Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Har noen her jobbet med markedsundersøkelser før? Altså å ringe ut til folk og intervjue dem? Kan du fortelle litt om hvordan det var, og gjerne hvem du jobbet for? :)

Anonymous poster hash: 6d3ee...48d
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Firmaet jeg jobbet for er kjøpt opp og finnes ikke lenger. Det var litt kjipt og litt OK å jobbe der. Kjipt å måtte signere en frilanskontrakt og si fra seg alle arbeidstakerrettigheter, men jeg vet ikke om slike firmaer fortsatt driver på den måten. Kjipt å ringe på kvelder med store sportsmesterskap og få bøtte etter bøtte med kjeft. Ellers helt grei jobb. De fleste jeg jobbet sammen med var omtrent på samme alder som meg og også studenter, og jeg fikk noen gode venner der.

Anonymous poster hash: 7223a...af6
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet for Ipsos MMI.

Fordeler: Samme lønn uansett om folk vil svare/eller ikke (fastlønn), spennende spørsmål innimellom

Ulemper: Ble utrolig lei av å stille de samme spørsmålene, strenge sjefer, kan komme litt personlige spørsmål man må spørre folk om (ubehagelig).

Du bør like å snakke i tlf. Uansett mye bedre enn telefonsalg. Funker som en deltidsjobb, men vil ikke anbefale å gjøre det fast slik jeg gjorde etter videregående :P

Anonymous poster hash: f546b...299
AnonymBruker
Skrevet

Firmaet jeg jobbet for er kjøpt opp og finnes ikke lenger. Det var litt kjipt og litt OK å jobbe der. Kjipt å måtte signere en frilanskontrakt og si fra seg alle arbeidstakerrettigheter, men jeg vet ikke om slike firmaer fortsatt driver på den måten. Kjipt å ringe på kvelder med store sportsmesterskap og få bøtte etter bøtte med kjeft. Ellers helt grei jobb. De fleste jeg jobbet sammen med var omtrent på samme alder som meg og også studenter, og jeg fikk noen gode venner der.

Anonymous poster hash: 7223a...af6

Jobbet for Ipsos MMI.

Fordeler: Samme lønn uansett om folk vil svare/eller ikke (fastlønn), spennende spørsmål innimellom

Ulemper: Ble utrolig lei av å stille de samme spørsmålene, strenge sjefer, kan komme litt personlige spørsmål man må spørre folk om (ubehagelig).

Du bør like å snakke i tlf. Uansett mye bedre enn telefonsalg. Funker som en deltidsjobb, men vil ikke anbefale å gjøre det fast slik jeg gjorde etter videregående :P

Anonymous poster hash: f546b...299

Tusen takk for svar :)

Jeg har vært arbeidsledig siden desember og fikk tilbud om en slik jobb, og siden jeg ikke har mulighet til å takke nei så prøver jeg å få så mye informasjon om hva jeg kan forvente som mulig. Planen er å fortsette å søke på jobber, da jeg ikke vil ha en sånn type jobb for lenge :)

• 4 år senere...
Skrevet

Håper du har klart å finne en bra jobb nå!

Anonymkode: cbd06...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...