Gå til innhold

Kikkehull til ytterdør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det en omfattende og dyr affære?

Merker jeg kvier meg for å åpne døra når jeg ikke vet hvem som ringer på.

Folk jeg kjenner kontakter meg først, eller inviteres.

Som regel er det selgere som kommer. Har også hendt at det er rusa folk som vil ha skyss, låne tlf/penger, bare inn hit osv. Bor i nærheten av et litt lugubert sted, spesielt helgene er ikke så festlige.

Er ikke veldig plaget, men lurer altså nå på å skaffe kikkehull :)

Anonymous poster hash: 252b2...dd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det en omfattende og dyr affære?

Merker jeg kvier meg for å åpne døra når jeg ikke vet hvem som ringer på.

Folk jeg kjenner kontakter meg først, eller inviteres.

Som regel er det selgere som kommer. Har også hendt at det er rusa folk som vil ha skyss, låne tlf/penger, bare inn hit osv. Bor i nærheten av et litt lugubert sted, spesielt helgene er ikke så festlige.

Er ikke veldig plaget, men lurer altså nå på å skaffe kikkehull :)

Anonymous poster hash: 252b2...dd5

Det kan umulig være en særlig dyr affære, så dette får du forhåpentligvis ordnet snart.

Anonymous poster hash: 2452f...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg bodde før hadde nesten alle dører slike, jeg tror det kun blir boret et hull og påført noe lim før selve kikkhull hylsen settes inn i hullet. Burde være ganske rimelig å få ordnet.

Anonymous poster hash: 694f7...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs litt hva slags dør du har. Jeg har en brannsikker dør, da er det ikke lov til å sette kikkehull i de, da ødelegger du døren, men har du en vanlig tredør er det bare til å kjøpe et kikkehull på biltema og putte inn:)

Anonymous poster hash: 88b09...bca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørs litt hva slags dør du har. Jeg har en brannsikker dør, da er det ikke lov til å sette kikkehull i de, da ødelegger du døren, men har du en vanlig tredør er det bare til å kjøpe et kikkehull på biltema og putte inn:)

Man kan installere kikkehull i branndør, men da må fagpersoner gjøre jobben.

Anonymous poster hash: 238e9...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs hvilken dør du har og om du bor i et borettslag, eller en bolig der andre eier døra og boligen. Da må du innhente tillatelse.

Fikk gjort dette der jeg bodde før, kostet ikke allverden, men måtte ha fagfolk/låsesmedfirma. Så 1000 kroner for arbeid pluss kjøring er minimum. Med mindre br. Eller utleier har fagfolk som kan gjøre dette. (Vaktmester?)

Anonymous poster hash: 2af19...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs hvilken dør du har og om du bor i et borettslag, eller en bolig der andre eier døra og boligen. Da må du innhente tillatelse.

Fikk gjort dette der jeg bodde før, kostet ikke allverden, men måtte ha fagfolk/låsesmedfirma. Så 1000 kroner for arbeid pluss kjøring er minimum. Med mindre br. Eller utleier har fagfolk som kan gjøre dette. (Vaktmester?)

Jeg leier i borettslag. Et par naboer har kikkehull. Ikke branndør her. Ikke vaktmester heller.

Får sikkert hjelp av noen som har mer peil enn meg på borring osv. :)

Anonymous poster hash: a5675...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leier i borettslag. Et par naboer har kikkehull. Ikke branndør her. Ikke vaktmester heller.

Får sikkert hjelp av noen som har mer peil enn meg på borring osv. :)

Anonymous poster hash: a5675...06c

Da kan ikke du få gjort noe selv, du kan ikke borre hull i ytterdøra uten utleiers samtykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan installere kikkehull i branndør, men da må fagpersoner gjøre jobben.

Fikk beskjed om at det ikke var lov. Til og med klistremerke på døren var ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

I min forrige bolig fikk jeg fagfolk til å gjøre det og betalte som sagt over her litt over 1000 kroner for det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min forrige bolig fikk jeg fagfolk til å gjøre det og betalte som sagt over her litt over 1000 kroner for det hele.

Hvor finner jeg sånne fagfolk? Finner ingen informasjon om det på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo ikke interessant for deg, TS, da du ikke kan bestille de uansett. Ta kontakt med utleier. Utleier vil antagelig si nei til at du skal ødelegge ytterdøra hans på denne måten. Men du vet ikke sikkert før du har spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går på biltema, jula eller clas ohlson og finner et slikt kikkehull. MEner å huske det het noe med spion da vi satte det inn. Så finner du en bor som er et nr større enn kikehullet, du borer hull i døra og skrur inn kikkehullet. Det trenger du ikke fagfolk til, men du må spørre utleier, styret i borettslaget eller noen andre om det er noe du får gjøre.

I borettslaget vi bodde i, var det hull, men vi fikk ikke bytte f.eks håndtak eller sette i ekstra lås på døra. Fikk bare sette opp navneskilt om det var slike hvite enkle plastskilt(type de posten lager) og ikke noen jemmelagede. Vi fikk f.eks ikke en gang ha dørmatta utenfor døra. Så det må du nesten spørre de som er ansvarlige for leiligheta om er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Jeg brukte et låsfirma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...