AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Kjæresten min skal ta teoriprøve og førerprøve, men han er helt besatt av at han er dårlig i matte. Greit man må kunne formelen for bremselengde osv på teoriprøva, men sånn ellers da? Anonymous poster hash: 4ca21...7ad
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er veldig langt unna noe mattegeni, men jeg klarte fint å lære meg hvordan å regne ut hvor langt bilen beveger seg på så og så mange sekunder. Fikk også bruk for det på teoriprøven. Anonymous poster hash: 060e3...f0c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er veldig langt unna noe mattegeni, men jeg klarte fint å lære meg hvordan å regne ut hvor langt bilen beveger seg på så og så mange sekunder. Fikk også bruk for det på teoriprøven. Anonymous poster hash: 060e3...f0c Ja, men tenker på andre ting... Eller er det dt eneste man burde kunne? Anonymous poster hash: 4ca21...7ad 1
Maximillian Cohen Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Hittil er det kun Niels Henrik Abel som har bestått teoriprøven i Norge. Nei, en må ikke være noe "mattegeni". Mest sannsynlig får en én eller ingen oppgaver som inneholder matematikk, og om en får det er den da på barneskolenivå. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Hittil er det kun Niels Henrik Abel som har bestått teoriprøven i Norge. Nei, en må ikke være noe "mattegeni". Mest sannsynlig får en én eller ingen oppgaver som inneholder matematikk, og om en får det er den da på barneskolenivå. Det skal jeg fortelle ham. Men han er overbevist om at man må kunne en hel del matte for å KJØRE bilen, i tilfelle man akutt må regne ut noeAnonymous poster hash: 4ca21...7ad
nordlending Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Tror ikke jeg huska bremselengdene utenat før teoriprøven en gang (fikk ett spørsmål om det da). Men man trenger ikke være god i matte for å kjøre! Man lærer seg jo å tilpasse trafikken (f.eks. ift. bremselengde) etterhvert som man lærer seg å kjøre.
julie90 Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Nei. Alle kan kjøre bil med nok øvelse. Jeg sitter ikke og regner ut bremselengde mens jeg kjører liksom. Men les om det før teoriprøven i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Nei. Det er bare å pugge de få matematikkrelaterte oppgavene man kan få, man trenger strengt tatt ikke å forstå dem en gang, bare man klarer å pugge. Og det er lov å få noen få feil uten å stryke. For selve kjøringen holder det at man skjønner prinsippet med utregningene, som for eksempel at bremselengden øker kraftig på glatt underlag. Anonymous poster hash: 9dfef...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå