AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har en snart 5 åring som bor i sitt fjerde (!!!) hjem nå. Har dårlig samvittighet for det.. Men det er nok bare denne siste leiligheten han husker som sitt hjem siden vi flyttet hit da han var 2 år. Når de er så små så er det jo foreldrene som er den trygge basen så flyttingene har gått veldig bra. Dessverre måtte han også bytte barnehage en gang, men det var til det bedre siden den gamle barnehagen ikke var så bra. Til neste sommer må vi flytte igjen. Dessverre kan vi ikke kjøpe noe siden vi er studenter.. Men tanken er at det blir en flytting neste sommer og deretter kun en flytting når vi kjøper oss noe eget om ca 3-4 år. Han skal alltid gå på samme skole, det er veldig viktig for oss. Jeg syns det blir mye flyttinger for et barn, men det er nå slik ting ble for oss. Samtidig blir det noe positivt ved hver flytting som større plass, større rom, større hage, osv. Selv har jeg flyttet uendelig mange ganger som barn (10 ++), men jeg kan huske alle hjemmene jeg bodde i og sorgen ved å flytte så det blir jo litt anderledes enn å flytte når man er under 2 år. Samtidig så er det ikke alle personer som blir like påvirket av flyttinger. Hvor mange ganger har dere flyttet med barn eller som barn? Har det påvirket barna/deg i etterkant? Anonymous poster hash: 80348...999
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Barna er nå 3 og 1/2 år og har bodd bare ett sted. Selv harblitt fortalt at vi flyttet en gang, da jeg var 2. Foreldre bor fortsatt i samme leilighet og har bodd der i 30 år. Anonymous poster hash: b49cf...77c
Kragebein Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Jeg flyttet én gang da jeg var 4, fikk heldigvis bli i samme barnehage. Jeg er veldig glad for at vi ikke flyttet rundt mye.
Bettina82 Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Vi har flyttet en gang. Dette var ett år før skolealder for noen av barna. Siden vi var i en byggeprosess lenge var vi heldige å fikk barnehageplass der vi skulle bo allerede mer enn ett år før vi flyttet. Før det brukte vi dagmamma. Selv flyttet jeg en gang som barn og en (+ en sammen med barna) som voksen.
Gjest Wei Wei Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Har flyttet en gang som barn. Mine barn kommer til å flytte i hvert fall en gang, men innenfor samme by.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Tror jeg flyttet 5 ganger fra jeg var født til 5. Først når jeg var noen mnd, til mine foreldres hjemby. Så da jeg var ca 1 år helt hjem til hjemplassen. Flyttet så midlertidig mens vi ventet på hus, leide vel i 2 mnd. Så flyttet vi inn i huset vårt da jeg var ca 5. Min søster flyttet vel kun 2 ganger, å mine to minste søsken har kun bodd her i dette huset :-) Kan ikke huske noe fra de to byene, så husker såvidt 2 flyttinger. Har ikke tatt skade av det! Var jo så liten! :-) hadde vert mye verre for meg om mine foreldre hadde flytta bort fra mitt barndomsparadis nå som jeg selv er voksen faktisk.. Å da er det kanskje hagen og det store område rundt, naturen, de lokale skjønne stedene jeg hadde savnet mest, ikke huset kanskje.. Om dere flytter nå, og så om noen år tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for. Barn tilpasser seg vel ofte mer/fortere enn man kanskje frykter? Anonymous poster hash: b7ccf...d16
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Vi flyttet ofte som barn, men jeg tror at så lenge du holder deg til samme område bør det gå bra. Jeg har gått på 3 ulike barneskoler i ulike kommuner, noe som førte til at jeg pr. idag ikke har konakt med noen fra den tiden, og er ikke inkludert i "gjengen" så det vil jeg absolutt anbefale å unngå. Anonymous poster hash: 2d43c...67c
KatyP Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Jeg flyttet kun 1 gang som barn, og husker ikke mitt første hjem. Det var stabilt og trygt. Barnet mitt og jeg har flyttet en gang og kommer til å gjøre det igjen om 1års tid. Jeg tror det går helt fint så lenge barna er små, men som en over her sa, å bytte skole x antall ganger på få år er lite gunstig. Jeg tror barnet vil slite litt med det. Men så finnes det barn som balanserer dette utmerket igså, så svaret er vel at det ikke finnes noen fasit.
