Gå til innhold

Vil du være Pippi eller Annika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte akkurat på Ekko på NRK der var det et innslag om det å være en 'Pippi' sterk, opposisjonell selvstendig etc. Eller å være en 'Annika' den grå musa som følger alle regler, og er 'flink pike'. Det blir veldig forherliget i vår kultur at jenter må være litt Pippi, men kommer man ikke vel så langt med å være Annika? Hvis man ser på kvinner i ledende posisjoner så har de kanskje litt av begge deler i seg. Gutsen til å satse og tørre, men også år med blodslit og hard kjedelig jobbing...

Hvem vil du være, en Pippi eller en Annika?

Anonymous poster hash: ad199...959

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil være Annika, for hun er normal. Pippi er jo ikke riktig vel bevart

AnonymBruker
Skrevet

Pippi irriterer meg. "Det har jeg aldri klart så det skal jeg sikkert klare" er et utsagn jeg HATER. Ville heller vært Annika ja, av det lille jeg husker av henne.

Anonymous poster hash: 4e770...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Pippi irriterer meg. "Det har jeg aldri klart så det skal jeg sikkert klare" er et utsagn jeg HATER. Ville heller vært Annika ja, av det lille jeg husker av henne.

-Det har jeg aldri GJORT før * er det vel.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Det er fint at Pippi er så selvstendig, men hun har det ikke særlig bra uten barneoppdragelse og det merker man.

Så jeg ville vært Annika fordi hun lever i et normalt hjem og vil bli selvstendig når hun er voksen.

Gjest earlgrey
Skrevet

Da jeg var liten - pippi, nå - annika :)

Skrevet

Jeg var Pipp i 20-årene. Nå er jeg over 30 og er Annika.

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg er over 40, og kommer nok alltid til å være mer som Pippi enn Annika. Jeg har kommet langt i min profesjon, til tross for min Pippi-galskap. :)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre så ville jeg være Annika, for hun var så pen syntes jeg :fnise:

Anonymous poster hash: baea0...7a4
Skrevet

Jeg har alltid ønsket å være Pippi, men er nok mye mer Annika. Tror det er veldig ålreit å være en liten blanding.

Skrevet

Jeg er Pippi når jeg trenger å være det :trene: og Annika når jeg lener meg tilbake og slapper av. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vi alle vet hvor jeg står :P

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hørte akkurat på Ekko på NRK der var det et innslag om det å være en 'Pippi' sterk, opposisjonell selvstendig etc. Eller å være en 'Annika' den grå musa som følger alle regler, og er 'flink pike'. Det blir veldig forherliget i vår kultur at jenter må være litt Pippi, men kommer man ikke vel så langt med å være Annika? Hvis man ser på kvinner i ledende posisjoner så har de kanskje litt av begge deler i seg. Gutsen til å satse og tørre, men også år med blodslit og hard kjedelig jobbing...

Hvem vil du være, en Pippi eller en Annika?

Jeg er ikke enig i premisset du legger til grunn.

Jeg synes Annika overhode ikke er en grå mus! Jeg vil være Annika fordi hun er intelligent, snill og strategisk smart. Hun allierer seg med en Pippi ved behov.

Man kan ha mye makt som "stille": Quiet is loud.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg synes Annika overhode ikke er en grå mus! Jeg vil være Annika fordi hun er intelligent, snill og strategisk smart. Hun allierer seg med en Pippi ved behov.

Enig

AnonymBruker
Skrevet

Enig

Det var nå iike jeg som la dette til grunn det var programmet: http://radio.nrk.no/serie/ekko-helg/MDSP31000715/02-05-2015#t=1m43s

AnonymBruker
Skrevet

Men det er lov å mene noe annet enn det programmet mener :)

seff., men det var ikke jeg som fant det på. don't shoot the messenger :ninja:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...