jo ikke på at de burde pakkes inn 😝

Fulgte denne guiden nå og satser på at det går bedre 😎

Anonymkode: 04b7f...3e4

Skrevet
Puny skrev (På 8.5.2015 den 13.01):

Det gjør vi. Elsker ha klar ferdighakket i fryser i små minipakker👍🏻

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...