AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er hjemmeværende for tiden, og da jeg kom hjem etter en handletur i går hørte jeg plutselig hulking fra rommet til 10-åringen min. Han lå under senga og gråt. Mens han egentlig skulle vært på skolen! Han sa så hva som hadde skjedd, at på skolen hadde de stått i kø ved bordtennisbordet, men to gutter to år eldre hadde bare gått forbi ham i køen, som om han ikke var der, og fysisk holdt ham tilbake da han skulle ta tilbake sin rettmessige plass i køen, og bl.a. slått ham i magen! Jeg ringte til skolen, og nå fikk jeg beskjed om at de to guttene sier at det hele er oppspinn og at de bare "snek litt i køen på tull"! Altså ingen konsekvenser, og det kommer ikke til å skje noe mer. Jeg vet han blir mye plaget, og dette var vel dråpen, da. Skal jeg bare godta dette? Anonymous poster hash: ba4b4...63a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Han blir "mye plaget"? Da skal du ha et møte med lærer eller rektor. Anonymous poster hash: 9f7cc...fe9 7
Lumi Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Nei det syns jeg ikke du skal. Blir gutten mye plaget må skolen følge ekstra med på ham og ta opp temaet mobbing og forebygging av mobbing i klassen(e). Be om et møte med kontaktlærer og rektor, skriv ned alt som har skjedd og ta det opp på møtet. Ikke gi deg her - stå på og masse lykke til 4
maya86 Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Du veit han blir plaget, og lurer på om du skal godta at han løper hjem gråtende fra skolen fordi de "store" guttene bagateliserer oppførselen sin?? Nei vettu hva! på tide å ta tak i litt av hvert der.. og om mulig så hadde jeg jammen vurdert skolebytte for gutten! 7
Gjest Magdalene Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 om du vet han blir mye plaget... hvilke tiltak er allerede satt i gang? 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Du skal ikke bare godta det, du skal sette himmel og jord i bevegelse for gutten din. Hadde du syntes det var greit om en kollega slo deg i magen på jobb? Selvfølgelig nekter de eldre guttene for oppførselen sin, de har alt å vinne på det og vet nok at de slipper unna med det. Er desverre veldig vanlig at skolen ikke tar skikkelig tak i mobbing, da det innebærer mer arbeid for dem og en implisitt erkjennelse om at de har kommet til kort som lærere. Om lærere og rektor ikke virker spesielt lydhør for forandringer, foreslår jeg at du tar det med skolesjefen og fylkesmannen Anonymous poster hash: 1168b...00c 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Vil du ha den politsk korrekte måten å løse dette på, eller vil du ha noe som fungerer? Den politisk korrekte måten å løse dette på er å ha møter og samtaler med skolen. Og så sette igang en dialog. Guttne din vil ikke lære seg å sette seg selv i respekt eller løse problemene på egenhånd. Det som derimot fungerer er å få far til å snakke med han og lære han hvordan han setter seg selv i respekt. Om det måtte være å bli litt hardhendt og eventuelt skremme de, for all del. Han må lære seg å sette grensene sine og si ifra. Fungerer det ikke med ord, så fungerer det med knyttneve. Hilsen mann som har vært med på begge løsninger, men som fikk løst det en gang for alle ved den sistnevnte. Anonymous poster hash: 9b08e...b94
Gjest Elseby13 Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Beklager, men du virker som en ganske tafatt mor! Du vet at han er mye plaget samtidig som du lurer på om du bare skal godta dette?! Stakkars gutt, hvem har han på sin side, da??
Calypso Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Gjorde det samme selv mange ganger da jeg var liten. Kjemp for sønnen din hvis han blir mobbet, uansett om det hjelper eller ikke, da vet han i det minste at mamma stiller opp og støtter.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Kan det være en mulighet å ta kontakt med foreldrene til barna som gjorde dette...? Anonymous poster hash: 4a62a...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå