Gjest earlgrey Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 tenkte jeg skulle gå tur i skogen finværet... Går meg rett på to store elger... Livredd haha! Så jeg løp oppi et tre og ringte halve kontaktlista for å høre om det var trygt å gå ned, men lurer på om det er noen zoologer/dyrleger eller noe som kan bekrefte dette??? Er jo finvær så blir heller sittende her til A-elgene går B-det kommer andre folk forbi C-noen dyrefaglærte bekrefter at det er trygt :')
Berit Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Elgene er redde for deg. Bare til å gå rolig ned og vekk. Ikke løp
Meridian Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Hvor i verden er du? Du kan ringe politiet eller brannvesenet, de vet nok hva som kan gjøres. 2
Andreas_B Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Elger er redde for deg og kommer bare til å løpe fra deg om de ser deg.
Gjest earlgrey Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Ja, ser elgene, de står bare stille og glor :') skal jeg kaste en grein eller noe etter dem eller blir de bare sinte?? Vet jo ikke om det er mor/barn eller dame/mann, har hørt man skal være forsiktig når de har barn
PPM Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Du merker det hvis elg er sint. Da er det ingen tvil, for å si det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Kan du ta et bilde av dem slik at vi kan se at du ikke driver og tøyser...? Anonymous poster hash: 0cdae...3fd 2
Gjest earlgrey Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Ååh nå går de! Da stikker jeg fort som f haha :'D
lillevill Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 tenkte jeg skulle gå tur i skogen finværet... Går meg rett på to store elger... Livredd haha! Så jeg løp oppi et tre og ringte halve kontaktlista for å høre om det var trygt å gå ned, men lurer på om det er noen zoologer/dyrleger eller noe som kan bekrefte dette??? Er jo finvær så blir heller sittende her til A-elgene går B-det kommer andre folk forbi C-noen dyrefaglærte bekrefter at det er trygt :') er er noen som kan elg: http://hjortevilt.no/kontakt-2/#.VUtKTvntlBc ellers ring viltnemda i ditt område http://www.gulesider.no/finn:viltnemd eller politi. lykke til.
Andreas_B Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Ja, ser elgene, de står bare stille og glor :') skal jeg kaste en grein eller noe etter dem eller blir de bare sinte?? Vet jo ikke om det er mor/barn eller dame/mann, har hørt man skal være forsiktig når de har barn Kast ned en gren og brøl. Da blir de nok redde og løper
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Elger er redde for deg og kommer bare til å løpe fra deg om de ser deg. Nettopp fordi de er redde kan de være farlige! For Guds skyld ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 0e56b...f20 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Hvis det er ku med kalv, ikke gå ned før de er ute av syne og gå da i motsatt retning av elgene. Aller best er det hvis du tenker på vindretning også. Elgen er i utgangspunktet harmløs, men ei ku med kalv har kort lunte og reagerer dersom hun føler du utgjør en trussel. Jeg ville vært mer redd om jeg møtte på elgku med elgkalv, enn om jeg møtte på en enslig bjørn eller ulv i skogen for å si det sånn. Anonymous poster hash: 3d750...aee 1
Yzma Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 haha, glad for å høre at du er i orden TS! Jeg tror jeg hadde fått litt panikk selv, om en elg vil så kan han jo kjøre meg rett ned.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Du ser veldig lett om det er ku med kalv. Kalven er ikke akkurat stor i forhold til sine foreldre.Anonymous poster hash: 3d750...aee
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Å kaste en gren mot dem er nok det dummeste du kan finne på. Akkurat nå er de nok bare fascinert av at dette rare menneskedyret, det som vanligvis er på bakken, plutselig er oppe i et tre i stedet. De ser ikke akkurat på deg som noe bytte, du er da ikke en plante. Ikke provosér dem, og ikke gå mellom dem og kalvene. Hvis du ikke gjør det gjør de deg ingenting som helst. Og ta gjerne et bilde. Anonymous poster hash: b793e...542 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Kast ned en gren og brøl. Da blir de nok redde og løper Du er helt tett. Du bør ikke gå i skogen. Anonymous poster hash: 0e56b...f20 1
Chizue Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 (endret) Kast ned en gren og brøl. Da blir de nok redde og løper Så la meg gjette, dette fungerer hele tiden for deg? Eller har du noen gang møtt ei elgku med kalv? xD Om det er ku+kalv, så bør nok bare ts smøre seg med tålmodighet. Om hun kommer seg ned ifra treet og elgen føler seg truet, så ville ikke jeg gått saaaakte bort, jeg ville løpt. Om elgen angriper, så vil den enten bruke frambena for å sparke deg eller stange deg med geviret. Det smarteste er nok å løpe FORT. Når du er i god nok avstand fra elgen, så vil den la deg være. Edit: Er vokst opp i ett område hvor det ferdes mye elg hele året Ser jeg elg i skogen, så snur jeg meg å går tilbake der jeg kom ifra x) Endret 7. mai 2015 av Chibi
Sausenebbet Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 (endret) tenkte jeg skulle gå tur i skogen finværet... Går meg rett på to store elger... Livredd haha! Så jeg løp oppi et tre og ringte halve kontaktlista for å høre om det var trygt å gå ned, men lurer på om det er noen zoologer/dyrleger eller noe som kan bekrefte dette??? Er jo finvær så blir heller sittende her til A-elgene går B-det kommer andre folk forbi C-noen dyrefaglærte bekrefter at det er trygt :') Hahaha ring brannvesenet da, Endret 7. mai 2015 av Sausenebbet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå