AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har lest en del her inne, og ser at kvinne ofte blir "hengt ut" som om de kun er ute etter penger eller status hos en mann, at vi er tomme skall som helst bare skal se pene ut.. Jeg er singel, kom ut av et langvarig forhold for noen mnd siden og har ikke tenkt å begynne å date enda.. Jeg er i 20 årene, tjener bra (ca 800.000 i året) og har en enebolig som jeg bor i alene. Ser dere menn det som en negativ ting at dama tjener mer enn deg? Jeg har aldri brydd meg om hvem som tjener hva når jeg har truffet noen/vert i forhold.. Så lenge mannen har en fast jobb så er det samme for meg hva han tjener.. Hvis han trives i jobben og summen av lønna vår dekker utgiftene så har det vel ingenting å bety hvem som tjener mest?Anonymous poster hash: 52a04...e13 1
Timza Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 1. Start å filtrere litt mer rundt hva du leser og hva du setter vekt på. 2. Nei, jeg har et "krav" angående lønn hos jenta, men den er mer eller mindre at hun burde være i stand til å jobbe og ikke være på nav. Jo mer hun tjener jo mer tar jeg det jo som en bonus, men ikke avgjørende på noen som helst måte. 1
Gjest Castielz Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Inntekt, utdanning, materielle ting, betyr nada for meg når det kommer til kvinner. Hun bør derimot ha orden på økonomien din, gidder ikke være sugardaddy
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 1. Start å filtrere litt mer rundt hva du leser og hva du setter vekt på. 2. Nei, jeg har et "krav" angående lønn hos jenta, men den er mer eller mindre at hun burde være i stand til å jobbe og ikke være på nav. Jo mer hun tjener jo mer tar jeg det jo som en bonus, men ikke avgjørende på noen som helst måte. You gold digger you... Anonymous poster hash: 168dc...0c3 2
Timza Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 You gold digger you... Anonymous poster hash: 168dc...0c3 Learn to read.. 2
Rights Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 De som bryr seg om at du hadde tjent mere enn dem må være veldig usikre? Jeg hadde iallefall ikke brydd meg.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Penger betyr lite for menn. Er du deilig, suger du bra, er du flink til å lage mat, er du behagelig å være rundt, snakker du lite, kan du noe annet enn det du er utdannet i? Mye av grunnen til at mange menn ikke liker damer som tjener mye mer enn de, er fordi disse damene selv gjør en sak ut av det. Anonymous poster hash: a87f6...fe4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Det beror på... Hvor mye gir du til de fattige i måneden? Anonymous poster hash: 385f8...781
Druid Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 De som bryr seg om at du hadde tjent mere enn dem må være veldig usikre? Jeg hadde iallefall ikke brydd meg. Så? Det finnes usikre menn, det finnes usikre kvinner. Det er lov å være usikker. For meg er det totalt irrelevant så lenge hun har nok forståelse av økonomi til at hun ikke er kvalifisert til luksusfellen. (Hvilket vi ser er like ofte folk som tjener mye, som lite. )
Druid Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Penger betyr lite for menn. Er du deilig, suger du bra, er du flink til å lage mat, er du behagelig å være rundt, snakker du lite, kan du noe annet enn det du er utdannet i? Mye av grunnen til at mange menn ikke liker damer som tjener mye mer enn de, er fordi disse damene selv gjør en sak ut av det.Anonymous poster hash: a87f6...fe4 Det kan være ett poeng på datingmarkedet; men i hverdagen handler det mye mere i at kvinner som kommer i godt lønnede stillinger typisk har gjordt noen spesifikke livsvalg som menn ofte har større motstand mot enn kvinner har når menn gjør det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Synes det er veldig positivt, men det har nok ikke noe å si mtp. tiltrekning. Anonymous poster hash: d8485...1d1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Det kan være ett poeng på datingmarkedet; men i hverdagen handler det mye mere i at kvinner som kommer i godt lønnede stillinger typisk har gjordt noen spesifikke livsvalg som menn ofte har større motstand mot enn kvinner har når menn gjør det. Jepp, som å kanskje prioritere jobb foran mann og barn. Har du hørt om datingtrekanten? Den består av tre hjørner: intelligent, emosjonell stabil og pen. Du kan kun få to av tre hos en dame. For damer gjelder denne trekanten når det kommer til forholdet mellom jobb, barn og mann. En dame kan kun oppfylle to av tre tilfredsstillende. Jobber hun og tar godt vare på barna, så lider mannen i form av at hun neglisjerer han mer. Jobber hun og pleier forholdet bra med mannen, så får hun ikke pleid forholdet itl barna. Og tilslutt er det da den løsnignen mange damer velger: å nedprioritere jobb for å ta seg av barn og mann. For menn er det heller mer tryggere å ha en som kanskje tjener mindre og heller tar seg av ham og barna, enn at hun tjener bra og potensielt gjør en dårlig jobb som mor og hustru. Anonymous poster hash: a87f6...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 1. Start å filtrere litt mer rundt hva du leser og hva du setter vekt på. 2. Nei, jeg har et "krav" angående lønn hos jenta, men den er mer eller mindre at hun burde være i stand til å jobbe og ikke være på nav. Jo mer hun tjener jo mer tar jeg det jo som en bonus, men ikke avgjørende på noen som helst måte. Hva skjer da hvis du møter drømmedama,og hun viser seg å være arbeidsledig? Anonymous poster hash: 4d720...f5f 3
Gjest Stinky Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Hva skjer da hvis du møter drømmedama,og hun viser seg å være arbeidsledig?Anonymous poster hash: 4d720...f5f Du ser ikke at det er en forskjell på lever på sosialstøtte hver mnd fordi man ikke gidder jobbe, og å måtte gå på dagpenger etter oppsigelse pga nedbemanning?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Hva skjer da hvis du møter drømmedama,og hun viser seg å være arbeidsledig? Anonymous poster hash: 4d720...f5f Hun hadde ikke vært drømmedama ti lå begynne med. Det er bare en hollywood drøm at den uattraktive og vanlige jenta plutselig blir sett på som en prinsesse og tatt med storm. Anonymous poster hash: a87f6...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Jeg ser på det som positivt at du tydeligvis er i stand til å forsørge deg selv og at økonomien din er stabil og ryddig. Det betyr derimot så godt som ingenting at du tjener 800 000 sammenlignet med om du f.eks. hadde tjent 500 000 eller halvannen million. Det hadde også vært helt fint om du hadde minstesats på uførepensjon så lenge det gikk rundt og du hadde kontroll på økonomien. Om dama tjener mer eller mindre enn meg bryr jeg meg helt oppriktig ikke om. Det er ikke et poeng for meg å måtte betale så-så mye. Jeg vet at jeg hadde klart meg fint selv ved behov, for det er det jeg gjør i dag. Så lenge jeg føler meg trygg på det er det helt uinteressant for meg om en større andel av husstandens inntekter kommer fra en annen enn meg. Anonymous poster hash: a38f0...22d
guttemann Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Tjener hun vesentlig mer enn meg kan det jo bli et problem dersom hun insisterer på at ting skal deles 50/50.Da vil jo jeg blakke meg og hun måtte redusere levestandarden. Men det høres jo ikke ut som om du har det synspunktet. Så lenge man deler fellesutgifter rettferdig, og vi har nok til å ikke måtte snu på kronene og kan leve greit, er det ikke så nøye hva hun tjener. Jeg er stolt av min faglig utfordrende og til tider krevende jobb selv om lønnen ikke er spesielt høy sammenliknet med tilsvarende oppgaver hos andre arbeidsgivere, og får ikke mindreverdighetskomplekser av at hun har en god stilling med høyere lønn enn meg. Når det gjelder fordeling av utgifter, tenker jeg det er rettferdig at begge bruker samme prosentsats av inntekten på fellesutgifter. Da bidrar man "likt" på et vis, uten at den ene parten forsørger den andre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Du ser ikke at det er en forskjell på lever på sosialstøtte hver mnd fordi man ikke gidder jobbe, og å måtte gå på dagpenger etter oppsigelse pga nedbemanning? Selvfølgelig gjør jeg det! Det er jo derfor jeg skriver arbeidsledig, siden vedkommende jeg svarte skrev "være på nav". Anonymous poster hash: 4d720...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå