Gå til innhold

Du som har mottatt AAP samtidig som du fikk lønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dvs at NAV og arbeidsgiveren deler på utbetalingen (feks 40/60), fikk du penger fra NAV 1 gang i måneden, den samme dagen som du fikk penger fra jobben?

Hvordan foregikk det? På lønningsdag er ikke penger fra NAV mottatt... Kun fra bedrift.. Litt krise

Anonymous poster hash: 0c29b...9d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NAV utbetaler hver 14. dag, har du husket å sende inn meldekort?

Anonymous poster hash: 90d53...da4
AnonymBruker
Skrevet

NAV utbetaler hver 14. dag, har du husket å sende inn meldekort? Anonymous poster hash: 90d53...da4

Meldekort sendt, ingen penger beregnet til utbt.

Skrevet

Ring Nav å hør? Jeg vet ikke når Nav har utbetalingsdag, men det kan jo hende det ikke samsvarer med når arbeidsplassen din har utbetalinger.

Skrevet (endret)

Om du leverer meldekort på søndag kveld pleier utbetalingen å komme på tirsdag. Det vil si at du skal ha utbetaling annenhver tirsdag fra NAV, uavhengig av når bedriften har lønningsdag.
Dersom du leverer senere blir utbetalingen forsinket også.

Endret av Angelheart2
AnonymBruker
Skrevet

NAV sier at 100% av utbetalingen skal komme fra bedriften. Får ta til takke med noen usle kr for hardt arbeid. Har 10 timers overtid som ikke har blitt utbetalt heller.

AnonymBruker
Skrevet
Du kan arbeide mellom 0 og 60 prosent av full stilling, og likevel motta reduserte arbeidsavklaringspenger. Arbeider du mer enn 60 prosent av full stilling, mister du retten til arbeidsavklaringspenger for den aktuelle 14-dagersperioden.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan arbeide mellom 0 og 60 prosent av full stilling, og likevel motta reduserte arbeidsavklaringspenger. Arbeider du mer enn 60 prosent av full stilling, mister du retten til arbeidsavklaringspenger for den aktuelle 14-dagersperioden.

http://www.arbeidsavklaringspenger.com/page15.php

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor man står oppført som mottaker av AAP og må sende meldekort, når bedriften utbetaler alt?

AnonymBruker
Skrevet

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor man står oppført som mottaker av AAP og må sende meldekort, når bedriften utbetaler alt?

Det er vel for at vedtaket fortsatt gjelder inntil man er sikker på at man er arbeidsfør, hvis sykdommen forverres og en må gå tilbake til behandling eller annen jobbtrening så slipper man søkeprosessen på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet 50% og fått litt aap. Jeg sendte meldekort hver 14 dag og fikk da aap hver 14 dag også. Lønn fra arbeidsgiver kom utenom.

Anonymous poster hash: 01fd9...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel for at vedtaket fortsatt gjelder inntil man er sikker på at man er arbeidsfør, hvis sykdommen forverres og en må gå tilbake til behandling eller annen jobbtrening så slipper man søkeprosessen på nytt. Anonymous poster hash: 90d53...da4

Ok...

AnonymBruker
Skrevet

NAV sier at 100% av utbetalingen skal komme fra bedriften. Får ta til takke med noen usle kr for hardt arbeid. Har 10 timers overtid som ikke har blitt utbetalt heller.

Da må du jo snakke med arbeidsgiver?

Anonymous poster hash: fa432...a93

AnonymBruker
Skrevet

Da må du jo snakke med arbeidsgiver?Anonymous poster hash: fa432...a93

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...