nyher Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Synes plutselig "alle" har blitt lesbiske. Jenter/damer som har unger og noen har vært gift og nå har de plutselig blitt lesbiske? Virker som det er en motegreie om dagen. Vet jo at det ikke er det, men virker så påfallende... 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Det er så 1990-tallet. Anonymous poster hash: 7c82e...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Synes plutselig "alle" har blitt lesbiske. Jenter/damer som har unger og noen har vært gift og nå har de plutselig blitt lesbiske? Virker som det er en motegreie om dagen. Vet jo at det ikke er det, men virker så påfallende... Huh. Er det en statistikk du ser på eller det observeringer fra FB? ;P Det er vel ikke så uvanlig å være biseksuell. Det er bare fint at enslige folk finner hverandre, uansett hvilke preferanser de har, er det ikke? Anonymous poster hash: 5f460...86f
nyher Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2015 Huh. Er det en statistikk du ser på eller det observeringer fra FB? ;P Det er vel ikke så uvanlig å være biseksuell. Det er bare fint at enslige folk finner hverandre, uansett hvilke preferanser de har, er det ikke? Anonymous poster hash: 5f460...86f Er nok en observering gjort gjennom både jobb og fritid Sikkert litt fb også, he he
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Bedre at det er in å være lesbisk enn at det er in å være homofob... Personlig tror jeg ikke det er noe som kan være "in", da man er født enten lesbisk eller hetero. Anonymous poster hash: 767b8...0d8
nyher Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2015 Bedre at det er in å være lesbisk enn at det er in å være homofob... Personlig tror jeg ikke det er noe som kan være "in", da man er født enten lesbisk eller hetero. Anonymous poster hash: 767b8...0d8 Selvfølgelig er de født sånn, men det virker som "alle" plutselig, etter å ha fått unger, finner ut at de liker damer. Og noen begge deler da. Synes det er rart de ikke har vært lesbiske hele tiden da dette er mye mer akseptert i dag enn for noen år siden. 1
Leini Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Sikkert folk som har følt slik hele livet og fortrengt det. Har jo vært en skam for mange frem til nyere tid. Nå når det er mer sosialt akseptert, så tør de å prøve. Alle fortjener lykke. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Selvfølgelig er de født sånn, men det virker som "alle" plutselig, etter å ha fått unger, finner ut at de liker damer. Og noen begge deler da. Synes det er rart de ikke har vært lesbiske hele tiden da dette er mye mer akseptert i dag enn for noen år siden. Nei altså... Nå er det slik at jeg svinger begge veier og jeg kan godt tenke meg å være med en kvinne om mannen min en gang skulle gå fra meg eller om vi bestemmer oss for at det ikke funker lengre. Og det er vel i min rett til å ville gjære hva jeg ønsker med mitt liv? Det er ikke noe jeg gjør fordi det hadde vært GØY, det er noe jeg kunne gjort fordi jeg ønsker det. Anonymous poster hash: 5f460...86f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Selvfølgelig er de født sånn, men det virker som "alle" plutselig, etter å ha fått unger, finner ut at de liker damer. Og noen begge deler da. Synes det er rart de ikke har vært lesbiske hele tiden da dette er mye mer akseptert i dag enn for noen år siden. De har nok gjerne vært lesbiske hele tiden, men fortsatt er det enklere å leve heterofilt. Vi lesbiske kvinner opplever kanskje ikke like mye fordommer som det homofile menn gjør, men uansett er det enklere å være heterofil. Mange går rundt i flere år og fortrenger hvem de virkelig er. Jeg snakker av erfaring, for jeg er en av de... Anonymous poster hash: 368b3...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er ikke sikker på om man er født det ene eller det andre. Tror heller at man kan møte en person og plutselig bare falle for vedkommende. En kollega av mamma skilte seg som 50-åring og fikk seg kvinnelig kjæreste, hun hadde i følge mamma aldri tenkt tanken før hun traff vedkommende. Også er det jo mer akseptert, ja. Anonymous poster hash: 5d533...f03 2
godtesyk Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Bedre at det er in å være lesbisk enn at det er in å være homofob... Personlig tror jeg ikke det er noe som kan være "in", da man er født enten lesbisk eller hetero. Anonymous poster hash: 767b8...0d8 Vel.. da jeg gikk på vgs, var det mange(!) Av mine venner og bekjente som plutselig var lesbiske og fikk seg jentekjærester. Den dag i dag er de verken lesbisk eller bifil. Så man kan jo faktisk begynne å lure litt. Og man blir da virkelig ikke homofob bare ved å stille et spørsmål?! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Vel.. da jeg gikk på vgs, var det mange(!) Av mine venner og bekjente som plutselig var lesbiske og fikk seg jentekjærester. Den dag i dag er de verken lesbisk eller bifil. Så man kan jo faktisk begynne å lure litt. Og man blir da virkelig ikke homofob bare ved å stille et spørsmål?! At man eksperimenterer litt i den alderen er ikke så uvanlig. Anonymous poster hash: 4a6e7...ef0
Testosteron Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Personlig tror jeg ikke det er noe som kan være "in", da man er født enten lesbisk eller hetero. Man er ikke født sånn. Seksualiteten utvikles i løpet av oppveksten og påvirkes av opplevelser man har 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Anonymous poster hash: 6a555...0c1 Anonymous poster hash: 6a555...0c1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Det tok meg nesten 21 år å finne ut av det. Igjennom oppveksten hadde jeg følelser for kvinner. Jeg likte nok enkelte kvinnelige lærere mer enn de andre jentene, mens de siklet over den mannlige gymlæreren. Jeg forelsket meg i kvinnelige skuespillere mens alle de andre jentene ville ha Brad Pit og Orlando Bloom. I slutten av tenårene tenkte av og til at kanskje jeg var "litt" bifil, men det var ikke før noen spurte meg rett ut om jeg var gay at jeg sa det høyt. Det at noen spurte meg, tvang meg til å ta et oppgjør med mine følelser fordi jeg innså at jeg ikke visste hva jeg skulle svare. Det endte med at jeg kom ut som bifil, men det var bare en steg vekk fra merkelappen som heterofil helt til jeg følte meg komfortabel med å si at jeg var lesbisk. Det er veldig vanskelig å vokse opp i et samfunn hvor nesten alle er heterofile. Det var aldri noen voksne som fortalte meg om homofili, jeg lærte ordet "homo" av de store gutta i gaten, og det var ikke brukt på en snill måte. Jeg vokste opp med å tenke at "Det er helt greit, men jeg er glad det ikke er meg!" og det gjorde at det tok veldig lang til å innrømme det til meg selv. Jeg hadde ikke noe problem med å komme ut av skapet til andre, jeg hadde problem med å innse det selv og akseptere at jeg ikke var det jeg trodde jeg var. Anonymous poster hash: fb50e...3b4 2
torias Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 Jeg tror heller at det handler om at samfunnet er mye mer åpent for at noen mennesker er homofile og at flere etterhvert tørr å stå frem. Det er nok ikke flere lesbiske, kun flere som står frem. Det ser man i sammenheng med voldtekt og voldtekt anmeldelser også, et økt antall voldtektanmeldser i noen deler av verden trenger ikke nødvendigvis å bety at det har vært flere voldtekter. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 Det der la jeg merke til For 2 år siden. Plutselug var alle bifile eller lesbiske. Sikkert bare for å gjøre seg mer intressant..Anonymous poster hash: f43d8...5ad 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #18 Skrevet 8. mai 2015 Det der la jeg merke til For 2 år siden. Plutselug var alle bifile eller lesbiske. Sikkert bare for å gjøre seg mer intressant..Anonymous poster hash: f43d8...5ad Helt sikkert derfor ja.. herregud så teit å si noe sånt. Anonymous poster hash: 551e9...951 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #19 Skrevet 8. mai 2015 Det der la jeg merke til For 2 år siden. Plutselug var alle bifile eller lesbiske. Sikkert bare for å gjøre seg mer intressant..Anonymous poster hash: f43d8...5ad Hva er poenget med å si at man er lesbisk når man IKKE er det? Hvis man er en hetero kvinne så vil man jo bli sammen med en mann, og hvordan skal man bli sammen med en mann når man går rundt å sier at man er lesbisk? Anonymous poster hash: fb50e...3b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå