AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 I dag har jeg hatt to meget ubehagelige opplevelser i kontakt med en offentlig instans. 1. Saksbehandler hadde avsluttet min sak fordi jeg var på toalettet da hun ringte meg, og ikke rakk ta telefonen, og 2. Da jeg ringte tilbake ble jeg regelrett skjelt ut og hylt til av personen på sentralbordet, og det før jeg i det hele tatt hadde sagt et ord. (Det var visst noe galt på linjen slik at det ble feedback i telefonen, noe jeg fikk skylden for.) Jeg har lyst til å klage på begge deler, og det ligger et ris og ros-skjema inne på nettsidene deres, men jeg vet ikke om jeg tør klage. Jeg er redd for represalier i form av trenering av saksbehandling osv. Er det noen som har klaget, og som har opplevd represalier på grunn av det, eller er min frykt ubegrunnet? Anonymous poster hash: 61ac3...d7c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Er dette i NAV: Drit i å klag. Kommer INGEN vei. NAV vurderer klagene mot NAV. NAVs innstilling er at de hverken kan innrømme eller begå feil. Med mindre de blir felt for det i en domsstol. Utover det vil de kun beklage at du FØLER deg dårlig behandlet ( men samtidig benekte at du har blitt det ) Er dette hvor som helst ellers; Klag. Noter så mange detaljer som mulig. Vis til skriftlig dokumentasjon.Anonymous poster hash: c73c2...4f3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Som AB ovenfor sier, NAV behandler egne klager. Jeg mistet selv 22000 kroner på grunn av noe som i praksis tilsvarer å bli ringt opp mens man er på do for så og ringe tilbake umiddelbart etterpå. Forsøkte å klage men "reglene var klare". Anonymous poster hash: b9726...2e9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Ingen skal måtte godta slik oppførsel, du får gi beskjed. Anonymous poster hash: 76711...b36
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 For at det skal bli en positiv forandring i verden må folk tørre å gi beskjed. Hvor var dette, hvilket kontor? la alle få vite det Anonymous poster hash: 76711...b36 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 o_o Skal huske å ta telefon fra nav når jeg siter og driter fra nå av Anonymous poster hash: 659f9...a99
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Er dette i NAV: Drit i å klag. Kommer INGEN vei. NAV vurderer klagene mot NAV. NAVs innstilling er at de hverken kan innrømme eller begå feil. Med mindre de blir felt for det i en domsstol. Utover det vil de kun beklage at du FØLER deg dårlig behandlet ( men samtidig benekte at du har blitt det ) Er dette hvor som helst ellers; Klag. Noter så mange detaljer som mulig. Vis til skriftlig dokumentasjon.Anonymous poster hash: c73c2...4f3 Som AB ovenfor sier, NAV behandler egne klager. Jeg mistet selv 22000 kroner på grunn av noe som i praksis tilsvarer å bli ringt opp mens man er på do for så og ringe tilbake umiddelbart etterpå. Forsøkte å klage men "reglene var klare". Anonymous poster hash: b9726...2e9 Takk for svar! Etter å ha tenkt meg litt om, og sett på konsekvensene, tenkte jeg det er best at jeg svelger disse kamelene. Dere bekreftet det jeg selv har kommet frem til. o_o Skal huske å ta telefon fra nav når jeg siter og driter fra nå av Anonymous poster hash: 659f9...a99 Aner jeg en viss sarkasme? Det burde ikke være nødvendig, men siste dags erfaring viser at det er det. Nå skal jeg ha med meg telefonen hvor enn jeg går i tidsrommet de kan komme til å ringe, inntil de har ringt. Jeg skal ikke gå glipp av neste telefonoppringing! Anonymous poster hash: 61ac3...d7c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Ja, jeg har klaget på nav. Først serviceklage, som jeg ikke hørte noe mer om, men som de påstår at de har gitt meg svar på. Så klaget jeg til sivilombudsmannen, og først da ble noe gjort. I tillegg fikk jeg med meg lege og behandler på dps, og nå har endelig ting begynt å skje. Gikk "bare" 7 måneder der jeg har spurt mange ganger om noe mangler, om de har fått papirene, hvor lang tid det kommer til å ta osv. Synes det er drøyt at det skulle så mye til for at noe skulle skje. Lurer på om jeg fortsatt hadde sittet og ventet om jeg ikke hadde klaget.Anonymous poster hash: 2c6df...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå