Gå til innhold

Eggløsning, temperatur og venting

Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Er det noen her som vet hvilken dag ca. man vanligvis har eggløsning om man f eks har en syklus på 34 dager? Blir det rett å dele 34 på to, altså dag 17, slik man gjør med en syklus på 24? Vi prøver å få det til her, men det er visst ikke så lett :roll: Denne måneden har jeg tatt temperaturen, og det var skikkelig deilig, nå er det ca 1 uke til IKM (tror jeg :) ), temperaturen er gått ned og ligger ganske stabilt på 37,2-4. Var godt å oppdage denne måten å "sjekke" hva som skjer sjøl på, nå vet jeg at mensen kommer å slipper å bli så rastløs mens jeg venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsningen kommer ca 12-16 dager før neste mens.

Det blir ikke riktig å "dele syklusen på to", nei...

Det at temperaturen har gått ned nå en uke før mens. Hva betyr det da?

Har aldri hørt om noen hvor temperaturen går ned så tidlig som en uke før mens.

Er du sikker på at du måler riktig??

Er det mulig å få se tempene dine?

Forresten så er den første tempe-måneden ganske lite å "stole på", siden kroppen ofte "stresser" med tempingen den første måneden.

Det tar gjerne en syklus til, eller to, før en kan se at alt begynner å "stabilisere" seg....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Nei jeg er nok ikke sikker på at jeg måler riktig i det hele tatt. Når begynner temperaturen å gå ned før mensen? Har sikkert missforstått noe. Men min temperatur var høyere i ca en uke, så gikk den ned igjen og nå venter jeg mensen når som helst.... Er det slik at temperaturen skal holde seg høy til like før mens?

Nå er det nøyaktig 31 dager siden første dag i siste menstrasjon. Kan det være tegn på noe hormonellt når man har lang syklus? Har ikke skrevet ned temperaturene, har bare målt en gang om dagen. Takk for at du skrev tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

For å kunne se noe slikt ut fra temperatur, så er det viktig at du sjekker temperatur på morgenen - med en gang du våkner. Da bør du måle i munnen, skjeden eller analt med et termometer med to desimaler. Alt annet vil kunne bli for unøyaktig.

Du bør skrive ned disse temperaturene hver dag, slik at du kan "se" hva som skjer på en temperaturkurve, el.l..

Tempen holder seg vanligvis høy fra eggløsningen og frem til en dag (eller to) før mensen kommer.

Å ha sykluser på 31 dager er ikke noe unormalt. Det ligger helt innenfor normalen, og vil ikke betegnes som lange sykluser. Så det trenger du ikke å tenke på :wink:

Om du ønsker å lese mer om slik temperaturmåling kan du se på siden som jeg har i profilen min (trykk på www-knappen).

En annen veldig bra side er www.pernille.info

Lykke til med videre temping, og spør for all del om det er noe du lurer på.

(Jeg tempet i nesten 3 år, så jeg har på denne tiden lært ganske mye, og det er mange andre her inne som kan mye også, så hjelp er det ikke noe vanskelig å få) :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...