Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Nord-Norge. Kan jeg få erstatning fra staten pga. hvordan Sør-Norge diskrminerte Nord-Norge og mine forfedre?

Anonymous poster hash: 550c1...929
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: be172...9d5
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: be172...9d5

Er svaret så enkelt? Tenk hvor mye bedre livet mitt hadde vært hvis forfedrene mine ikke hadde blitt diskriminert og hatt de samme fordelene som folk fra Sør-Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Litt mer om min bakgrunnsituasjon. Jeg har fått trygd, men den har jeg jo rettmessig krav på. Hvis jeg ikke kan få erstatning, kan jeg få hevet trygda til en høyere sats?, det er vel bare rimelig med tanke på det rovkjøret forfedrene mine ble utsatt for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er svaret så enkelt? Tenk hvor mye bedre livet mitt hadde vært hvis forfedrene mine ikke hadde blitt diskriminert og hatt de samme fordelene som folk fra Sør-Norge? Anonymous poster hash: 550c1...929

Jeg er fra Sør-Norge, men har samiske aner. Skal jeg søke erstatning pga at mine oldeforeldre ble diskriminert, eller skal man ta ansvar for eget liv?

Anonymous poster hash: 5cc65...4f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her må du spesifisere nærmere hva du mener, og hvor gammel du er.

Anonymous poster hash: 4db94...ab3

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg få erstatning for å ha lest en så tåpelig post?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da må du i tilfelle skrive en knakende god søknad

og sende den til rette innstans! :skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Litt mer om min bakgrunnsituasjon. Jeg har fått trygd, men den har jeg jo rettmessig krav på. Hvis jeg ikke kan få erstatning, kan jeg få hevet trygda til en høyere sats?, det er vel bare rimelig med tanke på det rovkjøret forfedrene mine ble utsatt for.

Det er heldigvis ikke sånn det virker.

Anonymous poster hash: 3aff4...183

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at dere mener dette ikke er mulig. Jeg må vel bare da fortsette å leve med overgrepene, og akspetere at jeg aldri vil få rettmessig kompensasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at dere mener dette ikke er mulig. Jeg må vel bare da fortsette å leve med overgrepene, og akspetere at jeg aldri vil få rettmessig kompensasjon. Anonymous poster hash: 550c1...929

Ring en advokat med kompetanse på erstatningssaker,

du finner ikke dem på KG. Det er ikke umulig å få billigheterstatning og eller voldsoffererstatning, men det er vanskelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring en advokat med kompetanse på erstatningssaker,

du finner ikke dem på KG. Det er ikke umulig å få billigheterstatning og eller voldsoffererstatning, men det er vanskelig.

TS er ikke et offer. Om min mor blir diskriminert får ikke jeg erstatning.

Jeg var i ulykke og får ikke erstatning heller og har en skade for livet som kan føre til problemer for meg. Det er ikke bare å knipse og så får man erstatning.

Anonymous poster hash: 29e3b...65a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv deg, snart får vi lese en artikkel om deg på VG :D hadde vært morsomt.

Anonymous poster hash: b3af0...553
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke "overgrep" har du egentlig erfart? Fravær av ting du mener at du i egenskap av å være nordfra ville hatt hvis noe ble gjort annerledes for noen generasjoner siden? Jeg er jo enig i at man ikke alltid har behandlet Nord-Norge all verden opp gjennom norgeshistorien, men sånn når du snakker om at du må "fortsette å leve med overgrepene". Ganske middels trolling, men forsåvidt en spennende tanke at hjemfylke kunne berettiget en erstatning som vi som ikke akkurat har diskriminert fortidens nordlendinger skulle spleiset på.

Billighetserstatning er det nærmeste man kommer slike tilfeller, ja, selv om det er ganske mange hundre mil unna det også. Hadde vært moro å prøve å kjøre en sak på at dagens beboere i Nordland, Troms og Finnmark skal tilkjennes erstatning for tidligere distriktspolitikk.

Anonymous poster hash: 7a868...f5f
AnonymBruker
Skrevet

TS er ikke et offer. Om min mor blir diskriminert får ikke jeg erstatning.Jeg var i ulykke og får ikke erstatning heller og har en skade for livet som kan føre til problemer for meg. Det er ikke bare å knipse og så får man erstatning. Anonymous poster hash: 29e3b...65a

Det der er helt unødvendig å fortelle meg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv deg, snart får vi lese en artikkel om deg på VG :D hadde vært morsomt.

Anonymous poster hash: b3af0...553

Man kommer vel ikke i VG av dette?

Anonymous poster hash: c49a3...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Man kommer vel ikke i VG av dette?

Anonymous poster hash: c49a3...7f0

Hvorfor ikke? Absurde søksmål fra USA kom i nettavisen.

http://www.nettavisen.no/1619773.html

Anonymous poster hash: 2892c...15d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Only in America.

Anonymous poster hash: 50267...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...