Gå til innhold

Du som holder deg til 1200kcal og som ikke føler deg sulten...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du skrive hva du spiser på en vanlig dag? Sliter litt med sult enkelte dager. Må ta ekstremt bevisste valg for å klare 1200kcal uten å føle meg sulten. Tar gjerne i mot mattips :-)

Anonymous poster hash: 5013c...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg holder meg under 1200 å klarer det veldig bra .. men jeg er veldig kresen av meg så er ikke så veldig mye variasjon hos meg .. min dag kan se sånn ut :

Frokost: 2 skiver med egg, mye vann
mellommåltid: eple / banan
lunsj: gresk yoghurt med jordbær, diverse frukt
middag: kyllingfilet med en stor salat
kvelds: en skål med minifras med melk !
+ mye vann iløpav dagen

vet ikke om dette hjelper deg men noe sånn spiser jeg å klarer å holde meg veldig bra :)

AnonymBruker
Skrevet

1200 kcal er oppskriften på katastrofe. Ikke bare psyken, men kroppen din kommer til å sette seg på bakbeina. Om du er sulten eller ei er ingen indikasjon på at det er okei å gå på så lite energi.

Du kan til og med på organsvikt over tid

Anonymous poster hash: fb6c2...43f
  • Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

1200 er for lite.Du sulter kroppen og dermed er konskvensen at du selvsagt føler sult. Hvorfor vil du underernære deg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke på noen måte anbefale å ligge så lavt i kalorier over tid. For å ha sagt det.

Men jeg har noen lavkaloridager innimellom, hvor jeg kan ligge på godt under dette. Da spiser jeg som regel bare ett eller to måltider om dagen. Jeg spiser aldri frokost, men disse dagene dropper jeg lunsjen i tillegg. Så spiser jeg bare normal mat. Jeg drikker masse kaffe/te og holder meg varm og opptatt om formiddagen, så tenker jeg ikke på sulten.

Anonymous poster hash: d31e4...cd7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever på 1200 kcal og spiser vanligvis ca. slik:

Frokost: Tre rugsprø med makrell i tomat eller leverpostei og agurk (sur eller vanlig)

Lunsj: To brødskiver med makrell i tomat eller leverpostei og agurk / tre rugsprø med samme pålegg

Middag: Laks eller kylling med grønnsaker / to vårruller / folkets lasagne / fiskeboller

Kvelds: En appelsin og en pære

Anonymous poster hash: bc64c...a8b
AnonymBruker
Skrevet

jeg spiser mellom 1100-1200 kcal per dag, og synes det var værst den første uka.. Nå går det ganske greit. Viktig å spise mat som metter lenge. Avokado med salt og pepper er en favoritt. Andre ting jeg spiser ofte er egg, kylling, svin, frukt, yoghurt, knekkebrød, supper, grønnsaker.

Og masse vann! :)

Anonymous poster hash: 91de7...634

AnonymBruker
Skrevet

Mulig 1200kcal er lite, men sånn på generell basis går det an å lære seg å takle å være sulten. Jeg prøvde periodisk faste en stund, der spiser man i et vindu på x antall timer. For eks spiser man bare mellom kl 14-18 og ikke noe utenom. Da jeg gjorde det ble jeg mer bevisst på hva det betyr å være sulten, og jeg fant ut at det jeg før trodde var sult, heller var kjedsomhet eller cravings.

Sier ikke at andre burde gjøre det, bare at av og til har folk litt feil fokus på dette at det er viktig å være mett hele tiden. At det skulle være skadelig å være sulten et par timer. Det viktigste er at man får i seg nok kcal i løpet av dagen, eller en viss periode.

Anonymous poster hash: 53584...b7f
Skrevet

Hvordan kan dere si bastant at 1200 kcal er for lite? Jeg ligger selv på rundt 1200 kcal (i alle fall de dagene jeg ikke trener) og vekta holder seg konstant. Hadde jeg gått opp til de "pålagte" 1500 om dagen, hadde jeg gått opp i vekt. (Joda, jeg kunne jo sikkert trent tilsvarende mer, men "summen" hadde jo vært 1200 likevel.)

AnonymBruker
Skrevet

Mine største feller er karbohydratene til middagen, og dressing masjones etc.

Når jeg heller tar masse salat til maten, så er det mye lettere å holde meg rundt 12-1300 kcal om dagen. (ved 1500 kcal er jeg stabil)

Også knekkebrød (fiber balance) i stedet for brød til kvelds

To brødskiver til frokost/lunsj (jeg er ingen frokostmenneske)

Ren fisk/kylling/kalkun/svin til middag (sjeldent ku/okse), må ha noe ris/pasta/potet + salat

Knekkebrød til kvelds, da gjerne med to egg

Veldig glad i egg og kan ha det til både formiddagen og kvelden :D

Anonymous poster hash: a0e35...a95
Gjest Godjente
Skrevet

Hvordan kan dere si bastant at 1200 kcal er for lite? Jeg ligger selv på rundt 1200 kcal (i alle fall de dagene jeg ikke trener) og vekta holder seg konstant. Hadde jeg gått opp til de "pålagte" 1500 om dagen, hadde jeg gått opp i vekt. (Joda, jeg kunne jo sikkert trent tilsvarende mer, men "summen" hadde jo vært 1200 likevel.)