Ciara Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Flyttet faktisk aldri som barn, og med barn har jeg flyttet en gang - forhåpentligvis blir det ikke flere. Jeg skjønner jo det optimale er å flytte lite, men i blant har man ikke noe valg. Man får gjøre sitt beste og ikke nære den dårlige samvittigheten. Barn er tilpasningsdyktige også!
Flyvefisken Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Da jeg var 7 hadde vi flyttet 3 ganger, og jeg hadde gått i to barnehager og på to skoler. Tok aldri noe skade av det, og har flyttet mye rundt i voksen alder og føler meg alltid raskt hjemme
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er sykt glad for at jeg vokste opp i et stabilt hjem. Bodde i samme hus i 20 år (før jeg flyttet ut selv). Foreldrene mine flyttet en gang, fra leilighet til hus da storebroren min var litt under 1 år gammel. Og det huset skal de nå flytte ut fra, siden alle barna har flyttet ut. De som flytter 4+ ganger før barnet er i skolen, er sykt egoistisk mener nå jeg. Det viser bare at den personen aldri skulle ha fått barn, har ikke livet på stell og blir kastet rundt. Vet om ei som hadde så dårlig råd at hun flyttet inn en plass og bodde der frem til hun ble kastet ut. Ja hun har store økonomiske problemer, som er selvforskyldt. Og de stakkars barna blir kastet rundt, må bytte skole og bli kjent med nytt hus, stakkars barn. De har bodd i 10+ hjem, flere forskjellige kommuner og byer også. Slike folk burde ikke få lov til å få barn, det viser bare at de ikke har det som skal til for å ta vare på et barn. Anonymous poster hash: 8d07b...ce9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Flyttet 4 ganger som barn. Først fra vestlandet til nord-norge, så enda litt lengre nord, så til Asia og så tilbake til lengre nord i nord. Min datter har flyttet 3 ganger. Hun er 5 år. Første gang var hun baby. Flyttet så i fjor pga. jobb og har nå flyttet tilbake igjen. Tenker ikke flytte flere ganger. Er nok nå Anonymous poster hash: 75b0b...e37
Gjest Magdalene Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Det som kan være lurt å tenke på når dere flytter neste gang, er å hvertfall flytte innen den skolekretsen hvor dere seinere ønsker å kjøpe, så slipper han hvertfall å bytte skole. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Vi flyttet mange ganger før jeg ble fire. 4 ganger ca. Men deretter ble vi boende. Jeg trengte aldri å bytte bhg. Sønnen min på snart fem har flyttet en gang, nå nylig. Det gikk kjempefint både med ny bolig og ny bhg. Her blir vi boende lenge. Og hvis vi flytter blir det til et større hus i samme område. Og han trenger da ikke å bytte skole.Anonymous poster hash: eef59...9df
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er sykt glad for at jeg vokste opp i et stabilt hjem. Bodde i samme hus i 20 år (før jeg flyttet ut selv). Foreldrene mine flyttet en gang, fra leilighet til hus da storebroren min var litt under 1 år gammel. Og det huset skal de nå flytte ut fra, siden alle barna har flyttet ut. De som flytter 4+ ganger før barnet er i skolen, er sykt egoistisk mener nå jeg. Det viser bare at den personen aldri skulle ha fått barn, har ikke livet på stell og blir kastet rundt. Vet om ei som hadde så dårlig råd at hun flyttet inn en plass og bodde der frem til hun ble kastet ut. Ja hun har store økonomiske problemer, som er selvforskyldt. Og de stakkars barna blir kastet rundt, må bytte skole og bli kjent med nytt hus, stakkars barn. De har bodd i 10+ hjem, flere forskjellige kommuner og byer også. Slike folk burde ikke få lov til å få barn, det viser bare at de ikke har det som skal til for å ta vare på et barn. Anonymous poster hash: 8d07b...ce9 Nå syns jeg du overdriver veldig! Jeg flyttet til mitt femte hjem da jeg ble fire år. Først bodde vi de første månedene hjemme hos bestemoren min før foreldrene mine fikk kjøpt leilighet. Så bodde vi i leiligheten i 2-3 år. Så kjøpte de nybygg som måtte betales et år i forveien, så de solgte leiligheten, og leide en leilighet så lenge. Dessverre ble det flom, boligen ble helt ødelagt og vi måtte flytte. Bodde et annet sted midlertidig i ca seks mnd før huset vårt stod ferdig. Da var jeg akkurat fire år. Husker ingen av de andre stedene enn huset. Hadde samme bhg hele tiden, og en lykkelig oppvekst Å flytte mens barna er under skolealder syns jeg er ganske uproblematisk. Men å bytte skole på barna flere ganger er noe man bør unngå så langt det lar seg gjøre, syns jeg.Anonymous poster hash: eef59...9df 1
mijaa Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Foreldrene mine flyttet fra hverandre da jeg var 9-10 år, og til sammen flyttet jeg 5 ganger før jeg flyttet vekk for å gå på fhs og studere. Jeg fikk fortsette på samme skole da, det tror jeg er veldig viktig! Så fremt barnet trives, i alle fall. Jeg har ikke tatt noe skade av det i alle fall, utenom at jeg ikke er så hjemmekjær som jeg kanskje hadde vært om det var snakk om barndomshjemmet, men det er jo bare spekulasjoner.
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Vi flyttet en gang da jeg var 5. Sønnen vår vil også flytte en gang, men vil kunne fortsette i samme barnehage og ha de samme vennene. Vi skal ta over huset til mine foreldre som ligger 5 minutter borti veien
boblevann Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Flyttet 8 ganger som liten, riktig nok før skolealder. Det gikk helt fint, har ikke fått varige men av det. Så lenge dere holder han ved samme skole, slik du skriver, går det nok helt fint :-) I dette huset vårt nå har vi bodd i 12 år, og her har jeg gått på samme skole og vgs. Jeg var 7 år når vi flyttet inn i dette huset, og dette er hjem. Selv om jeg har hatt 7 andre ''hjem'' så er det dette som er hjemmet mitt :D Det blir jo nesten samme alder som dere, dersom dere kjøper om 3 år. Jeg har aldri fått noe tilknytning til noe hus, unntatt dette nå når jeg har blitt eldre :-) Det går helt sikkert fint siden han er så ung!
Ulrikke Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Selv flyttet jeg en gang som 10-åring, men fortsatte på samme skole (utenfor skolekretsen, men gjennomførbart med litt lenger vei). Datteren min fyller 10 i år og har bodd i samme hus hele livet. Jeg er veldig glad vi ikke flyttet ofte da jeg var barn, men jeg skulle som voksen ønske at mine foreldre hadde presset gjennom et skolebytte. Det hadde vært enklere enn sånn som det ble med lang avstand til alt, og jeg fikk ikke kontakt med unger i nærmiljøet....
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Jeg flyttet først som 3-åring og som 14-åring flyttet vi tilbake til mitt første hjem -gikk på samme skole. Så flyttet jeg et par ganger til før jeg ble 18, men da pga skole. Mitt barn har hatt 5 hjem og er nå 11 år. Men vi har bodd her i snart 5 år. Så det var mye flytting de første årene. Byttet barnehage en gang. Det gikk veldig fint og flyttingen var spennende. Nå er h*n så stor at flytting ikke frister. Det blir nok mer, men vi får se når.. Anonymous poster hash: 1b08e...393
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå