Yzma Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har fått en ganske stygg hoste, og kjenner jeg er sår på brystet når jeg trykker der. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg tenker at jeg ringer legen på mandag, da er det nok gått litt over en måned. Men frem til da så kunne jeg tenkt meg å hvertfall prøve å lindre hostingen litt. Doc og Fishermans friend hjelper ikke. Te med honning hjalp en liten smule akkurat mens jeg drakk, men det gikk fort tilbake. Takker for alle tips ^^ Ha en flott Torsdag alle sammen
ICU Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Åh, det er så vondt med bronkitt Har du prøvd fribol? Sugetabletter for hals og hoste fra apoteket. Eneste som duger for meg i alle fall. Kommer ikke på noe annet, så sikkert lurt å kontakte lege for hjelp hvis det ikke blir bedre. God bedring! 1
Yzma Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2015 Åh, det er så vondt med bronkitt Har du prøvd fribol? Sugetabletter for hals og hoste fra apoteket. Eneste som duger for meg i alle fall. Kommer ikke på noe annet, så sikkert lurt å kontakte lege for hjelp hvis det ikke blir bedre. God bedring! Takk for tips! Kanskje jeg skal ta turen ned på apoteket Jeg ville egentlig ikke gå til lege, men nå har det gått så lang tid at jeg syntes nesten at jeg bare blir nødt. Vil ikke ha antibiotika :/
Gjest Sleeve Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Skriver under fribol jeg og Urtetabletter uten sukker, og de pleier å fjernf hosten min. Men om du har hatt dette så lenge ville jeg rådet til en tur innom legen uansett. Moren min bristet et ribbein da hun hadde bronkitt :o Håper du straks blir bedre! 1
Kragebein Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har hatt mye bronkitt, og det eneste jeg har prøvd som har hjulpet et Cosylan... Det gjør meg også skikkelig trøtt, som er deilig da det er vanskelig å sovne med all hostingen. Husk å få i deg mye væske og slapp av, blir det ikke bedre i løpet av helgen ville jeg gått til legen 1
Yzma Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2015 Skriver under fribol jeg og Urtetabletter uten sukker, og de pleier å fjernf hosten min. Men om du har hatt dette så lenge ville jeg rådet til en tur innom legen uansett. Moren min bristet et ribbein da hun hadde bronkitt :o Håper du straks blir bedre! Du husker ikke tilfeldigvis hvor mye en pakke med fribol koster? Er en litt fattig student for tiden. Tusen takk! Jeg også håper det går over snart
Yzma Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har hatt mye bronkitt, og det eneste jeg har prøvd som har hjulpet et Cosylan... Det gjør meg også skikkelig trøtt, som er deilig da det er vanskelig å sovne med all hostingen. Husk å få i deg mye væske og slapp av, blir det ikke bedre i løpet av helgen ville jeg gått til legen Akkurat idag så er ikke dagen for meg å bli trøtt dessverre Har ett arbeidskrav som skal leveres innen imorgen klokken 14, og eksamen om en liten måned. Takk for tips uansett!
Safiye Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Du husker ikke tilfeldigvis hvor mye en pakke med fribol koster? Er en litt fattig student for tiden. Tusen takk! Jeg også håper det går over snart Rundt 50 kroner. Anbefaler også fribol - det er den som hjelper mest for de aller fleste. 1
Kragebein Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Takk for tips! Kanskje jeg skal ta turen ned på apoteket Jeg ville egentlig ikke gå til lege, men nå har det gått så lang tid at jeg syntes nesten at jeg bare blir nødt. Vil ikke ha antibiotika :/ Antibiotika hjelper ikke mot bronkitt uansett, så det slipper du nok Sannsynligvis får du noe hostesaft som er litt kraftigere enn det du får tak i uten resept. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 (endret) Bronkitt er veldig vondt. Det er ikke så lenge siden jeg hadde det at jeg har glemt hvordan det var. Jeg har sett et program på TV2 for ikke så alt for lenge siden heller om at svært mange av halsdropsene som blir solgt faktisk ikke har noen dokumentert virkning. Der er det mest placeboeffekten som gjelder. Te med honning hjalp best for meg. Det finnes også reseptfrie brusetabletter på apotek som skal hjelpe mot bronkitt, men om man har en kraftig bronkitt så hjelper ikke dette. Det hjalp i alle fall ikke for meg. Jeg hadde ringt legen i dag siden du har hatt det såpass lenge. Da får du nok resept på medisiner som virker! Om nesa di er snørrete i tillegg så ville jeg smurt Camphartum/Mentholatum under og ved siden av den jevnlig. Det får bort sårheten i huden i tillegg til at det åpner opp nesa innvendig litt mer. For øvrig så skal visst ingefær være bra mot såre halser. Du kan prøve å lage smoothie med ingefær/ha det oppi te? God bedring! Endret 7. mai 2015 av Mrs. Random Nick
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Antibiotika hjelper ikke mot bronkitt uansett, så det slipper du nok Sannsynligvis får du noe hostesaft som er litt kraftigere enn det du får tak i uten resept. Det er da meget individuelt! Hos meg hjelper Ery-Max mot den slags ting!
Gjest Sleeve Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Du husker ikke tilfeldigvis hvor mye en pakke med fribol koster? Er en litt fattig student for tiden. Tusen takk! Jeg også håper det går over snart Rundt 50kr tror jeg. Ja, det er noe skit med bronkitt
Safiye Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Bronkitt er veldig vondt. Det er ikke så lenge siden jeg hadde det at jeg har glemt hvordan det var. Jeg har sett et program på TV2 for ikke så alt for lenge siden heller om at svært mange av halsdropsene som blir solgt faktisk ikke har noen dokumentert virkning. Der er det mest placeboeffekten som gjelder. Te med honning hjalp best for meg. Det finnes også reseptfrie brusetabletter på apotek som skal hjelpe mot bronkitt, men om man har en kraftig bronkitt så hjelper ikke dette. Det hjalp i alle fall ikke for meg. Jeg hadde ringt legen i dag siden du har hatt det såpass lenge. Da får du nok resept på medisiner som virker! Om nesa di er snørrete i tillegg så ville jeg smurt Camphartum/Mentholatum under og ved siden av den jevnlig. Det får bort sårheten i huden i tillegg til at det åpner opp nesa innvendig litt mer. For øvrig så skal visst ingefær være bra mot såre halser. Du kan prøve å lage smoothie med ingefær/ha det oppi te? God bedring! Det heter "bronkyl" og anbefales som slimløsende middel. Hvis det er vanlig tørrhoste, hjelper naturligvis ikke dette.
Kragebein Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Det er da meget individuelt! Hos meg hjelper Ery-Max mot den slags ting! Generelt så hjelper ikke antibiotika, siden bronkitt som regel skyldes virusinfeksjon. Det finnes så klart unntak 2
Yzma Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2015 Det er litt slim i halsen, men det kommer aldri opp når jeg hoster, halsen er nok mest irritert tror jeg..
Gjest Gjesp Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Da jeg hadde bronkitt så kunne legen høre det på pusten med en gang jeg kom inn i rommet. Det var en slags surklelyd og jeg husker jeg hadde vondt for å puste skikkelig og klarte ikke gå trapper uten pause. Jeg ble satt på antibiotika og sykemeldt i en uke. Husker at sykdommen satte meg tilbake fysisk i flere måneder etterpå.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 vært forskjøla 3 uker nå selv, aner ikke hva det er.. :1 Anonymous poster hash: d78df...30a
Yzma Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #18 Skrevet 7. mai 2015 Da jeg hadde bronkitt så kunne legen høre det på pusten med en gang jeg kom inn i rommet. Det var en slags surklelyd og jeg husker jeg hadde vondt for å puste skikkelig og klarte ikke gå trapper uten pause. Jeg ble satt på antibiotika og sykemeldt i en uke. Husker at sykdommen satte meg tilbake fysisk i flere måneder etterpå. Så ille er det ikke med meg. Jeg har ikke noe særlig surklelyd annet enn en gang innimellom, og jeg blir ikke noe mer sliten enn vanlig heller. Er det du opplevde det som er vanlig for bronkitt?
Sugerøret Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 anbefaler Bisolvon mot slim .Har astma selv og får ofte bronkitt.Hjelper med smertestillende /febernedsettende og bisolvon.
Gjest Gjesp Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Så ille er det ikke med meg. Jeg har ikke noe særlig surklelyd annet enn en gang innimellom, og jeg blir ikke noe mer sliten enn vanlig heller. Er det du opplevde det som er vanlig for bronkitt? Jeg vet ikke om det er vanlig - jeg har bare hatt det en gang i livet. Men jeg var skikkelig groggy. Og husker at legen - med en gang jeg kom inn i rommet sa at han hørte at jeg hadde bronkitt før han i det hele tatt begynte å lytte. Og det satt i kroppen min i flere måneder etterpå. Jeg klarte ikke å trene eller anstrenge meg på noen måte i tiden etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå