Gå til innhold

Hunde bæsjiing i hage

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja det er kjempefrekt synes jeg, men nå er jeg lei. Har prøvd å bedøve hundene med klorin eller salminakk men akk nei. Bor i et hus som ligger i et tun, og det er en av disse hundene her som jeg ser det er sannsynlig at bæsjer i mitt inngangsparti samt i carporten min.

Noen råd hvordan jeg kan få fjernet bæsjingen ? Er vledig glad i hunder men det er da måte på at jeg skal ta andre hundereeieres dritt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg en hundepose, og ligg på vakt. Når bikkja kommer, plukker du opp etter ham og binder posen fast i halsbåndet. Det er svært effektivt, helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sagt fra til min nabo et jeg ikke vil ha deres hunder løpende i min hage. Både på grunn av at de skiter over alt, men mest av alt fordi jeg ikke vil at min 2-åring plutselig skal bli overrasket av 3 store hunder som kommer løpende rundt hjørnet.

Det kom som en stor overraskelse at dette var et problem for meg, men nå blir de i alle fall luftet i bånd og det er det viktigste for meg, så får vi se hvor lenge det varer.

nero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med hundeeieren. Har hunder vi også, men har dem enten i langbånd eller i hundegård når de er ute. Naboene våre skal slippe og plages med våre hunder. Det kalles RESPEKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jeg som startet tråden for et par uker siden. Jeg går stadig å henter ut bæsj fra carporten min (ikke fra hagen heldigvis), men jeg har prøvd både kloring og salmiakk for å skremme luktesansen til dyrene.

Men dette må jo gjentas hyppig, for igår holdt jeg på å tråkke på en fersk bæsj. Værste er at jeg ikke har sette disse drittbikkjene, direkte talt.

Og jeg som egentlig elsker bikkjer, men respekt for driting i min carport ber eg meg frabedt. Skal jammen jakte på de :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Synes Sissans forslag var eminent!

Hadde du kommet over synderen i rette øyeblikk, hadde det i hvert fall fått hundeeieren til å tenke seg om hvis hunden kom hjem med "matpakke" i halsbåndet...

- Men selvfølgelig ikke lett når du ikke får tatt hunden på fersken!

Hva er det egentlig som får hundeeiere til å slippe hundene ut alene for å gjøre fra seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja æsj, gjør noe med dette! Lekte med kjæresten en dag jeg, og løp barbeint ut i hagen. SPLÆT sa det, så hadde jeg hundebæsj og gress klemt ut mellom tærne... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at klorin og salmiakk faktisk tiltrekker hundene til å gjøre fra seg på de stedene. Neste gang du vasker bruker du grønnsåpe...

Ellers finnes det en spray som heter "wash and get off" som du får kjøpt i dyrebutikken. Som navnet tilsier både vasker og skal visst få hunder og katter til å holde seg borte derfra.

I tillegg hadde jeg nok gått og snakket litt med naboen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da var jeg her igjen som startet denne tråden. Det bæsjes fremdeles men ikke i så store mengder. Prøver å bedøve luktesansene med forskjellige lukter. Men jeg begynner virkelig å lure på om dette er kattebæsj likevel (masse katter i området). Men jeg trodde de hadde litt mindre visittkort, helt til jeg endag fant visittkortet nedgravd ved den nyplantete stauden min :( Kan katter virkelig ha så store visittkort som små bikkjer f.eks

:hoho: herregmin for et dilemma .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Heia

Jeg er selv hundeeier! Erhm. Men uansett - en hundeeier har ingenting med å slippe hundene løs i nabolaget. Hadde samme problemet med en nabo for noen år siden selv.

Uansett jeg fikk det samlet opp en en pose og da jeg visste hvem som var eieren av hunden tok jeg turen over og ringte på døra og ga ham posten med dritt. Sa til ham at neste gang jeg ser at hunden gjør fra seg skal jeg jammen meg hive alt over i hagen hans.

Han begynte å holde hunden i bånd og har ikke hatt noe problem med det siden. Er utrolig irriterende uansett.

Så om du kjenner eieren ta kontakt eller dersom han ikke vil høre så setter du dritten på trappa slik at han trør i det selv når han skal ut av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...