AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jeg tåler sukker veldig dårlig(får soppinfeksjon veldig lett). Så jeg spiser dermed aldri godteri, sukker osv så langt jeg klarer. Når jeg drikker alkohol får jeg sopp. Men ikke når jeg drikker tuborg lite eller de ciderne som ikke er tilsatt sukker(velger de meg aller minst sukker >0,5g pr 100.) Problemet er at når jeg drar på byen så har de ikke noe sånt der. Så da må jeg bare sitte der, mens de andre tar seg ei øl. En bartender sa at jeg kanskje kunne drikke corona, men klarer ikke å finne noe innholdsfortegnelse eller noe info på nett. Noe som vet hvor mye sukker det er i corona, evnt hva annet jeg kan drikke som det er lite sukker i. Hva drikker folk med diabetes? Anonymous poster hash: 889e3...4a0
dillyduzit Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Jeg kopierer rett og slett svaret fra en annen tråd som kom opp, når jeg søkte på google. Hva som inneholder gluten har jeg ikke så peiling på (annet enn at corona er av de få ølene som er glutenfritt), men sukker i alkohol har jeg peiling på siden jeg har spist lavkarbo i noen år og jobber litt i en bar. Det er bare tull at alkohol er sukker. Sukker blir gjort om til alkohol i gjæringen. I fullgjæret drikke så er alt sukkeret gjort om til alkohol. Rent brennevin har null gram karbohydrater. Vær obs på smaksatt brennevin. Der er det ofte sukker tilsatt. Ren bacardi er sukkerfritt, men smaksatt (f.eks. bacardi razz) har masse sukker. Absolutt sine smaksatte vodkaer er ikke tilsatt sukker. Restsukkeret i viner finner du på vinmonopolets sider. En tommelfingerregel er at jo høyere alkoholinnhold, jo mindre sukker. Men det finnes mange unntak her. Noen viner er tilsatt sukker etter gjæring og noen viner hadde lite sukker til å begynne med. Hold deg unna likører. De er det enormt mye sukker i. Men ren vodka, rom, cachaca, akevitt, whisky, brandy, mezcal og sånt har ikke sukker. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Ingen andre som vet? Anonymous poster hash: 889e3...4a0
Morpheus Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Vodka, gin, cognac whiskey og annet rent brennevin som ikke er tilsatt noe. Ev. hvis du skal ha en Cuba Libre (Rom og cola). Be spesielt etter å få den med cola light. Selv om du kanskje må betale et par kr. ekstra.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Kan du ikke bare spørre om de kan la hver å ha sukker i drinken? Burde ikke være noe problem. Anonymous poster hash: 5da97...085
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Vodka er 293 kcal pr 100ml, så det e r jo kalorier i den , men 0 karbohydrater Anonymous poster hash: da306...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå