AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Del Skrevet 7. mai 2015 De siste nettene har jeg våknet minst to ganger hver natt, av svært intense smerter i den ene leggen. Det er så sinnsykt innmari vondt at jeg skriker av smertene, kjennes ut som noe spenner seg og er helt riv ruskende galt inni der. Jeg prøver å "strekke ut" foten på en måte, slik at det forsvinner. Husker ikke om det er i samme foten eller om det har skjedd i begge, da jeg er trøtt og litt utenfor bevisstheten akkurat når jeg våkner Etterpå legger jeg meg ned og sover igjen. Har som sagt skjedd minst to ganger per natt de siste nettene. Hva kan dette være? Jeg trener en del (mye jogging), men det har jeg gjort lenge, og jeg hadde ikke slike smerter før. Hilsen jente 21 år Anonymous poster hash: 37d0f...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. mai 2015 #2 Del Skrevet 7. mai 2015 Krampe? Forsvinner smerten når du strekker foten? Foten/leggen trenger motstand, så reis deg heller opp og stå "hardt" på gulvet, - eller press foten mot veggen/sengekanten når du ligger i senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Del Skrevet 7. mai 2015 Krampe? Forsvinner smerten når du strekker foten? Foten/leggen trenger motstand, så reis deg heller opp og stå "hardt" på gulvet, - eller press foten mot veggen/sengekanten når du ligger i senga Smertene forsvinner som regel når jeg strekker ut foten, men det har hendt at det har tatt litt tid. Har hatt smerter også tidligere, men mye mildere, og trodde dette var krampe. Men kanskje det er krampe av forskjellig grad…? Anonymous poster hash: 37d0f...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 7. mai 2015 #4 Del Skrevet 7. mai 2015 Du kan forsøke å ta tilskudd av magnesium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Del Skrevet 7. mai 2015 Pleide å få det under foten på natten da jeg danset ballett. Helt horribelt. Strekk godt etter du har trent, og som iGirl sier, magnesium! Anonymous poster hash: 99501...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. mai 2015 #6 Del Skrevet 7. mai 2015 Smertene forsvinner som regel når jeg strekker ut foten, men det har hendt at det har tatt litt tid. Har hatt smerter også tidligere, men mye mildere, og trodde dette var krampe. Men kanskje det er krampe av forskjellig grad…? Anonymous poster hash: 37d0f...20f Det kan godt være at det er av forskjellig grad. Ikke godt å vite. Men magnesium kan kanskje hjelpe litt. Jeg husker at jeg var endel plaga av krampe om kvelden etter at jeg hadde lagt meg, - først og fremst i høyre leggen, men iblant også i venstre. Jeg trodde at det hjalp å ligge stille med leggen, eller å strekke den, men jeg skjønte ikke da at det var krampe. Husker imidlertid at da jeg etter hvert istedet prøvde å reise meg opp og stå på gulvet, så fikk krampen en slags "motstand" den ikke fikk hvis jeg strakk meg eller lå stille... Uansett hva som var "best" så kunne jeg ikke annet gjøre enn å vente på at det gikk over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Del Skrevet 7. mai 2015 B12 mangel samt annen vitaminmangel kan gi muskelkramper. Jeg anbefaler deg å få tatt noen blodprøver. Anonymous poster hash: 630b2...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Del Skrevet 7. mai 2015 Umiddelbart kan du stikke leggen i dusj/badekar for å kjøle ned + drikke kaldt vann. I og med at du er aktiv kan det tenkes at du får hetekramper hvis du mister en del væske når du trener uten å kompensere godt nok med vann. Mens det ikke er ekstremt sansynlig med hetekramper, er det lett å behandle, så det er greit å være sikker på at det ikke er det i alle fall. Anonymous poster hash: 4ffda...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 7. mai 2015 #9 Del Skrevet 7. mai 2015 Ta noen store doser magnesium daglig. Men vær obs på om du drikker rødvin, så frigis et stoff som motvirker magnesium. Så da kan du få kramper likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Del Skrevet 8. mai 2015 I min familie har de fleste kvinnene på den ene siden hatt dette av og på. Et triks som fungerer er å ha en sunlight såpe liggende i beinenden av senga i perioder med kramper. Har prøvd vitaminer og trening også, men såpen er det eneste som alltid fungerer.Anonymous poster hash: 415bd...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #11 Del Skrevet 8. mai 2015 B12 mangel samt annen vitaminmangel kan gi muskelkramper. Jeg anbefaler deg å få tatt noen blodprøver.Anonymous poster hash: 630b2...eb9 Jeg har det som ts beskriver men alle bitaminnivåer er fine, b12 og. Men klart en blodprøve skader ikke. Og jeg blitt fortalt at magnesium + b-vitamin er bra mot slike kramper, det hjelper meg.Anonymous poster hash: bbc5b...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #12 Del Skrevet 8. mai 2015 Dette er høyst sannsynlig krampe i muskelen inne i leggen som går fra litt over akillesen og til bak i knehassen. Har det samme, det eneste som kan hjelpe er å få tøyd ut muskelen, noe som ikke er lett, eller akupunktur sier fysioterapeuten min. Sover med reisestøttestrømper når dette er ille. Kan ikke gå med sko med hæler på, da kommer det både dag og natt. Tilskudd av det ene og det andre, har ingen effekt. Det er vanvittig vondt å våkne av. Anonymous poster hash: 33729...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå