AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Uff, sikkert ingen som orker å lese så mye :-( Hvor fort kan man ha en spontanabort etter at man har hatt samleie? Jeg har tatt en kirurgisk abort og dro til legen i etterkant. Der fant de ingen rester, alt så bra ut. Ca 4-5 uker siden. Hadde samleie for ca 2 uker siden. Har blødd hele tiden. I går fikk jeg akutt vondt og det kom en klump ut av meg. På størrelse med hodet på en teskje.. Har aldri sett liknebde. Det var ikke kun blod for å si det slik... Kan det ha vært en spontanabort for et samleie for to uker siden? Kan det virkelig ha blitt en så stor klump på så kort tid? Eller må det ha vært rester fra den kirurgiske aborten? Likevel da rart at de ikke så noen ting på ultralyden jeg tok i etterkant. Håper noen svarer.. :-(Anonymous poster hash: ef5a2...30e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Det har kommet ut klumper med blod fra min vagina også. Det trenger ikke være en spontanabort. Men om det var det, hva så? 50% ender i spontanabort regner man med uansett Anonymous poster hash: 8dd6a...24f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Det har kommet ut klumper med blod fra min vagina også. Det trenger ikke være en spontanabort. Men om det var det, hva så? 50% ender i spontanabort regner man med uansettAnonymous poster hash: 8dd6a...24f Det var liksom ikke bare blod.. Det var det som var så rart. Har hatt mensen i 20år nå, og har aldri sett liknende.. Helt spesiellt.. Jeg skulle gjerne likt å visst om legene hadde rett/galt den gangen de undersøkte meg etter den kirurgiske aborten. Utover dette så ønsker jeg jo å bli gravid..Har aldri spontanabortert før :-( Ts TsAnonymous poster hash: ef5a2...30e
Biloba Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Det var nok en rest. Selv om slimhinnen ser smal ut ved ultralyd ser de ikke alt, men de ser at selve fosteret er ute. Det kan ligge en liten rest av morkaken/slimhinne. Det vil ta minst 2 uker fra abort til ny eggløsning finnet sted, så om du ble gravid på nytt vil fosteranlegget med alt rundt være på mm-størrelse og være gravd inn i slimhinnen. Abort på det stadiet blir som mens.
Gjest Wei Wei Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Hvis du ble gravid for 2 uker siden, så er embryo under 2 mm i størrelse. Ikke noe som en skje hode. Det er helt vanlig å blå med klumper. Spesielt etter man har sittet/sovet. Blodet samler seg i løpet av noen tid for å så komme som en klump, gjerne litt stivnet da blodet koagulerer. Er man stående, så kan blodet bare renne litt og litt.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Jeg hadde en spontan abort (uke 6) og har hatt ekstra sterke menstrasjoner to ganger etter dette. Såpass stor klump ville nok ikke kommet to uker etter befrutning og mye sannsynlig hadde du ikke eggløsning to uker etter aborten heller, oftest lar den seg vemte på litt ekstraAnonymous poster hash: 4d7e8...50e
Gjest morhjertegod Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Helt klart rest etter det kirurgiske inngrepet ditt, vet venninden min opplevde det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå