Gå til innhold

Er dette for mye/lite mat ila en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er slank/normalvektig, men ønsker å få bort litt fett på sikt. Jobber i barnehage så jeg er i aktivitet stort sett hele arbeidsdagen, samt jeg trener styrke/kondisjon 3-4 dager i uka.

Dette spiste jeg i dag, og det er sånn ca det jeg spiser hver dag. Det er mindre enn hva jeg åt før, men er det enda litt mye, evt for lite?

- 1 grov skive med brunost og 2 med hvitost.

- 1 knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, 1 med kokt egg/kaviar, + et kokt egg(uten brød/knekkebrød altså).

- 1 double 0% yoghurt med litt havregryn og noen valnøtter i.

- 1 gulrot og 1 eple

Jeg teller ikke kalorier og kommer ikke til å gjøre det heller :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SELVFØLGELIG er det der alt for lite mat på én dag. Hvis du ikke ser det selv, har du virkelig store problemer. Du er rapportert.

Anonymous poster hash: c9a0c...474
  • Liker 2
Skrevet (endret)

SELVFØLGELIG er det der alt for lite mat på én dag. Hvis du ikke ser det selv, har du virkelig store problemer. Du er rapportert.

Jøss, for en reaksjon! Takk for svar uansett, jeg får spise mer med god samvittighet da!

tknbck.gif

Endret av Explosive
Gjest minge
Skrevet

Rapportert? Var ikke det litt voldsomt? Hun spør om et spørsmål og var ikke ufin på noen måte.

Men ja, jeg synes også dette høres litt lite ut TS.

3 brødskiver til frokost og 2 knekkebrød + 1 egg til lunsj høres ikke så galt ut. Jeg spiser ikke voldsomt stor frokost eller lunsj jeg heller. Jeg synes ikke at dette er sykelig lite.

Men, hva med en ordentlig middag? :)

• Liker 2
Skrevet

Rapportert? Var ikke det litt voldsomt? Hun spør om et spørsmål og var ikke ufin på noen måte.

3 brødskiver til frokost og 2 knekkebrød + 1 egg til lunsj høres ikke så galt ut. Jeg spiser ikke voldsomt stor frokost eller lunsj jeg heller. Jeg synes ikke at dette er sykelig lite.

Jeg bor alene så jeg orker sjeldent å ordne meg noe skikkelig til middag! Lager meg en god porsjon med havregrøt et par-tre ganger i uka da :)

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser alt for lite! Du er trossalt i mye aktivitet og trenger mye mer kalorier enn du får i deg nå. Kan forøvrig legge til at min slanke/normalvektige 6åring spiser mer enn deg.

Du burde minst få i deg 2000/2500 kcal.

Anonymous poster hash: c35ec...ac1

• Liker 2
Gjest minge
Skrevet

Jeg bor alene så jeg orker sjeldent å ordne meg noe skikkelig til middag! Lager meg en god porsjon med havregrøt et par-tre ganger i uka da :)

Kylling- eller fiskefileter er veldig lettvint. Og du må ikke lage saus, men ta litt rømme/kesam f.eks. Grønnsaker/salat er raskt å ordne. Du kan jo f.eks lage doble porsjoner så du har til dagen etter, så trenger du bare lage middag annenhver dag :tommelsmil: Det er mye grei ferdigmat også, og da tenker jeg ikke på pizza og sånt, men Fjordland f.eks. Det du uansett burde gjøre er å regne ut hvor mange kcal det er i det du lister opp i HI, deretter finne ut hvor mange kcal du trenger hver dag (det finnes utregningsverktøy på nettet), deretter prøve å tilpasse deg etter det. Det er viktig at kroppen får i seg nok kcal til å holde maskineriet i gang :)

AnonymBruker
Skrevet

Min 1-åring spiser mer enn deg. Spis kvinne!

Anonymous poster hash: ad86f...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Mange vil nok se på dette som en SF eller pro-SF tråd, noe som ikke er tillatt på forumet. TS spiser jo farlig lite.

Anonymous poster hash: d4745...744

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det ikke helt til å stemme at en voksen kvinne kan tro det der er nok - eller til og med for mye - mat i løpet av en dag.

Anonymous poster hash: fa5d3...14c
  • Liker 2
Skrevet

Det er veldig lite mat. Du burde heller fokusere på å kutte ut sukker, tilsatt sukker, brød og frukt, og heller fokusere på grønnsaker, fett og proteiner. Da kan du spise mye mer uten å legge på deg, om du har normalt stoffskifte.

• Liker 2
Gjest Bond
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Grunnen til det er at det beskrives et ekstremt lav matinntak. I retningslinjene til dette forumet står det:

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell.

Moderatorer kan ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg, så det er best om du diskuterer kostholdet ditt med helsepersonnel som kan gi deg råd om dette.

Mvh

Bond, forumansvarlig

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...