Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par mnd siden oppdaget jeg/nav ar adressen min ikke stemte, og det viste seg at jeg hadde opplyst mangelfull adresse. Utbetalingene mine ble stoppet inntil jeg hadde fått rettet opp i det. Nå får jeg stønader fra nav som normalt.

Jeg fikk for over et år siden innvilget bostøtte, og får samme sum hver mnd. Får brev hver mnd om at søknad er innvilget.. Det som er, er at jeg fikk brev fra kommunen om at søknad om bostøtte for mars ikke var innvilget, pga adresse-tullet. Jeg har vedtak for en lang stund fram i tid, men denne mnd får jeg ikke utbetalt. Betyr dette at jeg må søke på nytt? Har de avsluttet dette vedtaket? Eller er det sånn at de kun gav avslag denne mnd, så får jeg utbetalt neste mnd? Dette ble utrolig rotete, kanskje vanskelig å skjønna hva jeg vil fram til.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bostøtte får du normalt fra enten Husbanken statlig, eller fra kommunen, kommunal. Begge deler pleier å bli administrert av deñ kommunen du bor i.

Om du får hjelp fra NAV med boligutgifter så er dette ikke det samme som bostøtte.

Vanlig bostøtte avgjøres mnd for måned, ikke vedtak langt frem i tid.

Du får klage på det du mener er uriktig, men å ha kontroll på hvor du bor og hvor du har adressen din, er ditt ansvar og du som må ta de økonomiske konsekvensene av.

Anonymous poster hash: f38f3...544

• Liker 1
Skrevet

Bostøtte får du normalt fra enten Husbanken statlig, eller fra kommunen, kommunal. Begge deler pleier å bli administrert av deñ kommunen du bor i.

Om du får hjelp fra NAV med boligutgifter så er dette ikke det samme som bostøtte.

Vanlig bostøtte avgjøres mnd for måned, ikke vedtak langt frem i tid.

Du får klage på det du mener er uriktig, men å ha kontroll på hvor du bor og hvor du har adressen din, er ditt ansvar og du som må ta de økonomiske konsekvensene av.

Takk for svar. Dette med ansvar og konsekvenser er jeg godt innforstått med. Det jeg lurer på er, må jeg skrive en ny søknad? Jeg får vedtak i posten hver mnd, har søkt en gang.

Skrevet

Da ringer du kommunen og ber om å få snakke med boligkontoret eller de som har med bostøtte å gjøre og hører med dem. De kan gå inn på dataen og sjekke hva som skjer i din sak. Så slipper du å gå og lure.

Lykke til.

Skrevet

For et par mnd siden oppdaget jeg/nav ar adressen min ikke stemte, og det viste seg at jeg hadde opplyst mangelfull adresse. Utbetalingene mine ble stoppet inntil jeg hadde fått rettet opp i det. Nå får jeg stønader fra nav som normalt.

Jeg fikk for over et år siden innvilget bostøtte, og får samme sum hver mnd. Får brev hver mnd om at søknad er innvilget.. Det som er, er at jeg fikk brev fra kommunen om at søknad om bostøtte for mars ikke var innvilget, pga adresse-tullet. Jeg har vedtak for en lang stund fram i tid, men denne mnd får jeg ikke utbetalt. Betyr dette at jeg må søke på nytt? Har de avsluttet dette vedtaket? Eller er det sånn at de kun gav avslag denne mnd, så får jeg utbetalt neste mnd? Dette ble utrolig rotete, kanskje vanskelig å skjønna hva jeg vil fram til.

Send inn alt du har av leiekontrakter og skriv et brev om at du har hatt samme utgifter.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Dette med ansvar og konsekvenser er jeg godt innforstått med. Det jeg lurer på er, må jeg skrive en ny søknad? Jeg får vedtak i posten hver mnd, har søkt en gang.

Når bostøtten er avslått, må du søke på nytt. Innvilget bostøtte medfører at neste måned blir søknaden som ligger inne automatisk med ved neste måneds behandling.

Når du har fått avslag, så klager du på avslaget og forteller hvordanting henger sammen.

Alt dette må gjøres skriftlig, en telefon er bortkastet tid og energi, du får bare beskjed, normalt sett, om å skrive. Men alle offentlige kontor er pålagt å hjelpe søkere av tjenestene deres å skrive søknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...