Smukka91 Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Hei Tok en test i dag tidlig som ikke ble positiv. Ventet ca 2 min før jeg la den vekk. Når jeg kom inn på badet senere, så var den svakt positiv. Kan jeg være gravid? De siste ukene har jeg vært plaget med ømme bryster, dårlig matlyst, fiskesmak i munnen uansett hva jeg spiser, vond rygg og er veldig hormonell til tider.. Har også hatt mensenmurringer den siste uken. Hadde mensen for ca 2 uker siden, men blødde svært lite i løpet av bare 2 dager, noe som er unormalt for å være meg. Kan jeg være gravid?
Frøkenfryd30 Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Jeg ville tatt en ny test og dersom den ble positiv innen 5 minutter så er du nok gravid, men etter hva jeg har lest kan testen bli falsk positiv etter å ha ligget lenge. Men dersom du er gravid, så vil det si at du er ca. 6 uker på vei da, siden det er 2 uker siden du hadde en menslignende blødning, burde teststreken vært en god del mørkere da. Ville tatt en Clearblue digital hvis jeg var deg, da slipper du å tolke streker. Lykke til
Silfen Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Den ser positiv ut, men samtidig er du jo langt over forventet mens dersom den mensen din for to uker siden var en hormonell blødning i forbindelse med svangerskap, og burde således vært mye sterkere.
Akademikeren Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Har aldri opplevd at en test blir positiv av å ligge lenge...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har opplevd å få positiv test sånn 5 minutter etter fristen for å lese av har gått ut et par ganger. Begge gangene har imidlertid vært rett etter ikm. Fikk så svake positive tester innenfor tidsfristen i de påfølgende dagene, før mensen kom. Tolker det som kjemisk graviditet. Hcg-nivået er da såpass lavt, og stiger ikke. Anonymous poster hash: d1928...4ed
Smukka91 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2015 Har kjøpt meg en CB digital, men jeg har ikke store forventninger til å få en positiv test selvom jeg ønsker det sterkt
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Er du sikker på at el skjedde når du trodde da? Kanskje hadde du el senere enn du tror, og er dermed mye kortere "på vei"? Lykke til uansett! Greit med et klart svar, så slipper man at hodet lever videre i ønskebobla. Erfaringsmessig er det lettere for kroppen å komme etter også da Anonymous poster hash: d1928...4ed
Smukka91 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #10 Skrevet 7. mai 2015 Jeg går egentlig på pillen, men har vært litt slurvete med den. Og så vet jeg at samboeren min har klart å gjøre en annen gravid før som også har gått på pillen..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Hvis du har slurva med pilla så vil vel mest sannsynlig en evt el komme før en evt mens, med mindre du får en sånn bortfallsblødning. At den blødningen du hadde for to uker siden var svak/unormal for deg, kan jo da tyde på graviditet, eller så kan det vel bare være en normal variasjon. Jeg har ikke så god peiling på det her i forhold til p-piller, er 5 år siden jeg gikk på dem selv, og mensen man får på pilla er jo uansett "fake" i og med at eggløsning da ikke har funnet sted (hvis pilla virker slik den er tilsiktet å virke). En gynekolog jeg var hos sa at en god pekepinn på hvorvidt el hadde funnet sted var om man for det første kjente noe til det, og om man fikk "ordentlig" mensen. Mensensmerter = el har skjedd, sa han. Men alt dette med smerter/ ikke smerter osv er jo individuelt, og uansett vanskelig å bruke som noen slags indikatorer på noe i tilfeller der p-piller er med i bildet. Men men, nå skriver jeg meg bare bort her. Håper du finner ut av det og får det svaret du vil ha Og skulle det vise seg å være falsk alarm, så har du kanskje litt klarere for deg hva du ønsker fremover? Er jo ingenting som skulle tilsi at dere ikke skulle være i stand til å få barn, i alle fall. Og er du gravid nå, så er jo det egentlig litt mot oddsa Lykke til uansett! Anonymous poster hash: d1928...4ed
Smukka91 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #12 Skrevet 7. mai 2015 Men er det vanlig at man kan få positivt utslag dersom man ikke leser av på en god stund? Ventet i ca 2 min etter den car tatt, så jeg vet jo ikke hvor lang tid det tok før streken dukket opp. Har kjøpt ny test som jeg skal ta i morgen eller lørdag
rundtfingern Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Min så helt lik ut som ts sin, dagen før jeg fikk mensen for et par uker tilbake, jeg er ikke gravid, vil det si Jeg så den ikke var positiv med en gang, men etter typen dro på jobb så jeg på den igjen og synes jeg så en strek, men fikk mensen samme dagen
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Vet ikke hvor vanlig det er, men det skal jo i teorien ikke kunne bli en strek der med mindre det er hcg i urinen. Men ettersom den var såpass svak kan det jo være en kjemisk graviditet som gjør at du har fått bittelitt utslag på testen. Det er i tilfelle et befruktet egg som streifer livmorveggen, men ikke blir sittende fast (lenge nok). Er det en kjemisk graviditet, bør du få mensen ganske snart. Sikkert best å vente et par dager ja, og så teste igjen. Og hvis mensen kommer innen den tid så vet du jo helt sikkert uansett Lykke til! Anonymous poster hash: d1928...4ed
Smukka91 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2015 Skal i teorien ha mensen om ca 2 uker egentlig. Krysser fingrene på en liten en i magen
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Det var synd da! Men om du egentlig ikke skal ha mensen før om 2 uker, kan det jo være at du har hatt litt syklustull tidligere her, og egentlig testet for tidlig nå. Ikke for å "get your hopes up" altså, cb digital er jo som regel pålitelig, men man kan jo liksom ikke stole på p-pille-sykluser på samme måte som naturlige. Kanskje lurt å teste igjen dersom du ikke får mensen som normalt. Uansett har du helt sikkert gode sjanser for å bli gravid hvis du/dere går inn for det! Lykke til videre, og oppdater gjerne her dersom historien tar en annen vending Anonymous poster hash: d1928...4ed
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Kjedelig da. Men virker jo som om dere er mer klar for barn enn at du skal gå på pillen da eller? Dere kan jo heller gå inn for å prøve, sammen. Og selv om man slurver med pillen, så er det en del hormoner i kroppen som gjør at det ikke nødvendigvis er like gode forutsetninger for å bli gravid som om man ikke hadde tatt de andre pillene på brettet. Så det beste er jo å ikke ha "kunstige" hormoner i kroppen om man skal unnfange barn. Du får snakke med kjæresten din om dere kanskje har litt lyst på barn, og er klare for det. Og heller droppe prevensjon helt. Anonymous poster hash: ceed6...1cd
Smukka91 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #19 Skrevet 7. mai 2015 Er nok ikke den beste tiden å bli gravid på. Jeg er på siste året av studie, mens samboeren min holder på å starte opp eget firma. Så det smarte er nok å vente
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Skal i teorien ha mensen om ca 2 uker egentlig. Krysser fingrene på en liten en i magen Hvis du skal ha mens om ca 2 uker, så har du vel el nå i disse dagene? Anonymous poster hash: faa67...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå