Tussi! Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jenta vår på 6 år har blitt veldig rød ytterst på kjønnsleppene. Hun har klødd endel de siste dagene, men ropte plutselig i dag at hun var rød. Jeg tok på litt potetmel for å tørke opp litt i alle fall, da jeg ikke visste hva annet jeg kunne gjøre. Hva kan man eventuelt smøre der nede? Og kan det være sopp når det kun er helt ytterst på kjønnsleppene.
Leini Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Hør på apoteket, de sitter på masse kunnskap. Det kan være mange ting. Alt fra sopp til eksem pga feks skyllemiddel som ikke har blitt skylt ut av trusene i vask.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Vår på 1,5 år har også blitt litt rød ytterst på de ytre kjønnsleppene en gang. Jeg smurte med et tynt lag bepanten før leggetid, og så var det langt bedre morgenen etter.Anonymous poster hash: c75cd...e34
sonush Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Hvis det er kun rødlig utslett, vil inotyol fra apoteket Fungere godt, hvis det ikke hjelper, bør det sjekkes av legen.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Mulig overgrep fra SFO eller faren?Anonymous poster hash: 54a84...877
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Det kan være mark om ungen klør i tissen, da de småjævlene kan surre seg opp i "feil" hull. Anonymous poster hash: 89de9...6b5
Gjest Magdalene Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Eller at hun bare ikke har tørket seg godt nok etter at hun har vært på toalettet, og det har vært litt fuktig og gnisset.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Jenta vår på 6 år har blitt veldig rød ytterst på kjønnsleppene. Hun har klødd endel de siste dagene, men ropte plutselig i dag at hun var rød. Jeg tok på litt potetmel for å tørke opp litt i alle fall, da jeg ikke visste hva annet jeg kunne gjøre. Hva kan man eventuelt smøre der nede? Og kan det være sopp når det kun er helt ytterst på kjønnsleppene. Få deg en hastetime hos legen og få sett på dette. Er det for sent i dag, så se det an til mandag. Barn kan få sopp i underlivet. Potetmel er ikke bra å bruke i underlivet på barn!Anonymous poster hash: a3529...b8d 1
Lou Salome Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Zink-salve selvfølgelig. Potetmel hjelper jo ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Jeg ville bare smurt med salve, sinksalve eller inotyol for eksempel. Ville ikke brukt potetme! Anonymous poster hash: ae5ef...efd
Miss moneypenny Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Mulig overgrep fra SFO eller faren?Anonymous poster hash: 54a84...877 Dette er en utrolig skummel "påstand". Ja, det er en mulighet. Men min datter på 5 er ofte rød. Og nei, hun blir ikke utsatt for overgrep. En bekjent ble hentet av politi for noen år siden, på arbeidsplassen. Lagt i håndjern. Grunnen var at jentungen var rød nedentil. Til Ts: zinksalve 😊 men er du i tvil så ta en tur til legen. 1
Gjest Magdalene Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Potetmel hjelper jo ikke. ? Potetmel funker mye bedre enn mange salver. Har aldri brukt noe annet på ungene her i huset...
Tussi! Skrevet 8. mai 2015 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2015 Potetmel er det beste jeg noen gang har brukt på bleiebarn, derfor det falt meg inn i går, da jeg ikke visste hva annet man kunne bruke når jeg ikke hadde sinksalve. Og det har allerede blitt litt bedre. Snakket litt med de på apoteket og de anbefalte å bare fortsette med det å se an over helga. Det er helt foran så det har nok ikke noe med at hun ikke har tørket seg godt nok heller. Vi prøver litt og ser det an. Takk for tips i alle fall
Tussi! Skrevet 8. mai 2015 Forfatter #15 Skrevet 8. mai 2015 Jeg tror vel kanskje mest at det er har hun har begynt å klø litt, og at det har videreutviklet seg... Sette på en ekstra skylling på trusevask også, så er vi sikker på å få ut all vaskemiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå