Gå til innhold

Fortelle barna at jeg er psykisk syk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg gå frem?

Jeg sliter med angst og depresjon, men har holdt det skjult.

Faktum er at det er fysisk vondt å ta telefonen eller ringe selv. Gå ut på dagtid unngår jeg. Selv sykemeldingen klarer jeg ikke levere på NAV.

Sniker meg ut på kvelden og legger den i postkassa på veggen der.

Har 2 unge voksne barn jeg ikke har fortalt noen til,fordi jeg vil skåne de.

Men nå tror jeg snart jeg må si noe da de spør mye og skal ha meg med på ting jeg ikke kommer til å klare å være med på.

Anonymous poster hash: b92db...136

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De forstår at det er noe allerede tenker jeg. Vær åpen om hvordan du har det! God bedring! :klem:

Anonymous poster hash: 35d81...8a5

• Liker 1
Skrevet

Dette bør du være åpen om. De merker jo at noe er galt, du skåner de ikke ved å ikke prate med dem om det. De tror kanskje du ikke vil prate om det?

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg de har fått med seg allerede.

Du trenger ikke fortelle om detaljer, men bare generelt.

Anonymous poster hash: 0c975...67d

Skrevet

Jeg har foreldre som begge har gått gjennom perioder med psykisk sykdom, og jeg et veldig takknemlig for at de har vært åpne om det. Det har gjort det mye lettere for meg å være åpen tilbake, og når noen av oss har en dårlig periode så er det helt naturlig for oss å snakke om det på samme måte som om det skulle vært et brukket bein.

Det er veldig lurt av deg å fortelle det, og jeg er helt sikker på at de vil forstå. Går du til behandling?

Gjest Reza08
Skrevet

Tror det er best at du er åpen om ting. Det kan hjelpe både deg og de rundt mye. Du trenger ikke fortelle det til alle, men nærmeste familie, venner og kollegaer kan det være greit å si det til.

Skrevet

Tror det er best at du er åpen om ting. Det kan hjelpe både deg og de rundt mye. Du trenger ikke fortelle det til alle, men nærmeste familie, venner og kollegaer kan det være greit å si det til.

Er snakk om å fortelle barna og det er jeg helt enig i. I tillegg bør man snakke om symptomene. Tror jeg hadde hatt en bedre barndom og tenåringstid hvis noen hadde satt seg ned og forklart sykdommen og hva som kan skje.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt utrolig pris på å få vite om en av mine foreldre var syke. Men det er kanskje fordi jeg er syk selv da..

Anonymous poster hash: 9824b...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...