Samme her :) Holder meg der jeg også, skal jeg ned i vekt må jeg spise litt under. Hadde jeg spist 1500 hver dag, selv med aktivitet , hadde jeg gått opp i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker veldig rart at noen her inne skriver at dere går opp i vekt av 1500 kalorier. Har dere spist veldig lite over lang tid og er undervektige? Jeg slanket meg tidligere (gikk ned til BMI 16) og da sto jeg stabil i vekt på 1200-1300 kalorier og trente en time hard kondisjonstrening 5dager i uka. Men så økte jeg til 1800 kalorier og da sto jeg også stabil i vekt, så anbefaler dere å prøve å øke for det kan hende dere rett og slett går på sparebluss. Nå har jeg BMI på 18, trener fremdeles 5 ganger i uka og står stabilt på 2100kalorier.

Anonymous poster hash: 9f328...ba0

• Liker 1
Skrevet

Ligger på rundt 12-1300 hver dag.

F.eks:

Frokost:

- Banan

Lunsj

- 50g spekeskinke

- 120g yoghurtis fra 711

- 7 crabsticks

(ja, jeg plukker litt random i kjøleskapet... så lenge det passer)

Middag: (Shazimi)

Rå tunifsk

Laks

Butterfish

Kamskjell

Ekstra: 8g olivenolje, to egg, 10g kryddersmør (for å nå fettmålet for dagen)

En annen dag:

Frokost:

- tomat

- smør (5g)

- Lett synnøve gulost

- 3 egg

- 2 knekkerbrød

Middag:

- Hamburger

- Lett synnøve gulost

- Mandelpotet

- Champignon

- Olivenolje (5g)

- Tomat

- Rødløk

- Agurk

- Hamburgerdressing

Diverse ila dagen:

- 1pk krydderskinke

- 12g laktosefri kremost

- 1 Ola-Lompe.

Annen dag igjen:

- 2 knekekrbrød

- Smør (8g)

- 55g synnløve lett ost

Middag:

- 245g laks

- 285g brokkoli

- Proteinfabrikken shake (250ml)

Snacks: en pinup-is

ELLER en annen dag igjen:

Frokost:

- havregryn

- hasselnøttmelk

Lunsj: vannmelon

Middag - spaghetti bolognaise

- olivenolje

- 200g svinekjøttdeig

- 400g hakkede tomater

- champignon

- fullkornspasta

- laktosefri matfløte

- soft flora smør

Snacks:

mandelstang

AnonymBruker
Skrevet

ligger mellom 1100-1500. Trikset for meg er grønnsakssupper laget fra bunnen.

for eksempel blomkålsuppe:

1 stk blomkål

1/2 purre

1,5 l vann

3 buljongterninger

= suppe med ca 35 kcal per porsjon. Spiser jeg 2 porsjoner av denne suppen blir jeg nesten alltid mett.

Frokost: 1-2 egg på 2x ryvita

lunch: 1 fiskeburger

middag: 150-200 gram renskåret fisk, kylling el. ikke laks eller makrell.

kveldsmat: blomkålsuppe

2-3 frukter gjennom dagen

Anonymous poster hash: 6cb2a...d09
AnonymBruker
Skrevet

oops glemte å skrive at jeg spiser grønnsaker til middagen også. og av og til en øse med ris.

Anonymous poster hash: 6cb2a...d09
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker veldig rart at noen her inne skriver at dere går opp i vekt av 1500 kalorier. Har dere spist veldig lite over lang tid og er undervektige? Jeg slanket meg tidligere (gikk ned til BMI 16) og da sto jeg stabil i vekt på 1200-1300 kalorier og trente en time hard kondisjonstrening 5dager i uka. Men så økte jeg til 1800 kalorier og da sto jeg også stabil i vekt, så anbefaler dere å prøve å øke for det kan hende dere rett og slett går på sparebluss. Nå har jeg BMI på 18, trener fremdeles 5 ganger i uka og står stabilt på 2100kalorier.

Anonymous poster hash: 9f328...ba0

Jeg har prøvd å øke flere ganger. Går opp i vekt hver gang.

Skrevet (endret)

Det varierer veldig, men jeg spiser generelt ganske lite.

Jeg er rett og slett ikke mer sulten, tror jeg bare har blitt vant til det.
Spiser heller aldri bare fordi jeg kjeder meg foreksempel. Spiser kun når jeg tenker, 'nå må jeg spise, idag har jeg ikke spist noenting'

Igår så spise jeg masse usunt (aka cheez doodlez, smågodt og cola), men da hadde jeg kun spist to brødskiver og jeg hadde ett arbeidskrav, det var så bra.

Det er egentlig ikke et bevisst valg, det bare skjer.

Endret av Yzma
Skrevet

Jeg lever på 1200 kcal og spiser vanligvis ca. slik:

Frokost: Tre rugsprø med makrell i tomat eller leverpostei og agurk (sur eller vanlig)

Lunsj: To brødskiver med makrell i tomat eller leverpostei og agurk / tre rugsprø med samme pålegg

Middag: Laks eller kylling med grønnsaker / to vårruller / folkets lasagne / fiskeboller

Kvelds: En appelsin og en pære

Drikker du kun vann disse dagene?

AnonymBruker
Skrevet

1200 er for lite.Du sulter kroppen og dermed er konskvensen at du selvsagt føler sult. Hvorfor vil du underernære deg selv?

Det er mange som lever på 1200 om dagen. Du ser jo det over her.

Anonymous poster hash: b602f...307

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Det er mange som lever på 1200 om dagen. Du ser jo det over her.

Anonymous poster hash: b602f...307

Mange har spiseforstyrrelser også....

Betyr ikke at det er sunt eller bra selv om flere gjør det samme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...