AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Er det noen som har erfaring med rask vektnedgang og løs hud? Jeg tenker ikke på de "skrekkeksemplene" man ser med folk som går ned 100kg-150kg, jeg holder på å gå ned i vekt og har kommet meg ned 16 hittil, og skal ned 30-35 til. Totalt sett blir det omtrent 50kg nedgang, og jeg havner da i nedre sjikt av normalvektig, fra å ha vært i øvre sjikt(? 90. prosentil) av fedme. Fettet har hovedsakelig sittet(og sitter forresten fortsatt) på overarm, bryster, rumpe og hofter/lår, ikke så mye på mage, så det virker jo lovende Men som dere sikkert forstår, er jeg litt engstelig for løs hud. Dette går fort, jeg har hatt en veldig usunn livsstil før og har lagt helt om + mer aktivitet. Har i gjennomsnitt gått ned 1kg i uka, men det gikk treigere i starten og de siste to månedene har det i gjennomsnitt vært 1,5kg i uka. Har lyst til å begynne med styrketrening etter hvert, når jeg er i litt bedre form og orker litt mer. Er det noen som har erfaring(førstehånds/annenhånds) med vektnedgang og løs hud i "denne kategorien"? Eventuelt hva jeg kan gjøre for å forebygge? Anonymous poster hash: 49f23...58d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Huden kommer etter, men når man begynner å bli eldre blir den mindre elastisk. Alle de tullingene som mener man unngår løs hud ved å trene styrke har ikke gått ned mye i størrelse. Om man har 50 kilo fett for mye, skal det godt gjøres å holde skinnet stramt ved hjelp av noe annet enn mat!Anonymous poster hash: 7b79e...0e4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Hudens elastisitet har vel en rimelig stor genetisk komponent, så det er ikke nødvendigvis så mye du kan gjøre for å forebygge. Noen får løs hud etter 25 kilo, andre klarer 80 uten store problemer. Jeg ville forsøkt å roe litt ned hvis jeg var deg, for å gi huden mulighet til å følge etter, selv om jeg skjønner at det sikkert ikke frister nå. Å slippe mye overflødig hud på magen er jo vel og bra, men jeg kan love deg at det ikke er så artig med for mye hud på armer eller lår heller. Av mer praktiske tips: sørg for god blodsirkulasjon! Det kan kanskje bidra til at huden har litt lettere for å trekke seg sammen. Jeg mener å huske at jeg har lest noe om bruk av kompresjonstøy i den sammenhengen også, så om ikke annet kan det jo være en unnskyldning for å investere i en kompresjonstights til trening og hjemmedager? Anonymous poster hash: 4d9ab...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå