Gå til innhold

Å søke etter ekstra besteforeldre....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

vi er en familie på 6 - 2 store, 4 små. Vi har hatt mange tap i livene våre. I dag har vi kun igjen ett sett besteforeldre, hvorav den ene også er syk. Vi kjemper av og til litt med det at vi har så få rundt oss...så sårbart...så skjørt. Få onkler og tanter også, da mannen og jeg bare har en søster hver.

Vi lurer litt på om vi skulle lagt ut en annonnse ett eller annet sted der vi søker etter ett sett til med besteforeldre? Barne trenger det...vi trenger det...

Kanskje finnes det noen der ute som trenger en familie, noen barnebarn som de kanskje aldri fikk..? Jeg vet ikke.

Kjenner dere noen som har gjort dette, eller har du evt gjort det selv? har hørt om dem som har gjort det, men kjenner ingen...og husker ikke hvor jeg hørte om det. usikker på hvordan gå frem.

hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 60bcc...bf6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen besteforeldre, og få tanter/onkler. Klarte meg helt fint. Du må bare verdsette det du har og leve livet

Anonymous poster hash: c3186...2e8
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres helt supert ut å søke etter det :-)

Har selv hatt en barndom med en bestefar som vi betydde altfor, men som var totalt pleiepasient selv. Og et par med besteforeldre som nesten bodde rett ved, men som ikke ville ha noe med familen min å gjøre. Onkler og tanter hadde vi heler ikke noe med å gjøre, og jeg skulle gjerne gidd mye for et ekstra sett med besteforeldre, det hadde betydd så mye for meg :D

Anonymous poster hash: e1f95...154
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen besteforeldre, og få tanter/onkler. Klarte meg helt fint. Du må bare verdsette det du har og leve livet

Har du barn da anon?

For et svar..Du kan vel ikke vite noe om situasjonen til TS. Ja, kansje de rett og slett ønsker flere voksne omsorgspersoner i livet til barna. Det finnes nok mange eldre som kunne tenke seg å være reservebesteforeldre.

http://www.besteforeldre.no/Om%20besteforeldre/Reservebesteforeldre.htm

TS kansje det finnes frivillige i området ditt?

har du prøvd frivillighets sentralen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at vi ønsker oss noen flere rundt oss handler om mange ting. Vi er jommen meg gode til å verdsette det vi har, det er helt sikkert. Men vi skulle likevel ønske vi hadde flere rundt oss, er det så rart?

Fint at du har klart deg bra, men dine ønsker og verdier i livet trenger ikke være like som våre. Vi har 4 barn som skulle ønske de hadde flere rundt seg,og det har vi tenkt å forsøke gjøre noe med. men takk for innspill ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn da anon?

For et svar..Du kan vel ikke vite noe om situasjonen til TS. Ja, kansje de rett og slett ønsker flere voksne omsorgspersoner i livet til barna. Det finnes nok mange eldre som kunne tenke seg å være reservebesteforeldre.

http://www.besteforeldre.no/Om%20besteforeldre/Reservebesteforeldre.htm

TS kansje det finnes frivillige i området ditt?

har du prøvd frivillighets sentralen?

Tusen takk for et nydelig svar. Det rørte meg faktisk veldig. Du setter jo helt fingeren på det det handler om. Barna våre trenger flere rundt seg, gode, trygge, voksne mennesker. Sånn er det nå og de tapene de har lidd er såre og vonde for dem. Vi har to fantastiske besteforeldre fortsatt, men de har ikke så mye kapasitet. Takk for link, det har jeg ikke sett og nei, jeg har ikke prøvd frivillighetssentralen, vi har nettopp begynt tenke på dette. Igjen takk :)

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres helt supert ut å søke etter det :-)

Har selv hatt en barndom med en bestefar som vi betydde altfor, men som var totalt pleiepasient selv. Og et par med besteforeldre som nesten bodde rett ved, men som ikke ville ha noe med familen min å gjøre. Onkler og tanter hadde vi heler ikke noe med å gjøre, og jeg skulle gjerne gidd mye for et ekstra sett med besteforeldre, det hadde betydd så mye for meg :D

Anonymous poster hash: e1f95...154

Tusen takk for ditt innspill og for optimismen din :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som har søkt etter "besteforeldre" for barnet sitt gjennom annonser, og spesielt én jeg kjenner var svært heldig: hun fant en enslig og barnløs dame på rundt 60 som kommer kjempegodt overens med hennes sønn på seks år, og de møtes to ganger i måneden og spiller brettspill, baker boller, går tur og lignende.

Det som er viktig, er at dere er tydelige på at dere ønsker en "besteforelder" som kan ha kontakt med barna som en koselig og verdifull voksen venn, ikke som barnevakt og gratis avlaster for dere som foreldre. Men det er dere sikkert klar over.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: da2d0...8ce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som har søkt etter "besteforeldre" for barnet sitt gjennom annonser, og spesielt én jeg kjenner var svært heldig: hun fant en enslig og barnløs dame på rundt 60 som kommer kjempegodt overens med hennes sønn på seks år, og de møtes to ganger i måneden og spiller brettspill, baker boller, går tur og lignende.

Det som er viktig, er at dere er tydelige på at dere ønsker en "besteforelder" som kan ha kontakt med barna som en koselig og verdifull voksen venn, ikke som barnevakt og gratis avlaster for dere som foreldre. Men det er dere sikkert klar over.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: da2d0...8ce

Så fint å høre om dette! :) Takk skal du ha! Og ja, vi er fullt klar over det. Vi gjør dette for barnas skyld :) Vi voksne klarer oss ;)

ts

Skrevet

Min fetter har et ekstra sett besteforeldre. Da alle hans besteforeldre er døde. Moren la ut en annonnse eller noe sånt, og han har hatt ekstrabesteforeldre siden han var liten. Og de er som besteforeldrene hans, og tar han med på turer enda (han er 18).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert å gjøre det selv da vi bor langt borte fra mine foreldre + at med mannens foreldre er det delvis liten interesse for kontakt (går begge veier) + avstand & jobb som må prioriteres.

Nå har heldigvis barnet vårt en super tante som ikke bor så langt fra oss, og jeg har en onkel som er veldig flink til å stille opp. Likevel er det alltid en god trygghet å ha noen slike personer i livet ens. Når de bor i nærheten av en er de også med på å gi en en ekstra tilhørighet til stedet kan man vel nesten si.

Det er godt for både store og små å kunne ha noen faste personer i livet som man er trygg på.

Anonymous poster hash: d669d...aa8
Skrevet

Høres fint ut! Hva med lokalavis?

Det er mange ensomme eldre. Kanskje er de barnløse eller har famile som har flyttet langt unna.

Man blir jo ikke tvunget til å være med på dette. Man melder seg dersom man vil! Alle trenger kjærlighet. Alle har godt av folk som bryr seg.

Skrevet

Synes det er en helt super idé. Jeg ville brukt lokalavisen.

Men: man bør da være klar for å være der for disse 'besteforeldrene' når de blir gamle, syke og skrøpelige.

Skrevet

Jeg har sett annonser for dette i avisen. Og mener det finnes en side for det. Det høres flott ut ts. Jeg har ikke gjort det selv, men gutten min og jeg hadde en frivillig hos oss som hjalp til. Hun var litt avlastning, men også til glede for meg.

Skrevet

Sjekk ut besteforeldre.no

Skrevet

Min far er en slik "sktra besteforelder" for en av nabobarna, var en familie som flyttet inn for ca ett år siden, ungen endte opp med å bruke mye tid med min far, de er ofte på tur, baker sammen, spiller sammen og slike ting, til gjengjeld så hjelper naboen med ting min far ikke nødvendigvis får til mer, som å bytte dekk på bilen, bytte renner på huset og slike ting.

Gjest O.G.
Skrevet

Mora mi har et ekstra barnebarn, det er datteren til en av naboene. De er begge storfornøyde med kontakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...