Gå til innhold

Gjort 30 days squatt challenge? Resultater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt utfordringen? Fikk du isåfall merkbare resultater? :)

Er på min 3 dag nå, og håper virkelig jeg kan se litt forandring når jeg har holdt på 1 mnd.

Anonymous poster hash: 67508...535

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle selvsagt stå squat.

Anonymous poster hash: 67508...535

AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra resultat.

Anonymous poster hash: c7306...f96
Skrevet

Det jeg misliker mest med slike "challenges" er at de ikke oppfordrer til en livsstilsendring. For ingen tjener penger på en livsstilendring.

Knebøy er utvilsomt en bra øvelse, særlig med belastning. Men jeg er redd progresjonen er så stor at de fleste vil glede seg til dag 31. Hva skal man gjøre etterpå? Har de et nytt program å selge?

Gi meg heller "30 years challenge".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er på day 12 nå. :)

Merker en del forskjell, rumpa er blitt mer fastere og "høyere" men skal du vedlikeholde det så må du trene rumpa et par ganger i uka med mer belastning etter programmet er ferdig.

Anonymous poster hash: f9a3e...97d

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg misliker mest med slike "challenges" er at de ikke oppfordrer til en livsstilsendring. For ingen tjener penger på en livsstilendring.

Knebøy er utvilsomt en bra øvelse, særlig med belastning. Men jeg er redd progresjonen er så stor at de fleste vil glede seg til dag 31. Hva skal man gjøre etterpå? Har de et nytt program å selge?

Det koster vel ikke penger.

Skrevet (endret)

Det koster vel ikke penger.

Alle slike treningsprogrammer eller magiske kostholdsoppskrifter genererer penger. Enten i form av antall klikk eller abonnement på en blog eller vlog, eller i form av nedlastbar programvare. Selv om brukerne ikke nødvendigvis betaler noe der og da.

Alle kan sette opp et slikt korttidsprogram selv, og det skal godt gjøres at de ikke vil ha noen effekt.

Endret av Charlie.
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Men er ikke disse squatchallengene etc dårlig for kroppen? Det ender jo på sånn 500 knebøy. Det kan jo ikke være bra?

Endret av Yzma
Skrevet

Men er ikke disse squatchallengene etc dårlig for kroppen? Det ender jo på sånn 500 knebøy. Det kan jo ikke være bra?

Jeg tror heller ikke at det er bra, særlig ikke for utrente personer. Det er for kortsiktig, og det er ikke lagt inn nok restitusjon for en utrent person. Jeg tror at det ofte ender opp med kneskader når målet er å nå et bestemt antall knebøy på så kort tid.

Det blir litt som at utrente personer på død og liv skal trene intervalltrening.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har dårlige knær, så jeg tok "easy squat challenge". Om noe synes jeg rumpa mi ble styggere av det! Men det skyldes jo menneskelig svikt fra min side, da jeg antageligvis belaster det ene beinet mer enn det andre, slik at rumpeballene mine har forskjellig størrelse og fasthet.

Hvis jeg skal prøve meg på en sånn utfordring igjen, hvor målet er å få finere rumpe, går jeg for "Butt challenge". Den består av knebøy, bridge og utfall, og de to sistnevnte er øvelser jeg føler jeg får mye mer ut av enn knebøy i alle fall.

Endret av mijaa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke greia med sånne tåpelige utfordringer.

Er virkelig lei av at trening kun er utseendefokusert og ikke for å få bedre helse eller prestasjoner.

Spesielt for jenter/damer så er dette tilfellet. Nå er det rumpa som har vært i fokus en stund.

Blir så lei av slikt. Hva med å fokusere på å trene hele kroppen. Det at du har fin rumpe hjelper deg lite når du blir eldre.

Anonymous poster hash: dec68...9d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville fokusert på flere øvelser enn kun "squat". Gode øvelser som tar på hele kroppen + kjernemuskulaturen. Det er veldig viktig. Tren deg opp før du begynner med knebøy (med belastning)

Alt henger sammen….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...