Gjest Vena Cava Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Dere har sikkert lest dette maset i media den siste uka. Jeg personlig synes det er grusomt masete å få alt dette Trøkt oppi trynet. Hva er det de prøver å bevise egentlig? Virker som folk prøver veldig hardt å poengtere at de ikke er trente mennesker og at de også er bra nok , etc. Vi skjønner det. De fleste av oss skjønner det. Om noen velger å ikke trene så er det jammen meg deres valg, og jeg dømmer ingen for det. Men trodde nesten folk tok det som en selvfølge. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, jeg bare kjenner jeg urriterer meg litt over sånt. Nå er jeg verken godt trent eller slapp i fisken, ligger sånn midt i mellom. Men kan man ikke bare ha kroppen son for seg selv da? Så lenge samboer/ektefelle er fornøyd med deg, hvor kommer denne trangen til å eksponere sin nakne kropp for hele Norges land? Skjønner ikke det jeg. Om noen kan forklare meg det så blir jeg glad;)
Silfen Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Det er bare et motsvar til hysteriet. Og siden jeg er veldig glad i pappakropper så syns jeg jo det er litt morsomt. 4
Gjest Vena Cava Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Det er bare et motsvar til hysteriet. Og siden jeg er veldig glad i pappakropper så syns jeg jo det er litt morsomt. Synes de er tøffe jeg da. Jeg hadde aldri turt å stilt opp på den måten. Men forstår likevel ikke helt hvorfor de lar seg påvirke, om du skjønner. Hvorfor de gidder lage så mye styr rundt det. Selv ignorerer jeg ting (som regel) jeg ikke synes noe om, orker ikke klikke inn på alt jeg finner på nettet for så å la meg provosere. Selv om denne gangen så gjorde jeg jo nettop det selv da:P
Gjest Vena Cava Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Selv synes jeg det ikke er så ille dette hysteriet som dere kaller det. Folk som trener og er fornøyd med kroppen sin må da for all del få liv til å vise den frem. Det er normalt å ville vise frem noe man er stolt av, det gjelder masse andre ting i livet også. Har man jobbet mye for å pusse opp huset, ig viser det frem på face, er det jo ikke noe ille. Det er jo ingen som gidder bry seg med det. Men når det blir snakk kropp og utseende, føler "alle" seg plutselig så truffet av det med en gang. La nå folk då være stolte av seg selv, så lenge se ikke prakker på folk dårlig selvtillit med bedritne holdninger (for jeg vet disse også finnes, men opplever selv at de fleste ikke er sånn).
Silfen Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Men det kan man jo egentlig si om alt. Syns det er fint, jeg, at folk tar til motmæle mot hysteri. Iallfall når det er gjort på en lite selvhøytidelig måte. 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Syns ikke det er mer masete enn å få fine sprettrumper pressa opp i trynet hver dag, jeg... 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Det er bare et motsvar til hysteriet. Og siden jeg er veldig glad i pappakropper så syns jeg jo det er litt morsomt. Jeg er også veldig glad i pappakropper, og samboer har pappakropp uten at han er pappa så det er veldig morsomt! Han er jo en trent mann og sexy på alle måter uten å ha sixpack Anonymous poster hash: 9ba6e...4de
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Litt lei av det der jeg og. Er snart fødeklar og folk blir jo sjokkerte over at jeg enda er slank og bare har fått babymage. Lei av å forklare hele tiden at jeg spiser nok og at baby vokser som han skal fordi folk nærmest forventer at man skal bli en massiv klump.. Anonymous poster hash: 1831c...78b
RompeRusk Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Dere har sikkert lest dette maset i media den siste uka. Jeg personlig synes det er grusomt masete å få alt dette Trøkt oppi trynet. Hva er det de prøver å bevise egentlig? Virker som folk prøver veldig hardt å poengtere at de ikke er trente mennesker og at de også er bra nok , etc. Vi skjønner det. De fleste av oss skjønner det. Om noen velger å ikke trene så er det jammen meg deres valg, og jeg dømmer ingen for det. Men trodde nesten folk tok det som en selvfølge. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, jeg bare kjenner jeg urriterer meg litt over sånt. Nå er jeg verken godt trent eller slapp i fisken, ligger sånn midt i mellom. Men kan man ikke bare ha kroppen son for seg selv da? Så lenge samboer/ektefelle er fornøyd med deg, hvor kommer denne trangen til å eksponere sin nakne kropp for hele Norges land? Skjønner ikke det jeg. Om noen kan forklare meg det så blir jeg glad;) All aksjon har en reaksjon (Eller noe i den duren..) Nå de siste årene har det jo vært stikk motsatt. "Slik blir du dritslank etter fødselen", "Så fort og så mye kan du trene etter fødselen", "Se Fotballfrue/Svømmefrue/Jeg-driter-i-hvem-frues slanke mage 1 minutt etter fødsel!".. Det er da klart at folk får nok av dette hysteriet, og da er det også helt naturlig at motparten også slår et slag for seg selv og sin kropp. For min del er jeg lei av kroppshysteri i det store og hele.. Spesielt siden "megaslank og kjempetrent etter fødsel" har vært idealet siden alle verdens bloggefrøkener la frem bilder i histen og pisten for å gni det inn for alle andre at "Hey, jeg klarte noe du ikke klarte!". Så hvis du er lei etter en uke.. Kan du vel tenke deg hvor DRITTlei resten av oss er etter 2 år Jeg liker og vil fremheve KROPPEN i seg selv. Slank, trent, mammakropp eller pappakropp, dvask, lubben eller tjukk.. Så lenge du selv er fornøyd og har helsa i orden bør resten av verden bare drite i å fremheve andre kropper som det beste
Gjest Belle âme Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Eg skjønner ikkje kva ein mammakropp og pappakropp er eg? Er det ikkje ei dame/Ein mann som er mamma/pappa? Då er vel "foreldrekroppen" alt frå six-pack til ølvom liksom.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Synes det er kleint med folk som viser frem kroppen sin for å få ros uansett, men at man ønsker skryt for noe som ikke krever noe innsats blir hakket merkeligere. Anonymous poster hash: 55ec1...cd7
Ramona Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er så lei av alt kroppsfokuset. Uansett om det er snakk om en slank kropp, eller feit, dvask, godt trent, sunn , usunn, whatever. Jeg gir faen. Vil ikke se flere kropper. Folk kan stappe bloggene sine opp i rumpa. Samme med mammakroppen, pappakroppen og sommerkroppen. 3
FitnessIna Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor man prøver å bekjempe kroppspress med kroppsfokus. De fleste VET at man faktisk ikke trenger å se ut som A eller B, fordi alle er forskjellige - man kan være sunn uten å trene, og man kan være usunn også når man trener. Hadde satt pris på om man heller kunne tenke på hvordan kroppen presterer fremfor hvordan den ser ut. Man vil alltid ha forskjellige preferanser, ønsker for eget utseende ol - la det bli med det. Slutt å bekjemp kroppspress med enda mer kropp, vær heller takknemlig for at du har et fungerende immunforsvar, for at kroppen gjør som du ber den om osv.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 Det er vel en reaksjon på fitnesskroppen tenker jeg. Men det er utrolig at det virker som om mange ikke skjønner at det ikke nødvendigvis er likhetstegn mellom "pappakropp" og å være trent innenfor egen disiplin. En trent kropp er ikke bare six pack på badestranda, kommer helt an på hvordan du trener og hva man trener til. Du har f. eks. ganske mange tykke menn som er strongmanløftere, de er likevel godt trent når det gjelder styrke. Anonymous poster hash: 0fbdb...7df
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Jeg er helt enig med deg, TS. Jeg er drittlei å bli eksponert for kropp i alle fasonger; tynne, tjukke, trente, slække, unge, gamle - kan ikke folk bare ha kropp, liksom, og ferdig med det? Hvorfor dette behovet for å vise frem alle disse variantene, og helst da uten en tråd, i aviser og blader? Anonymous poster hash: 7815e...d76
Gjest Eurodice Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 Hva er forskjellen på mamma- og pappakropper sammenlignet med folk som ikke har barn? Kroppen forandrer seg vel ikke automatisk om man har fått barn, i det minste ikke hos en mann. Man kan heller ikke se utenpå en kvinne om hun har født barn eller ikke.
frk91 Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 Ser på pappakroppen litt som en reaksjon på det store fitnessmaset det er for tiden. For at de som ikke har en perfekt trent kropp ikke skal føle seg dårlig fordi deres kropp er litt dvask og utrent.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #18 Skrevet 8. mai 2015 Jeg skjønner poenget, for aldri før har fokuset på fettprosent vært større. Det er ikke lenger snakk om å være trent, men å ha lavest mulig fettprosent slik at musklene "kommer til sin rett". Og med å "komme til sin rett", mener jeg ikke at de skal brukes, men vises. For det har blitt den store forskjellen på før og nå. Tidligere var muskler til for å brukes, nå skal de vise hvor vellykket du er! For ikke å snakke om kostholdshysteriet som skal lede opp til denne kroppen med lavest mulig fettprosent. Det som har blitt presentert i media de siste årene har vært ytterpunktene. Da synes jeg det er befriende å se middels trente mennesker, med fettprosent i middelskiktet, som har et middels sunt kosthold. Anonymous poster hash: 8fc76...f57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #19 Skrevet 8. mai 2015 Er i grunn bare slitsomt. Narsissismen og eksponeringsbehovet som preger dagens samfunn er bare kvalmende. Spiller ingen rolle om det er tjukke eller tynne folk som gjør det. Samtidig bare ekkelt at man bare skal akseptere at folk slutter å ta vare på sin egen kropp og helse bare fordi de får barn. Anonymous poster hash: 0a698...f0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå