AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Hvis man kun har jobbet som renholder (dvs vasking, skrubbing, pussing, løfting og bæring, tungt fysisk arbeid), finnes det noen andre yrker man kan søke på da? Når det er tungt fysisk arbeid og årslønna er på usle 291 000kr/året, frister det å bytte til en annen jobb.. Men går det?Anonymous poster hash: 61280...3b9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Min første jobb var vaske/ryddehjelp, men fikk nå jobb på butikk etterpå, og på kafe og kantine etter det. Du sier løfting og bæring, kanskje lagerarbeid? Vet ikke hvordan det betales men. Er bare å søke, man taper nå ikke noe på det:) Anonymous poster hash: 6144a...cd0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Min første jobb var vaske/ryddehjelp, men fikk nå jobb på butikk etterpå, og på kafe og kantine etter det. Du sier løfting og bæring, kanskje lagerarbeid? Vet ikke hvordan det betales men. Er bare å søke, man taper nå ikke noe på det:) Anonymous poster hash: 6144a...cd0 Nå synser jeg litt da men er det ikke klassisk om lagerarbeid er bedre betalt en vasking, klassisk manne og kvinne jobb Begge er jo tunge fysiske jobber... Anonymous poster hash: 3efc7...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Nå synser jeg litt da men er det ikke klassisk om lagerarbeid er bedre betalt en vasking, klassisk manne og kvinne jobb Begge er jo tunge fysiske jobber... Anonymous poster hash: 3efc7...cb5 Vet ikke helt hvor du ville med det du skrev, men jeg er lagerarbeider og tjener ca 400k i året. Får inn litt ekstra pga jeg jobber skift. Anonymous poster hash: 61259...7b8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Vet ikke helt hvor du ville med det du skrev, men jeg er lagerarbeider og tjener ca 400k i året. Får inn litt ekstra pga jeg jobber skift. Anonymous poster hash: 61259...7b8 det var vel akkurat det jeg ville. 400 000 for å jobbe som lagerarbeider, og usle 291 000 som renholder, det virker ikke helt rettferdig... Tradisjonelle kvinneyrker er systematisk underbetalt... Anonymous poster hash: 3efc7...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 det var vel akkurat det jeg ville. 400 000 for å jobbe som lagerarbeider, og usle 291 000 som renholder, det virker ikke helt rettferdig... Tradisjonelle kvinneyrker er systematisk underbetalt... Anonymous poster hash: 3efc7...cb5 Det stemmer det. Samboeren min jobber på lager og tjener 600.000, men da jobber han tredelt skift. Kvinneryrker er alltid underbetalt, og ofte så er de fysisk tunge også. Anonymous poster hash: 9c6b7...5dc 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Det stemmer det. Samboeren min jobber på lager og tjener 600.000, men da jobber han tredelt skift. Kvinneryrker er alltid underbetalt, og ofte så er de fysisk tunge også. Anonymous poster hash: 9c6b7...5dc Nå sporer jeg helt av tråden merker jeg, men det er så sant, de er ofte fysisk tunge, hjelpepleiere for eksempel sliter ut rygg, knær og hofter, men dårlig betalt til 1000! I tillegg blir de ofte ikke trodd av helsevesenet når de prøver å si at dette er en arbeidsrelatert skade, er man snekker og får dårlig rygg, blir man lett trodd... Anonymous poster hash: 3efc7...cb5 1
Knirke Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Det stemmer det. Samboeren min jobber på lager og tjener 600.000, men da jobber han tredelt skift. Kvinneryrker er alltid underbetalt, og ofte så er de fysisk tunge også. Anonymous poster hash: 9c6b7...5dc Manneyrker? Kvinneyrker? Makan til vås! De fleste renholderne jeg har sett de siste årene har vitterlig vært menn. Jeg er selv kvinne og jeg har jobbet på lager, fikk akkurat like mye betalt som mannfolkene, og jeg måtte løfte akkurat like mye (min 4,6 tonn pr dag). Mind you, lager er ganske mye mer fysisk krevende enn vasking
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Manneyrker? Kvinneyrker? Makan til vås! De fleste renholderne jeg har sett de siste årene har vitterlig vært menn. Jeg er selv kvinne og jeg har jobbet på lager, fikk akkurat like mye betalt som mannfolkene, og jeg måtte løfte akkurat like mye (min 4,6 tonn pr dag). Mind you, lager er ganske mye mer fysisk krevende enn vaskingkanskje ikke helt jobben for en med ryggproblemerAnonymous poster hash: 61280...3b9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 det var vel akkurat det jeg ville. 400 000 for å jobbe som lagerarbeider, og usle 291 000 som renholder, det virker ikke helt rettferdig... Tradisjonelle kvinneyrker er systematisk underbetalt... Anonymous poster hash: 3efc7...cb5 Da er vi på bølgelengde da. For jeg synes også at forskjellen er for stor, renhold burde tjene bedre. Anonymous poster hash: 61259...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Det stemmer det. Samboeren min jobber på lager og tjener 600.000, men da jobber han tredelt skift. Kvinneryrker er alltid underbetalt, og ofte så er de fysisk tunge også. Anonymous poster hash: 9c6b7...5dc Jeg kjenner renholdere som tjener like mye,som også jobber tredelt skift. Jeg unner alle med tredelt skift hver eneste krone. Om du tjener under 300 000 som renholder er det nok en vanlig 9-16 jobb det er snakk om.Men ja,det er luselønn uansett. Anonymous poster hash: f48ac...171
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Hvis man kun har jobbet som renholder (dvs vasking, skrubbing, pussing, løfting og bæring, tungt fysisk arbeid), finnes det noen andre yrker man kan søke på da? Når det er tungt fysisk arbeid og årslønna er på usle 291 000kr/året, frister det å bytte til en annen jobb.. Men går det?Anonymous poster hash: 61280...3b9 Jeg vet om wnkelte med erfaring fra renhold som har gått inn i stillinger som renholdsleder i vaskebyrå, på sykehus osv. Innen sykehus har jeg med bakgrunn fra renhold fåt jobber innen oppvask,kantine, og vaskeri.Hvis du er redd for at det blir for tungt hadde jeg vurdert å ta (ny) utdanning. Anonymous poster hash: f48ac...171
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Jeg kjenner renholdere som tjener like mye,som også jobber tredelt skift.Jeg unner alle med tredelt skift hver eneste krone. Om du tjener under 300 000 som renholder er det nok en vanlig 9-16 jobb det er snakk om.Men ja,det er luselønn uansett. Anonymous poster hash: f48ac...171 Ja, 291 000kr/året er 100%, men jobber 80%, så får drøye 230 000kr/året. For å vaske trapper hele dagen. Firmaet opererer med absolutt minstelønn, er sjansen stor for at andre byråer gir høyere lønn?Anonymous poster hash: 61280...3b9
minister-mio Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Det finnes mange flere jobber enn renhold som ikke krever noen utdannelse. Sjekk finn.no/jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå